از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه سرچ موضوع پایان نامه – چگونه بفهمیم مقاله تکراری نیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه سرچ موضوع پایان نامه

 

جستجوی عنوان پایان نامه و پروپوزال نیازمند داشتن تجربه و آشنایی به مسائل پژوهش است که طبیعتا دانشجوی کارشناسی ارشد که برای اولین بار قصد کار بر روی پایان نامه دارد ، به اندازه کافی تجربه و آگاهی لازم را ندارد. معمولا استاد راهنما با توجه به تجربه کاری خود ، به دانشجویانی که واحد پایان نامه اخذ کرده اند ، تعدادی موضوع پیشنهاد می کند اما انتخاب موضوع نهایی پایان نامه به عهده خود دانشجوست. دانشجو باید نحوه سرچ موضوع پایان نامه را بداند تا با انتخاب موضوع جدید و خلاقانه ، از تحقیق بر روی یک موضوع تکراری که قبلا توسط دانشجویان دیگر مورد پزوهش قرار گرفته شده است ، جلوگیری شود.

نحوه سرچ موضوع پایان نامه

پایگاه های جستجوی موضوع پایان نامه از جمله ایران داک ، به دانشجویان کمک می کند که تکراری نبودن موضوع پایان نامه خود را بررسی کنند. اگر استاد راهنما چند موضوع به شما پیشنهاد داده است ، می توانید با عضویت در سایت ایران داک به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه ، استعلام کنید که موضوع انتخابی شما تکراری است یا خیر.

علاوه بر سایت ایران داک ، به روش های زیر نیز می توانید موضوع پایان نامه خود را سرچ کنید :

  • سرچ در سایت کتابخانه های کشور
  • سرچ در طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی (SID)
  • سرچ در سیستم یکپارچه کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی (سیکا)
  • سرچ در شبکه جامع سیمرغ (نوسا)

برای جستجو در سایت ها و پایگاه های جمع آوری پایان نامه ، لازم است چند نکته را رعایت کنید :

  • کلید واژه های متعدد را جستجو کنید.
  • مترادف ها ، هم خانواده ها و علامت های اختصاری کلید واژه ها نیز جستجو شود.
  • کل عنوان را سرچ نکنید زیرا با سرچ کل عنوان ، قطعا عبارت عنوان در جستجو پیدا نشد را از سایت دریافت خواهید کرد و شاید شما تصور کنید که روی عنوان انتخابی تان کار نشده است اما ممکن است به جای کلمه ای در عنوان ، مترادف آن به کار برده شود.

نحوه سرچ موضوع پایان نامه در ایران داک

برای جستجوی تکراری نبودن موضوع پایان نامه در ایران داک ، دو راه پیش رو دارید. راه اول اینکه بدون عضویت در سامانه و به صورت رایگان به بخش گنج سایت بروید و روش دوم نیز از طریق عضویت در سایت و واریز هزینه است. در روش دوم ، پیشنیه پژوهش ظرف مدت 72 ساعت به رایانامه شما ارسال می شود که باید آن را در بخش ضمائم پژوهشیار بارگذاری کنید. همانطور که می دانید ، کلیه مراحل ثبت درخواست استاد راهنما و ثبت پروپوزال تا تعیین تاریخ دفاع پایان نامه ، در سایت پژوهشیار انجام می گیرد و تمام مدارک لازم از جمله پیشینه پژوهش استعلام شده از سایت ایران داک نیز باید در پژوهشیار بارگذاری شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  پایش آزاد در پژوهشیار چیست - راهنمای پایش آزاد در سامانه پژوهشیار

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد نحوه سرچ موضوع پایان نامه و همچنین نحوه ثبت پایان نامه در پژوهشیار از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

عضویت در سامانه ایران داک

برای عضویت در سامانه ایران داک ، وارد سایت به نشانی irandoc.ac.ir شوید و سپس از صفحه اول سامانه بر روی گزینه درخواست پیشینه پژوهش کلیک نمایید.

 

سپس عبارت کاربر جدید هستم را انتخاب کنید.

 

در مرحله بعد باید تمام بخش ها با اطلاعات خواسته شده به دقت تکمیل گردند.

 

نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، تابعیت ، شماره ملی ، تاریخ تولد ، شماره تلفن همراه در دسترس و روشن و جنسیت ، در این بخش تعیین شوند.

 

در نهایت بر روی کلید نام نویسی کلیک کنید تا فرایند عضویت به پایان برسد.

 

با کلیک بر روی گزینه نام نویسی ، پیام سامانه را دریافت خواهید کرد که باید به رایانامه خود مراجعه و بر روی پیوند ارسال شده کلیک کنید تا حساب کاربری تان تایید شود.

راهنمای ثبت درخواست پیشنیه پژوهش در ایران داک

پس از طی کردن مراحل تایید حساب کاربری از طریق ایمیل ، وارد سامانه شوید و ایمیل و گذرواژه خود را درج کنید.

 

احتمالا این را هم بپسندید  واحد درسی بجای پایان نامه ارشد 📞 حذف پایان نامه کارشناسی ارشد

با زدن دکمه ورود ، وارد صفحه زیر خواهید شد که می بایست بر روی گزینه درخواست تازه در منوی بالای صفحه کلیک کنید و سپس فرم را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید.

 

در بخش درخواست باید عنوان پژوهش و کلید وازه درج شوند و منظور از کلید واژه ، واژه‌های کلیدی پژوهش كه به موضوع و مساله اصلی آن اشاره دارند ، می باشد. کلید واژه در جستجوی دقیق تر پیشنیه پژوهش کمک می کند و توصیه می شود که حداقل 5 کلید واژه در بخش درخواست خود ثبت نمایید همچنین بهتر است که کلید واژه را هم به صورت انگلیسی و هم به صورت فارسی درج کنید.

با تکمیل فرم ، بر روی گزینه ثبت و پرداخت آنلاین کلیک نمایید تا به درگاه پرداخت هزینه هدایت شوید.

پس از واریز هزینه ، طی 72 ساعت کاری پاسخ درخواست شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.

نحوه سرچ رایگان موضوع پایان نامه در ایران داک

تمام دانشجویان می توانند به صورت رایگان به بخش پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)” سایت ایران داک دسترسی داشته باشند و بدون پرداخت هزینه ، از تکراری نبودن عنوان پایان نامه خود اطمینان حاصل کنند.

از منوی بالای صفحه ، بر روی عبارت اطلاعات علمی و فنی کلیک کنید و در صفحه ایجاد شده ، گزینه پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)” انتخاب نمایید.

 

در این بخش می توانید کلید واژه مد نظر خود را جستجو کنید.

 

در بخش چکیده ، شرح مختصری از پایان نامه ها قرار داده شده است و برای مشاهده کامل پایان نامه می بایست در سامانه عضو شوید.

لازم است مجدد یادآور شویم که پیشنیه پزوهش استعلام شده از ایران داک را باید در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنید و ایران داک مسئولیتی در خصوص تایید یا عدم تایید پیشنیه استعلام شده از سوی دانشگاه را ندارد. در مطالب دیگر از سایت pasokhbama.com ، مطالب مفیدی در خصوص نحوه ثبت پایان نامه در پژوهشیار تهیه شده است که می توانید وارد سایت شده و این مطالب را مطالعه فرمایید. در صورت وجود هر گونه سوال نیز می توانید در بخش نطرات بپرسید و یا مشاوران تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ایران داک - لینک ورود به سامانه ایران داک و راهنمای استفاده

ایران داک – لینک ورود به سامانه ایران داک و راهنمای استفاده

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از اوایل مهر ماه سال 1347 با نام مرکز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر