از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته حقوق 1401 – میزان شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته حقوق

 

رشته حقوق به جزء دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، روزانه و نوبت دوم ، در دانشگاه غیرانتفاعی هم ارائه می شود و شرایط تحصیل بدون کنکور و با کنکور در این رشته از دانشگاه غیرانتفاعی فراهم است. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق دانشگاه غیرانتفاعی هستید ، حتما می دانید که تحصیل شما در این دانشگاه رایگان نخواهد بود و به ازای سال های تحصیل خود باید شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت کنید. دانشگاه غیرانتفاعی به نسبت برخی دانشگاه های شهریه پرداز ، هزینه تحصیل مناسب تری دارد و در رشته های انسانی همچون حقوق نیز ، شهریه پایین تری نسبت به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی دریافت می کند. با مطالعه ادامه این مطلب درباره شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته حقوق به طور کامل راهنمایی خواهید شد.

برای اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف در دانشگاه غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه های شهریه پرداز  ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته حقوق

رشته حقوق یکی از رشته های انسانی در دانشگاه غیرانتفاعی است که عمده ظرفیت پذیرش آن به صورت با کنکور می باشد اما شرایط ادامه تحصیل بدون کنکور در این رشته نیز فراهم است. بنابراین داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور رشته های نظری و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد این رشته از دانشگاه غیرانتفاعی شوند. برای تحصیل تمام دانشجویان در دانشگاه غیرانتفاعی از جمله دانشجویان بدون کنکور و با کنکور ، شهريه در نظر گرفته شده است و میزان شهريه ترکیبی از بخش های ثابت و متغیر می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 1401 - شرایط و راهنمای تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

شهریه ثابت دانشجویان ورودی جدید رشته حقوق ، برابر است اما شهریه متغیر هر دانشجو بر اساس انتخاب واحدی که انجام می دهد ، متفاوت می باشد. دانشجو موظف است برای ورود به ترم بعد ، کل شهریه را بپردازد و در غیر این صورت ، اجازه انتخاب واحد در ترم جدید نخواهد داشت. میزان شهریه رشته حقوق غيرانتفاعی برای هر ترم تحصیل حدود 2 الی 2/5 میلیون تومان می باشد که بخش اصلی آن را شهریه متغیر تشکیل می دهد.

مرتبط بخوانید : رشته های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور و رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

شهریه رشته حقوق غيرانتفاعی بیشتر است یا دانشگاه ازاد

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق ، درباره تفاوت شهریه این رشته در دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد سوال می پرسند که اگر شما هم این سوال را دارید ، لازم است بدانید که شهریه دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه غیرانتفاعی است. یک ترم تحصیل در رشته حقوق دانشگاه آزاد حدود 3 تا 4 میلیون تومان شهریه دارد اما دانشگاه غیرانتفاعی حداکثر شهریه 2/5 میلیون تومان از دانشجویان این رشته دریافت می کند ضمن اینکه افزایش شهریه سالانه دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه غیرانتفاعی است.

مقایسه شهریه رشته حقوق پیام نور و غیرانتفاعی

اگر بین دانشگاه غيرانتفاعی و پیام نور می خواهید یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و به دنبال دانشگاهی هستید که هزینه تحصیل کمتری داشته باشد ، به اطلاعتان می رسانیم که شهریه این دو دانشگاه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و دانشگاه پیام نور هم حدود 2 الی 2/5 میلیون تومان از دانشجویان رشته حقوق خود شهریه دریافت می کند.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور و سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منظور از شهریه ثابت و متغیر رشته حقوق دانشگاه غیرانتفاعی 

بالاتر اشاره شد که شهریه رشته حقوق دانشگاه غيرانتفاعی متشکل از بخش های ثابت و متغیر است و شاید این سوال برای شما پیش آمده است که منظور از شهریه ثابت و متغیر چیست. شهریه ثابت همانطور که از اسم آن نیز مشخص است ، بیشتر یا کمتر نمی شود و با یکبار تعیین شدن در ابتدای ورود به دانشگاه ، تا زمان فارغ التحصیلی افزایش نخواهد یافت. اما شهریه متغیر اینطور نیست و هر ساله شاهد افزایش 10 الی 15 درصدی آن هستیم. شهریه ثابت را اسم رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی و سال ورود به دانشگاه مشخص می کند اما نحوه محاسبه شهریه متغیر ، با در نظر گرفتن دروسی است که دانشجو در یک ترم اخذ کرده است.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی 1401 - شهریه تمام رشته ها

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته حقوق چقدر است ؟

برای اطلاع از میزان دقیق شهریه رشته حقوق دانشگاه غيرانتفاعی ، این مطلب را مطالعه کنید.

  • شهریه رشته حقوق در دانشگاه غيرانتفاعی بیشتر است یا دانشگاه پیام نور ؟

میزان شهریه رشته حقوق دانشگاه های غيرانتفاعی و پیام نور تفاوت چندانی ندارند.

  • شهریه رشته حقوق در دانشگاه غيرانتفاعی بیشتر است یا دانشگاه آزاد ؟

شهریه دانشگاه آزاد در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه خیام مشهد

تکمیل ظرفیت دانشگاه خیام مشهد 📞 ثبت نام بدون و با کنکور تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی خیام

دانشگاه غیرانتفاعی خیام مشهد ، پذیرنده دانشجو به شیوه های بدون کنکور و با کنکور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر