از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته معارف اسلامی و تاریخ – معرفی جامع و بازار کار معارف اسلامی و تاریخ

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته معارف اسلامی و تاریخ

 

تاریخ اسلامی و اتفاقاتی که در صدر اسلام تاکنون رخ داده است ، مورد توجه اسلام پژوهان زیادی می باشد به علاوه لازم است که اسلام گرایان با سیر تحولات فرهنگی و آثار تاریخی و فرهنگی خلق شده توسط جوامع اسلامی آشنا باشند تا بتوانند از این آثار حمایت کرده و آنان را همواره حفظ نمایند. رشته معارف اسلامی و تاریخ در رابطه با تاریخ ، جغرافیا و فرهنگ های جوامع اسلامی مطالعه و تحقیق می کند. در این مطلب بیشتر با این رشته تحصیلی آشنا خواهید شد.

معرفی رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی

در رشته معارف اسلامی و تاریخ با تاریخ و سیر تکامل تمدن اسلامی از زمان حضرت محمد (ص) تا الان آشنا خواهید شد. این رشته تحصیلی شامل آموزش هایی می شود که شما را با مسلمانان نقاط مختلف جهان آشنا می سازد. دانستن فرهنگ های مختلف و آداب و رسوم مسلمان های آسیای جنوب شرقی ، اروپا ، آمریکا و شمال آفریقا نتیجه انتخاب این رشته است.

تاریخ علوم ، تاریخ نگاری ، تاریخ ناحیه ای و نیز تاریخ هنر معماری و تاریخ آموزش و پرورش در اسلام نیز جزئی از علومی است که در رشته معارف اسلامی و تاریخ فرا می گیرید. به علاوه در این رشته با دستاوردها و آثار تاریخی ملل اسلامی از صدر اسلام تا کنون آشنا شده و می توانید آن ها را شناسایی و تفسیر نمایید.

نحوه ورود به رشته معارف اسلامی و تاریخ

برای ورود به رشته معارف اسلامی و تاریخ باید در کنکور یکی از رشته های نظری شرکت نموده و رتبه مورد قبول را به دست آوردید. شایان ذکر است که این رشته در دسته رشته های شناور بوده و با دیپلم علوم انسانی ، ریاضی و تجربی می توانید آن را انتخاب نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  دبیری زبان انگلیسی - معرفی و بازار کار رشته دبیری زبان انگلیسی

در حال حاضر دانشگاه های الزهرا ، شهید مدنی ، تهران ، زنجان ، دانشگاه بین المللی امام خمینی ، دانشگاه فردوسی و دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی در این رشته پذیرش دانشجو دارند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ورود به رشته معارف اسلامی و تاریخ ملل اسلامی با مشاوران ما تماس بگیرید.

مقاطع تحصیلی و واحدهای درسی تاریخ اسلامی و معارف

مقطع کارشناسی رشته معارف و تاریخ شامل 135 واحد درسی می باشد ، این واحدها شامل 11 واحد عمومی ، 40 واحد پایه ، 76 واحد دروس تخصصی اجباری و 8 واحد تخصصی اختیاری هستند.

برای مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانید در کنکور الهیات و معارف اسلامی شرکت نمایید ، گرایشی با همین نام در کنکور ارشد موجود است گرچه می توانید در تمامی زیر شاخه های الهیات ادامه تحصیل دهید. این مقطع تحصیلی نیز شامل 32 واحد درسی متشکل از دروس تخصصی و پایان نامه می باشد.

دکتری این رشته نیز موجود است ، همچنین می توانید در گرایش های مختلف علوم الهیات و معارف اسلامی تحصیل نمایید.

برای موفقیت در رشته معارف و تاریخ بهتر است دانش کافی در زمینه زبان عربی و انگلیسی داشته باشید.

بازار کار رشته معارف اسلامی و تاریخ

فارغ التحصیلان معارف اسلامی و تاریخ می توانند در مراکز تحصیلی مختلف به تدریس بپردازند. همچنین اگر قلم نویسندگی داشته باشند و علم کافی در حین تحصیل کسب نموده باشند ، می توانند به نویسندگی روی بیاورند و کتاب ها و مقالاتی را تالیف نمایند. به علاوه فرصت شغلی در پژوهشگاه های معارف و علوم ادیان نیز فراهم می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته دکترای پیوسته بیوتکنولوژی 📞 راهنمای جامع و بازار کار دکترای پیوسته بیوتکنولوژی

سردبیر مجلات و نشریات مرتبط  نیز یکی دیگر از زمینه های کاری رشته معارف و تاریخ است.

دانش آموختگانی که در این رشته تحصیل نموده اند در مورد تاریخ دینی کشورهای بسیاری اطلاعات مفیدی کسب می کنند و در نتیجه در هر حوزه ای که راجع به این گونه مطالب احتیاج به تخصص و اطلاعات زیاد وجود داشته باشد ، امکان فعالیت دارند. برای توضیحات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر