از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت دولتی – معرفی جامع و بازارکار رشته مدیریت دولتی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت دولتی

 

در عصر امروز در هر شهری چندین شرکت و سازمان وجود دارند و به طور مداوم به بررسی نیازهای جامعه می پردازند تا سعی کنند خود را با آن ها تطبیق داده و راهی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به مردم پیدا نمایند. هر سازمانی از بخش های متفاوتی تشکیل می شود. رشته مدیریت دولتی با بخش های عمومی تر و جامع تر سازمان ها سروکار دارد و به بررسی ها و تصمیم گیری های کلان مرتبط است.

در این مطلب توضیحات جامعی در رابطه با رشته مدیریت دولتی و بازار کار آن ارائه شده است پس مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

اهمیت رشته مدیریت دولتی (مدیریت عمومی)

رشته مدیریت دولتی یا مدیریت امور عمومی شاخه ای از علم مدیریت می باشد که هدف از ایجاد آن آشنا ساختن افراد علاقه مند با روش های به کارگیری علوم در مدیریت است . همانطور که مستحضر هستید مدیریت کار آسانی نبوده و نیازمند داشتن علوم و مهارت های خاص در کنار تخصص ها و نیز تجربه است. این رشته با بهره گیری از علومی از قبیل ؛ جامعه شناسی ، اقتصاد ، علوم سیاسی ، حقوق و برنامه ریزی فارغ التحصیلان را برای ورود به عرصه های مختلف امور اداری آماده می سازد.

نحوه ورود به رشته مدیریت دولتی

رشته مدیریت دولتی از رشته های شناور بوده به این مفهوم که داوطلبان هر سه کنکور اعم از ریاضی ، تجربی و انسانی می توانند پس از گذراندن کنکور آن را انتخاب نمایند.

در مراکز تحصیلات عالی در سطح کشور برای رشته مدیریت دولتی در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو وجود دارد. در صورت تمایل می توانید از طریق تماس تلفنی از راهنمایی جامع تری برخوردار شوید.

مقاطع تحصیلی رشته مدیریت دولتی

در مقطع لیسانس دانشجو با فراگرفتن علومی از قبیل اقتصاد ، حسابداری ، جامعه شناسی ، مدیریت ، روانشناسی ، فلسفه و علوم سیاسی برای ورود به شرکت های دولتی و خصوصی آماده می شود. این مقطع شامل 133 واحد درسی بوده که به صورت 20 واحد عمومی ، 44 واحد دروس پایه ، 23 واحد دروس اصلی و 46 واحد دروس تخصصی تدریس خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  بودجه بندی کنکور انسانی 1400 - کاملترین بودجه بندی کنکور انسانی 1400 - راهنمای تفکیکی بودجه بندی کنکور انسانی 1400

در مقطع فوق لیسانس با انتخاب هر یک از گرایش های تحصیلی آن می توانید مهارت های مورد نیاز یک کارمند حرفه ای و تخصصی برای بخش های مورد علاقه خود در اداره جات را کسب نمایید. رشته مدیریت دولتی در کنکور کارشناسی ارشد به 7 گرایش زیر تقسیم می گردد.

  1. توسعه منابع انسانی
  2. طراحی سازمان های دولتی
  3. بودجه و مالیه عمومی
  4. خط مشی گذاری عمومی
  5. مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی
  6. مدیریت تحول
  7. مدیریت رفتار سازمانی

در مقطع دکتری نیز علوم را به حدی حرفه ای فرا می گیرید که می توانید برای پست های هیات علمی دانشگاهی نیز اقدام نمایید. در مقطع دکتری هم برای این رشته 4 گرایش به شرح موارد زیر وجود دارد :

  1. رفتار سازمانی
  2. مدیریت تطبیقی و توسعه
  3. مدیریت منابع انسانی
  4. تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مقاطع تحصیلی رشته مذکور با مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” تماس حاصل نمایید.

بازار کار مدیریت دولتی

رشته مدیریت دولتی بسیار مناسب افرادی است که به اخبارهای کلان کشوری علاقه مند بوده و ذهنشان به طور مداوم در حال تجزیه و تحلیل تغییرات اقتصادی و اجتماعی جامعه می باشد و دوست دارند در تصمیم گیری های مهم نقشی داشته باشند.

همانطور که در متن بالا اشاره گردید فارغ التحصیلان آینده کاری خوبی خواهند داشت. آن ها می توانند در آزمون های استخدامی شانس استخدام بالاتری نسبت به رشته های دیگر داشته باشند همچنین می توانند در شرکت های خصوصی نیز وارد کار شوند.

کارشناس یا مدیر آموزش ، مدیر امور اداری ، مدیر روابط عمومی و کارشناس یا مدیر منابع انسانی و حسابدار و مدیر مالی نمونه هایی از مشاغلی هستند که به طور مستقیم با این رشته ارتباط داشته و از فارغ التحصیلان این رشته نیرو می پذیرند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته زبان و فرهنگ عربی - معرفی جامع و بازار کار رشته زبان و فرهنگ عربی

در ضمن فارغ التحصیلان مدیریت دولتی مهارت ها و دانش لازم را برای راه اندازی کسب و کار شخصی نیز بدست خواهند آورد. البته در نظر داشته باشید که در کنار فراگرفتن دروس آکادمیک لازم است به فکر تقویت مهارت های کامپیوتری و تسلط بر زبان انگلیسی نیز باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر