از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معدل لازم برای رشته عمران – برای قبولی در رشته مهندسی عمران چه معدلی نیاز است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

معدل لازم برای رشته عمران

 

مهندسی عمران از دسته رشته هایی است که هم به صورت با کنکور و به هم صورت بدون کنکور ارائه می شود تا علاقه مندانی که در کنکور شرکت نمی کنند یا قبول نمی شوند ، از تحصیل در رشته مورد علاقه خود جا نمانند و بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند. برای قبولی بر اساس سوابق تحصیلی در رشته مهندسی عمران نیاز به داشتن معدل خوب می باشد و اگر معدل بالا داشته باشید ، شانس قبولی تان بیشتر است. در این مطلب می خواهیم معدل لازم برای رشته عمران را در دانشگاه های سراسری و آزاد بررسی کنیم. با ما همراه شوید.

در صورت تمایل به ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ، می توانید سوالات خود را راجع به شرایط قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف ، از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معدل لازم برای رشته مهندسی عمران دانشگاه روزانه و نوبت دوم

دانشگاه های روزانه و نوبت دوم رشته مهندسی عمران را فقط به صورت با کنکور ارائه می کنند و اگر می خواهید در این دانشگاه ها قبول شویذ ، باید در کنکور سراسری گروه آزمایشی ریاضی شرکت کنید و رتبه مناسبی را به دست آورید. البته معدل برای قبولی در این رشته محل نیز موثر است اما رتبه اهمیت بیشتری دارد به طوری که با معدل خیلی پایین و رتبه خیلی خوب ، شانس قبولی بیشتری وجود دارد تا برعکس این موضوع یعنی معدل خیلی خوب و رتبه نه چندان جالب.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته مهندسی عمران

معدل لازم برای رشته مهندسی عمران دانشگاه غیرانتفاعی

در دانشگاه غیرانتفاعی رشته مهندسی عمران هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می شود و شما برای قبولی با کنکور باید در کنکور ریاضی رتبه مناسب به دست آورید. رتبه قبولی رشته مهندسی عمران در دانشگاه غیرانتفاعی به نسبت دانشگاه های روزانه و شبانه بالاتر است و سال های قبل داوطلبانی بوده اند که با رتبه های متوسط و رو به ضعیف ، موفق به کسب پذیرش از این رشته محل شده بودند.

احتمالا این را هم بپسندید  منابع آزمون نظام مهندسی عمران 📞 معرفی منابع آزمون تمام حوزه های عمران

اما برای قبولی در رشته مهندسی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ، معدل و سوابق تحصیلی بررسی می شود که داشتن معدل بهتر به معنای شانس قبولی بیشتر است. این دانشگاه برای رشته های بدون کنکور خود هیچ شرط معدل دقیقی را قرار نداده است و شما با هر معدلی امکان ثبت نام دارید ولی اولویت قبولی با ثبت نام کنندگان دارای معدل بهتر است.

معدل لازم برای مهندسی عمران دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد بیشترین میزان ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی عمران را به نسبت سایر دانشگاه ها دارد و این رشته را هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می نماید. برای قبولی در رشته مهندسی عمران با کنکور دانشگاه آزاد حتی با رتبه بالای 100 هزار کشوری نیز شانس قبولی وجود دارد و نیاز به کسب رتبه خیلی عالی نیست.

برای قبولی در رشته مهندسی عمران بدون کنکور نیز سوابق تحصیلی و معدل مهم است که این دانشگاه همچون دانشگاه غیرانتفاعی ، شرط معدل دقیقی ندارد و هر چقدر که معدل شما بهتر باشد ، شانس قبولی بیشتری دارید.

برای ثبت نام بدون کنکور مهندسی عمران دانشگاه آزاد می بایست به صورت اینترنتی اقدام کنید و دو بار در سال (برای ترم مهر و برای ترم بهمن) فرصت ثبت نام و پذیرش دارید.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای ورود به دانشگاه آزاد 

معدل لازم برای رشته مهندسی عمران دانشگاه پیام نور

در دانشگاه پیام نور نیز رشته مهندسی عمران ارائه می شود و برای قبولی در این دانشگاه نیاز به معدل و سوابق تحصیلی خوب می باشد. ظرفیت پذیرش رشته مهندسی عمران پیام نور تماما بدون کنکور است و اگر معدل شما بالا دارید شانس قبولیتان زیاد است ولی با معدل پایین نیز احتمال قبولی وجود دارد.

مرتبط بخوانید : درامد مهندسی عمران – راهنمای میزان درآمد و بازار کار مهندسی عمران

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت هماهنگ با ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد و به داوطلبان دو بار در سال فرصت داده می شود که برای پذیرش در این دانشگاه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی اقدام نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  بهترین رشته های مهندسی - معرفی و راهنمای بهترین رشته های مهندسی

سوالات متداول

  • رشته مهندسی عمران بدون کنکور در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

دانشگاه های آزاد ، پیام نور و … رشته مهندسی عمران بدون کنکور را ارائه می نمایند.

  • برای قبولی در رشته مهندسی عمران بدون کنکور چه معدلی لازم است ؟

معدل لازم برای رشته عمران بدون کنکور در دانشگاه های مختلف را در این مطلب بررسی کردیم.

  • معدل لازم برای رشته عمران دانشگاه آزاد چقدر است ؟

دانشگاه آزاد برای پذیرش در رشته های بدون کنکور خود هیچ شرط معدل دقیقی قرار نداده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته مهندسی عمران چند سال است

رشته مهندسی عمران چند سال است – طول دوره تحصیل در رشته مهندسی عمران

  به تحصیل در رشته مهندسی عمران علاقه دارید ؟ بهتر است پیش از انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر