از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته علوم سیاسی – معرفی جامع و بازار کار علوم سیاسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته علوم سیاسی

 

رشته علوم سیاسی رشته ای تحصیلی می باشد که در طی آن دانشجویان علاقه مند به حوزه علوم سیاسی با سه جنبه علمی مرتبط با فضای سیاسی کشور از قبیل علوم بنیادی مانند فلسفه و فقه ، ادبیات تخصصی علوم سیاسی و دانش هایی نظیر جامعه شناسی و اقتصاد آشنا خواهند گردید. در نتیجه دانشجویان این رشته می توانند به کارشناسانی آگاه در امور سیاست تبدیل شده و وارد عرصه های کاری در کشور شوند. در ادامه بیشتر به رشته تحصیلی مذکور خواهیم پرداخت.

اهمیت رشته علوم سیاسی

در رشته تحصیلی علوم سیاسی دانشجویان با این علم که شکل دهنده بسیاری از علوم انسانی و اجتماعی می باشد ، آشنا خواهند شد. همچنین به دلیل اینکه کشور ما اسلامی می باشد و لازمه یک کشور اسلامی پایبندی به تمامی دستورات این دین است ، دانشجویان علوم سیاسی می توانند بر پایه نظریه ها و علوم اسلامی ، مسائل سیاسی را شناسایی کرده و تفسیر نمایند.

نحوه ورود به رشته علوم سیاسی

رشته تحصیلی علوم سیاسی از زیرشاخه های علوم اجتماعی در کنکور انسانی می باشد و دانشگاه های دولتی ، آزاد و غیر انتفاعی و پردیس ها در این رشته با ظرفیت های متفاوتی جذب دانشجو می کنند.

در مقطع کارشناسی بدون گرایش بوده ولی در کارشناسی ارشد شامل گرایش هایی اعم از ؛ علوم سیاسی ، مطالعات منطقه ای ، دیپلماسی و سازمان های بین المللی ، روابط بین الملل ، اندیشه سیاسی در اسلام و تربیت مربی علوم سیاسی خواهد بود.

گرایشات مقطع دکتری نیز به شرح ؛ جغرافیای سیاسی ، رفاه اجتماعی ، دانش اجتماعی مسلمین ، حقوق بین الملل عمومی ، روابط بین الملل ، مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی ، مطالعات جهان ، جامعه شناسی ، سیاستگذاری فرهنگی ، مردم شناسی ، علوم سیاسی ، مطالعات منطقه ای و مطالعات آمریکای شمالی می باشند.

طول دوره و واحدهای درسی علوم سیاسی

طول دوره کارشناسی رشته تحصیلی علوم سیاسی 4 سال و 8 ترم تحصیلی می باشد و 138 واحد درسی به شرح زیر ارئه می شند :

  • 22 واحد عمومی
  • 28 واحد پایه
  • 78 واحد تخصصی
  • 10 واحد اختیاری
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی صنایع مبلمان - معرفی جامع و بازار کار مهندسی صنایع مبلمان

برای موفقیت در این رشته تحصیلی علاقه به دانش سیاست ، قدرت تجزیه و تحلیل و خلاقیت ، علاقه به کتب تاریخی ، فلسفی ، سیاسی و جامعه شناسی ، روابط عمومی قوی و درایت در تصمیم گیری و ارائه مستندات و دلایل برای تصمیمات بسیار حائز اهمیت می باشد. می توانید برای آشنایی بیشتر با واحدهای درسی این رشته دانشگاهی با مشاوران پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

توانایی های فارغ التحصیلان علوم سیاسی

دانش آموختگان رشته علوم سیاسی می توانند طی آزمون های استخدامی در وزارت خانه ها و موسسات دولتی و خصوصی به عنوان مشاوران یا کارشناسان سیاسی به کار گمارده شوند. همچنین این افراد می توانند در سمت های مربوط به روابط عمومی موسسات نیز به عنوان مدیران و کارشناسان روابط عمومی استخدام شوند.

به علاوه در صورتی که علاقه به نویسندگی و کار ترجمه و کارهایی از این دست داشته باشند می توانند در دفاتر مجلات و روزنامه ها و رسانه ها اشتغال یابند.

به تدریس در مدارس به تدریس پرداخته و یا با ادامه تحصیل به سمت های هیات علمی برسند ، کارهای پژوهشی انجام داده و کتبی تالیف و یا ترجمه نمایند. همچنین می توانند به عنوان تحلیلگر در پژوهشگاه های علوم سیاسی و یا جراید شاغل شوند.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که پا به این رشته می گذارند نباید انتظار داشته باشند که یک سیاستمدار شوند بلکه آنان دروس مرتبط را گذرانده و به کارشناسانی سیاست شناس تبدیل خواهند گردید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر