از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت مالی – معرفی جامع و بازارکار مدیریت مالی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت مالی - معرفی جامع و بازارکار رشته مدیریت مالی

 

در دنیای امروز در هر کسب و کاری بحث سودآوری بسیار داغ است ! امروزه تمامی سرمایه گذاران هر موسسه ای به این فکر می کنند که چطور هزینه های خروجی ( درآمد شرکت ) را نسبت به هزینه های ورودی ( سرمایه ورودی ) افزایش دهند..بررسی این مساله و ارائه راهکارهای لازم بر عهده مدیران مالی شرکت ها می باشد. در ادامه مطلب با رشته مدیریت مالی آشنا خواهیم شد.

 

معرفی و اهمیت رشته مدیریت مالی

در طول دوران تحصیل رشته مدیریت مالی ، دانشجو با علوم و مهارت هایی آشنا می شود که با کمک آن ها بتواند در شرکت های دولتی و خصوصی به صورت نیروی ماهر فعالیت نماید. در دوره تحصیلی با علوم این رشته و نیز کاربردهای آن و نیز جنبه عملی مساله آشنایی خواهید یافت.

مدیریت مالی از جمله رشته های شناور است و در حال حاضر موسسات آموزش عالی در ایران برای این رشته در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرند.

دوره کارشناسی مدیریت مالی شامل 133 واحد درسی است. این واحدها به صورت زیر تفکیک می شوند:

  • 20 واحد عمومی
  • 42 واحد پایه
  • 26 واحد اصلی
  • 40 واحد تخصصی
  • 6 واحد اختیاری

در مقطع فوق لیسانس این رشته بر خلاف رشته مالی فاقد گرایش می باشد و از 32 واحد درسی به شرح زیر تشکیل شده است :

  • 28 واحد درسی
  • 4 واحد پایان نامه

برای مقطع دکتری نیز می توانید وارد رشته مالی شده و ادامه تحصیل دهید ، این دوره 4 ساله می باشد و به دو صورت پژوهش محور و دانش محور ارائه می شود.

در کل تمامی رشته های مدیریت در زمینه واحدهای درسی به گونه ای با یکدیگر اشتراکاتی دارند ، وجوه تمایزشان بیشتر در زمینه های تخصص و نحوه رویکرد متمرکز شده است.

شما با انتخاب هر گرایشی در رشته های مدیریت می توانید برای ادامه تحصیل به گرایش های دیگر رجوع نمایید. برای آشنایی بیشتر با گرایش های تحصیلی مدیریت و بالاخص مدیریت مالی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

بازارکار مدیریت مالی

در مورد آینده شغلی این رشته می توان گفت افراد فارغ التحصیل می توانند در تمامی شرکت ها و موسسات در بخش مدیریت مالی و سرمایه شرکت مشغول به کار شوند.  همچنین می توانند در گرایش های مختلف مالی مانند تحلیل ، کارشناس مالیات ، مدیر خرید و تدارکات و همچنین به عنوان مدیر مالی  مشغول به کار شوند.

لیسانس و فوق لیسانس در این رشته برای شاغل شدن کافی است و دکتری بیشتر برای ایجاد وجه تمایز و دیدی تحصصی تر مورد نیاز می باشد.

پس از دکتری نیز می توانید هم در امور اجرایی شرکت ها و موسسات فعالیت داشته باشید و هم می توانید در بحث مبانی و ارائه راهکارها و توسعه علوم مدیریت مالی وارد شده و هیات علمی شوید.

لازم به ذکر است که تفاوت این رشته با رشته حسابداری در این است که حسابداری به هزینه هایی که تا کنون در شرکت ایجاد شده می پردازد ولی مدیریت مالی روی برنامه ریزی های آینده متمرکز است که چطور می توان توانایی های مالی شرکت را برای رسیدن با سود حداکثری به کار گرفت.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تک ماده هنرستان

تک ماده هنرستان 📞 شرایط و قوانین تبصره و تک ماده در هنرستان

دانش آموزان هنرستانی در رشته‌ های تحصیلی مختلف که در امتحانات پایان ترم شرکت می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر