از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد – شرایط مرخصی در ترم اول کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد

 

پس از قبولی و ورود به دانشگاه پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد یکی از موضوعاتی که ممکن است برای هر دانشجویی پیش بیاید ، اتفاقات و مشکلات پیش بینی نشده ای هستند که باعث اختلال در تحصیل دانشجو می شود و نگرانند که نتوانند با وجود مشکلی که دارند ، به درس و دانشگاه خود رسیدگی کنند. خوشبختانه تمام دانشگاه ها شرایطی را برای این دسته از دانشجویان فراهم کرده اند تا با گرفتن مرخصی تحصیلی به مدت حداقل یک ترم و حداکثر 4 ترم ، بدون آنکه از دانشگاه انصراف دهند و پس از برطرف شدن مشکلشان ، دوباره در ترم جدید ثبت نام کنند و به تحصیل بپرازند. در ادامه شرایط مرخصی گرفتن در ترم اول کارشناسی ارشد را بررسی خواهیم کرد. اگر سوالی داشتید حتما در بخش نظرات بپرسید.

شرایط مرخصی گرفتن در ترم اول کارشناسی ارشد

مرخصی دانشگاه مدت زمانی است که دانشجو بدون آنکه از دانشگاه انصراف دهد و یا جریمه ای پرداخت کند ، با داشتن برخی شرایط می تواند به دانشگاه نرود ولی اسم او از لیست دانشجویان دانشگاه حذف نمی شود. مدت زمان مرخصی مقطع کارشناسی ارشد بستگی به دانشگاه محل تحصیل دانشجو و همچنین دلیل مرخصی دارد و می تواند بین یک الی چهار ترم باشد.

طبق ایین نامه آموزشی مصوب کارشناسی ارشد ، دانشجویان این دوره تحصیلی با رعایت سنوات مجاز تحصیلی می توانند در یک نیمسال از مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات استفاده کنند یعنی یک ترمی که به عنوان مرخصی گذرانده شده است ، در سنوات تحصیلی دانشجو محاسبه می شود.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

نکاتی در خصوص مرخصی گرفتن

  • دانشجویان باردار می توانند تا یک نیمسال تحصیلی از مرخصی بدون احتساب سنوات بهره مند شوند و اگر نیاز به استراحت قبل زایمان داشته باشند ، می توانند با تایید پزشک معتمد دانشگاه یک نیمسال قبل از زایمان و 4 نیمسال نیز بعد از تولد نوزاد مرخصی بگیرند. البته مرخصی زایمان تنها به دانشجویانی اختصاص داده می شود که سنوات مجاز تحصیلی آنها به بیش از 5 نیمسال نرسیده باشد.
  • دانشجویان متقاضی دریافت مرخصی تحصیل باید دو هفته قبل از شروع ترم و حداکثر تا زمان حذف و اضافه درخواست خود را در دانشگاه مطرح کنند.
  • مهلت ارسال درخواست برای حذف ترم ، پیش از امتحانات پایان ترم می باشد و حذف ترم در دانشگاه های شهریه پرداز شامل شهریه ثابت و متغیر می باشد.
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در طول دوران تحصیل حداکثر یک بار می توانند از فرصت مرخصی تحصیلی یا حذف ترم استفاده کنند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت مرخصی نیمسال اول حداکثر تا پایان شهریور ماه و برای دریافت مرخصی نیمسال دوم حداکثر تا پایان اسفند ماه فرصت دارند.

هزینه مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد

در دانشگاه آزاد دریافت مرخصی با پرداخت شهریه همراه است و میزان شهریه مرخصی نیز برابر با نصف شهریه ثابت مصوب رشته و مقطع تحصیلی می باشد. البته اگر مرخصی اجباری و بر اساس تصمیمات دانشگاه باشد ، هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی شود و نیمسال یا نیمسال هایی که به عنوان مرخصی رد شده اند ، در سنوات مجاز تحصیلی محاسبه نخواهند شد.

اگر دانشجویان پذیرفته شده مقطع ارشد دانشگاه آزاد به هر علتی برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه نکنند و در ترم های بعدی نیز ثبت نام خود را انجام ندهند ، برای آنها وقفه تحصیلی در نظر گرفته می شود و هزینه وقفه تحصیلی نیز برابر با نصف شهریه ثابت است. دلیل وقفه تحصیلی این دسته از دانشجویان باید مورد قبول دانشگاه باشد و اگر دانشگاه تایید نکند ، ممکن است دانشجو جزو دانشجویان انصرافی قرار گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست 🟢 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

5 نظر

  1. با سلام بنده جمعه کنکور دارم خواستم بگم بنده که ۱۲واحد کارشناسی ام مونده ارشد به امید خدا قبول شم از آموزش دانشگاه پرسیدم گفتن میشه یک ترم ارشد مرخصی بگیرم درسته ؟؟

  2. سلام من ترم اخر کارشناسی هستم و الان مدرک ندارم ،میتونم الان دانشگاه ثبت نام کنم ولی مرخصی بگیرم این ترم رو تا ترم بعد که مدرکم میاد.

    • پاسخ با ما

      با سلام. مجوز مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد تحت شرایط خاصی صادر می شود.

  3. سللم، من رضا هستم تبعه افغانستان که 6 ماه قبل با گرفتن ویزای تحصیلی از طریق دانشگاه حکیم سبزواری به ایران آمدم ولی بنا به مشکلات شخصی نتوانستم ترم اول رو انتخاب واحد کرده و دروسم رو شروع کنم. و الان که ترم جدید شروع میشه من به خاطر مشکلاتم نمیتوانم به دانشگاه حکیم سبزواری ادامه تحصیل بدم و باید در یکی از دانشگاههای شهر مشهد دروسم رو شروع کنم.
    سوالم اینجاست که من که هیچ اتتخاب واحدی در حکیم سبزواری نکردم میتونم در یکی از دانشگاههای مشهد ثبت نام کنم؟ یا خیر؟
    ممنون شما

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا درباره شرایط مرخصی ترم اول کارشناسی ارشد شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر