از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی – معرفی جامع و بازارکار مدیریت و بازرگانی دریایی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی- معرفی جامع و بازارکار رشته بازرگانی دریایی

 

آیا به دریا علاقه دارید ؟ آیا به فکر تجارت هستید ؟ آیا فکر می کنید دوست دارید از طریق دریا تجارت انجام دهید ؟ پس با رشته مدیریت بازرگانی و دریایی آشنا شوید تا در امور تجاری دریایی تخصص پیدا کنید . در ادامه مطلب بیشتر در این رابطه صحبت می کنیم.

 

آشنایی با مدیریت و بازرگانی دریایی

این رشته با این هدف تاسیس شده است که به افرادی که تمایل دارند از طریق دریایی تجارت انجام دهند ، کمک کند با جنبه های مختلف این کار و نیز امور کمرگی و بنادر آشنا شوند. شاید یکی از وجوه تمایز کشورهای پیشرفته و جهان سومی در همین شیوه های تجارت و دادو ستدها باشد. در این رابطه کارشناسان مدیریت و بازرگانی دریایی می توانند اظهار نظر کنند.

نحوه ورود به رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

مدیریت و بازرگانی دریایی رشته ای شناور بوده و تمامی شرکت کنندگان کنکور می توانند در این رشته تحصیل نمایند. در ایران در مراکز تحصیلات عالی برای هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته پذیرش وجود دارد.

مقاطع تحصیلی و واحدهای رشته بازرگانی دریایی

مدیریت و بازرگانی دریایی در مقطع لیسانس سه گرایش به نام های زیر دارد :

  • مناطق ویژه
  • بندر و کشتیرانی
  • گمرک

134 واحد آموزشی دارد و واحدها به صورت 20 واحد عمومی ، 34 واحد پایه ، 62 واحد اصلی و تحصصی و 18 واحد مربوط به گرایش انتخابی می باشد.

در مقطع فوق لیسانس بسیار به رشته مدیریت بازرگانی نزدیک می شود و تنها تفاوت آن ها در این است که در این رشته تمرکز بر بازرگانی و داد و ستد و حمل و نقل دریایی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته ایمنی صنعتی - بازار کار و آینده شغلی ایمنی صنعتی

کارشناسی ارشد مدیریت و بازرگانی دریایی متشکل از 32 واحد درسی به شرح زیر می باشد :

  • 12 واحد تخصصی اجباری
  • 12 واحد اختیاری
  • 6 واحد پایان نامه و
  • 2 واحد سمینار

مقطع دکتری نیز 4 ساله بوده و می توانید در این رشته یا هر رشته ای از شاخه مدیریت و در هر گرایشی که تمایل داشتید ادامه تحصیل دهید.

لازم به ذکر است که این رشته در دانشگاه های معدودی در ایران تدریس می شود. معروف ترین آن ها دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می باشد. برای کسب اطلاعات در این زمینه با مشاوران ما تماس بگیرید.

بازار کار رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

همانطور که می دانید رشته های زیرمجموعه مدیریت شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و معمولا واحدهای تحصیلی یکسانی دارند. این بدان معنی است که فارغ التحصیلان می توانند توانایی های مشابهی داشته باشند.

فارغ التحصیلان این رشته برای خدمت در ارگان های دریایی ، تجارت خارجی ، حمل و نقل و نیز در زمینه های زیر مشغول به کار شوند :

  • شرکت های مرتبط با بنادر و کشتیرانی ها
  • موسسات گمرکی و خدماتی مرتبط با گمرک
  • شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل و جابه جایی کالا در بنادر
  • امور مربوط به پرسنل
  • امور کارگزینی
  • موسسات فعال در زمینه بازرگانی دریایی  چه خصوصی و چه دولتی
  • و نیز به صورت مشاور سرمایه گذاری های خارجی

علاوه بر این ها در تمامی مشاغلی که دارندگان مدرک مدیریت می توانند وارد شوند نیز امکان فعالیت دارند. مانند بازاریابی ، مدیرفروش ، کارشناس گمرک ، مدیر روابط عمومی و کارشناس بیمه و خیلی مشاغل دیگر. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مدیریت دولتی - معرفی جامع و بازارکار رشته مدیریت دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر