از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط وام دانشجویی دانشگاه آزاد – جزئیات تسهیلات وام های دانشجویی دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط وام دانشجویی دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد نیز همچون سایر دانشگاه ها ، برای دانشجویانی که برای پرداخت شهریه ، ازدواج و … به وام نیاز دارند ، انواع وام های دانشجویی را اعطا می کند. شرایط وام دانشجویی دانشگاه آزاد با توجه به نوع وامی که دانشجو درخواست می کند ، متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

سوالات خود را در خصوص شرایط وام دانشجویی دانشگاه آزاد ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید. 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چه نوع وام هایی در دانشگاه آزاد وجود دارد

در دانشگاه آزاد انواع وام های دانشجویی از نظر مدت زمان به سه دسته کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تقسیم می شود که بازپرداخت آنها به ترتیب 6 ماهه ، 12‌ ماهه و 60 ماهه است.

وام های کوتاه مدت و میان مدت باید در زمان تحصیل دانشجو تسویه شوند اما برای پرداخت وام بلند مدت پس از فارغ التحصیلی نیز فرصت وجود دارد.

شرایط وام دانشجویی کوتاه مدت دانشگاه آزاد

وام کوتاه مدت دانشگاه آزاد 3 تا 6 ماهه است و دانشجویانی که این نوع وام را دریافت می نمایند ، باید تمام مبلغ وام را در زمان تحصیل تسویه کنند.

شرایط وام دانشجویی میان مدت دانشگاه آزاد

وام های میان مدت به دانشجویانی اختصاص می یابد که به زمان بیشتری برای بازپرداخت نیاز دارند. این نوع وام ها از طریق صندوق رفاه و بیمه دانشجویان پرداخت می شوند و باید تا زمان فارغ التحصیلی کامل تسویه شوند.

شرایط وام دانشجویی بلند مدت دانشگاه آزاد

وام های بلند مدت دانشگاه آزاد از سوی منابع داخلی و همچنین وزارت علوم در اختیار دانشجویان قرار داده می شود و دانشجویانی که شرایط باز پرداخت وام را در زمان تحصیل ندارند و می خواهند پس از دانش آموختگی ، اقساط وام را بپردازند ، می توانند این نوع وام را دریافت کنند.

به جزء وام های میان مدت ، کوتاه مدت و بلند مدت ، وام های دیگری نیز در دانشگاه آزاد ارائه می شوند که از جمله آنها می‌ توان به وام ازدواج ، وام ضروری و … اشاره کرد که هر یک را در ادامه شرح داده ایم :

وام ازدواج

دانشجویان دانشگاه آزاد که در طول دوران تحصیل ، متاهل می شوند ، می‌ توانند از دانشگاه وام ازدواج دریافت کنند. مهلت بهره مندی از وام ازدواج دانشگاه آزاد ، حداکثر تا یک سال پس از تاریخ ثبت ازدواج است و فقط یکبار در طول دوره تحصیل اختصاص داده می شود.

کمک هزینه اجاره

دانشجویان غیربومی دانشگاه آزاد که از شهرها و استان های دیگر هستند ، در صورت تمایل می توانند وام کمک هزینه اجاره از دانشگاه دریافت کنند که برای پرداخت هزینه های مربوط به مسکن در نظر گرفته شده است. وام کمک هزینه اجاره سالی یکبار به دانشجویان واجد شرایط اختصاص می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  سامانه وام دانشجویی دانشگاه آزاد - راهنمای تصویری ثبت نام وام دانشجویی آزاد

وام کمک هزینه تحصیلی

دانشجویانی که برای تامین هزینه های تحصیل خود مثل خرید کتاب و … با مشکل مالی مواجه هستند ، می توانند از وام کمک هزینه تحصیلی دانشگاه آزاد بهره مند شوند که البته فقط یکبار در طول دوران تحصیل اختصاص داده می شود.

وام ضروری

وام ضروری دانشگاه آزاد نیز یکی دیگر از انواع وام هاست و فقط به دانشجویانی اختصاص داده می شود که برای تامین هزینه داروهای بیماری های خاص ، بستری شدن در بیمارستان ، عمل جراحی و … با مشکل مالی مواجه هستند.

شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت وام باید از یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند که این شرایط به شرح زیر می باشند :

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

  • دانشجویان با نیاز مالی بیشتر ، در اولویت هستند.
  • دانشجویان در صورت اشتغال به کار ،‌ مجاز به دریافت وام نیستند. البته کار دانشجویی مشمول این قانون نمی شود.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت وام باید سند تعهد با ضامن معتبر ارائه دهند و ضامن باید کارمند رسمی یا پیمانی و یا بازنشسته باشد.

شرایط اختصاصی دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

  • دانشجویان با یک ترم مشروطی فقط می توانند از نصف وام تحصیلی استفاده کنند.
  • دانشجویان با دو ترم مشروطی ، شرایط بهره مندی از وام دانشجویی دانشگاه آزاد را ندارند و به این دسته از دانشجویان وام اختصاص داده نمی شود.
  • برای دانشجویان ترم های یک و دو دانشگاه آزاد بدون در نظر گرفتن معدل آنها ، وام اختصاص داده می شود.
  • دانشجویان مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد که طول دوره تحصیل آنها دو سال است ، حداکثر در 4‌ نیمسال می توانند از وام های تحصیلی و مسکن استفاده کنند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد که طول دوره تحصیل آنها 4 سال است ، حداکثر در 8 نیمسال می توانند از وام های تحصیلی و مسکن استفاده کنند.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دانشگاه آزاد می‌ توانند طی 12 ترم ، از وام تحصیلی و مسکن استفاده کنند.
    برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد نیز 8 نیمسال مهلت استفاده از وام دانشجویی داده می شود.

زمان دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از دو طریق صندوق رفاه و سامانه ساجد ، وام دانشجویی ارائه می کند و دانشجویان جهت اطلاع از زمان ارائه وام ها ، باید اطلاعیه های این دو سامانه را پیگیری نمایند. طبق آخرین اطلاعیه صندوق رفاه ، دانشجویان برای دریافت وام می توانند تا تاریخ 30 مهرماه 1400 ، در این سامانه ثبت نام نمایند.

نحوه ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد باید از طریق سامانه ساجد اقدام کنید. دانشجویان ابتدا باید در این سامانه عضو شوند و از بخش وام دانشجویی ، ثبت نام نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  تمدید وام شهریه صندوق رفاه - تمدید مهلت ثبت وام های دانشجویی صندوق رفاه

آدرس سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir می باشد. پس از ورود به سامانه گزینه “ثبت نام دانشجویان” را انتخاب کنید. در قدم بعدی می بایست شماره دانشجویی خود و کد ملی خود را درج نمایید و پس از انتخاب دکمه جستجو ، منتظر بمانید تا مشخصات شما نمایش داده شود.

در مرحله بعدی باید فرمی را با شماره تلفن همراه ، کد پستی ، ایمیل ، تاریخ تولد و جنسبت تکمیل کنید و پس از زدن کلید تایید اطلاعات و ادامه ، ثبت نام با موفقیت انجام می گیرد و لازم است جهت ورود به سامانه ساجد به صفحه اصلی سامانه برگردید.

  • در صفحه اول سایت ، بر روی گزینه سامانه ساجد که در سمت چپ صفحه قرار دارد ، کلیک کنید.
  • سپس کد ملی خود را درج و دکمه ورود را بزنید.
  • شماره تلفن همراه خود را که درج نمایید و سپس کلید ارسال را بزنید.
  • در مرحله بعدی باید برای خود رمز عبور تعیین کنید که حداقل طول رمز 6 کاراکتر است.
  • با درج کردن رمز عبور و زدن دکمه بررسی ، وارد صفحه ای خواهید شد  که پیام “کلمه عبور دائم برای شما در سامانه ثبت شد” را دریافت خواهید کرد. بر روی گزینه انتقال به صفحه ورود کلیک کنید
  • رمز عبور خود را مجددا وارد کنید و بر روی ورود کلیک کنید.
  • در نهایت وارد صفحه کاربری خود خواهید شد. اگر متقاضی دریافت وام دانشجویی هستید ، بر روی عبارت درخواست وام دانشجویی کلیک کنید.
  • برای فعال کردن وام ، بر روی علامت مثبت مقابل وام کلیک کنید.
  • مشخصات شما به همراه نوع تسهیلات و مبلغ وام نمایش داده می شود ، بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.

پس از ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد در سامانه ساجد ، درخواست شما به امور مالی دانشگاه ارسال می شود و پس از تایید شدن باید برای مراحل بعدی و ارائه مدارک لازم اقدام نمایید.

سوالات متداول

  • چه نوع وام هایی در دانشگاه آزاد ارائه می شوند ؟

وام های دانشجویی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ، از جمله وام های ارائه شده در دانشگاه آزاد است.

  • شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد چیست ؟

شرایط کامل دریافت انواع وام های دانشجویی دانشگاه آزاد ، در این مطلب شرح داده شده است.

  • زمان ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد چه تاریخی است‌ ؟

دانشجویان متقاضی دریافت وام دانشگاه آزاد ، باید اخبار مربوط به زمان ثبت نام را از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان و سایت ساجد پیگیری نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سامانه وام دانشجویی دانشگاه آزاد

سامانه وام دانشجویی دانشگاه آزاد – راهنمای تصویری ثبت نام وام دانشجویی آزاد

  دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی دریافت وام هستند ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر