از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

محرومیت از کنکور چند سال است – شرایط رفع محرومیت کنکور سراسری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

محرومیت از کنکور چند سال است

 

محرومیت از کنکور چند سال است ؟ داوطلبان بسیاری هستند که بنا به دلایلی از شرکت در کنکور سراسری محروم هستند و به مدت یک یا چند سال نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند. با توجه تعداد این دسته از داوطلبان کم نیست ، در ادامه این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که محرومیت از کنکور چند سال است و شرایط رفع محرومیت به چه صورت می باشد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص محرومیت از کنکور و شرایط رفع محرومیت ، از مشاوران ما بپرسید تا کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

محرومیت از کنکور چند سال است

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید از شرایطی که سازمان سنجش در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر می کند برخوردار باشند و در صورت عدم داشتن شرایط کافی ، در هر مرحله از ثبت نام و پذیرش در دانشگاه باشند ، قبولی آنها لغو خواهد شد. عده ای از متقاضیان کنکور سراسری به دلایل مختلف از شرکت در آزمون و پذیرش در دانشگاه محروم هستند که دلیل محرومیت اکثر داوطلبان نیز مشغول به تحصیل بودن در دانشگاه های روزانه است.

در پاسخ به این سوال که محرومیت از کنکور چند سال است باید بدانید که با توجه به شرایط داوطلب ، سال های محرومیت متفاوت است. مثلا دانشجویان دانشگاه روزانه که دانشجوی ترم یک یا دو هستند ، به مدت یکسال از شرکت در کنکور سراسری به قصد پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه محروم هستند یا تعداد سال های محرومیت داوطلبان آقا که مشکلات نظام وظیفه دارند ، ممکن است بیشتر از یکسال نیز باشد.

مرتبط بخوانید : عوامل محرومیت از کنکور – موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 

کدام دسته از داوطلبان از شرکت در کنکور محروم هستند

داوطلبانی که در یکی از دسته های زیر قرار بگیرند ، از شرکت در کنکور سراسری یا برای همیشه و یا به مدت یک یا چند سال محروم هستند.

  • داوطلبانی که از سال 1363 دو بار از طریق کنکور سراسری در دانشگاه روزانه قبول شده اند
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری هستند
  • داوطلبان آقا که مشکلات نظام وظیفه دارند
  • داوطلبان دارای تعهد خدمت به ارگان ها یا دستگاه های اجرایی
  • داوطلبان دارای تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم
احتمالا این را هم بپسندید  عوامل محرومیت از کنکور 1402- موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 1402

نحوه رفع محرومیت از کنکور سراسری 

داوطلبانی که از شرکت در کنکور محروم هستند ، می توانند با راهکارهایی محرومیت خود را رفع کنند که در ادامه بررسی کرده ایم :

  • دانشجویان ترم های 3 و بالاتر دانشگاه روزانه برای رفع محرومیت از کنکور باید حداکثر تا اسفندماه از دانشگاه خود انصراف دهند و سپس در کنکور سراسری شرکت نمایند.
  • دانشجویانی که ترم یک یا دو دانشگاه روزانه هستند باید با ارسال درخواست به سایت سنجش محرومیت خود را رفع کنند زیرا این دسته از داوطلبان حتی در صورت انصراف از دانشگاه به مدت یکسال از ثبت نام کنکور سراسری برای شرکت مجدد در رشته های دانشگاه روزانه محروم هستند مگر انکه با ارسال درخواست به سایت و ذکر دلایل منطقی ، خواستار رفع محرومیت خود باشند.

اگر میخواهید دوباره در سال 1402 وارد دانشگاه روزانه شوید ولی از نحوه ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای لغو محرومیت خود اطلاعی ندارید ، حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • فارغ التحصیلان رشته های پزشکی که مشمول طرح نیروهای انسانی هستند باید طرح خود را به اتمام برسانند و سپس در کنکور شرکت نمایند. در سالهای قبل برای این دسته از داوطلبان شرایط آسان تری وجود داشت و می توانستند طرح خود را پس از فارغ التحصیلی از رشته جدید بگذرانند و ممکن است در کنکور 1402 نیز شرایط به همین صورت باشد و باید سازمان سنجش اعلام کند.
  • داوطلبان آقا که به دلیل مشکل نظام وظیفه نمی توانند در کنکور شرکت کنند ، باید در تاریخ تعیین شده برای اعزام به خدمت سربازی اقدام نمایند و به محض اعلام نتایج کنکور و قبولی در دانشگاه ، برای آنها ایست خدمت سربازی لحاظ می شود و می توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

مرتبط بخوانید : شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس – راهنمای کامل

زمان ثبت نام کنکور 1402

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای شرکت در کنکور دی ماه در آبان ماه و برای شرکت در کنکور تیرماه در فروردین ماه می باشد و داوطلبان حدود یک هفته فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org برای ثبت نام خود اقدام نمایند. مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای داوطلبانی که از این فرایند جا مانده اند تمدید خواهد شد ولی توصیه می شود که ثبت نام خود را سریع تر انجام دهید و حتما از یک هفته قبل از شروع ثبت نام ، مدارک و اطلاعات خود را تهیه کرده و در دسترس داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  عوامل محرومیت از کنکور 1402- موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 1402

با ثبت نام کنکور در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش ، می توانید پس از شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته دانشگاه های روزانه ، پیام نور ، آزاد ، پردیس خودگردان  ، غیر انتفاعی و مجازی را انجام دهید. در واقع برای پذیرش دانشجو در تمام این دانشگاه ها یک آزمون مشترک برگزار می شود و در مرحله انتخاب رشته نیز فقط انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجزاست.

محرومیت از کنکور چند سال است | سوالات متداول

  • محرومیت از کنکور چند سال است ؟

با توجه به شرایط داوطلب سال های محرومیت از شرکت در کنکور سراسری متفاوت است

  • کدام دسته از داوطلبان از شرکت در کنکور 1402 محروم هستند ؟

اسامی داوطلبانی که از شرکت در کنکور سراسری محروم هستند ، در این مطلب ذکر شد.

  • نحوه رفع محرومیت از کنکور سراسری به چه صورت است ؟

برای اطلاع از نحوه رفع محرومیت از کنکور سراسری این مطلب را مطالعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر