از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته ریاضیات و کاربردها – بازار کار و آینده شغلی ریاضیات و کاربرد ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته ریاضیات و کاربردها

 

در گذشته رشته ریاضیات به سه دسته ریاضیات کاربردی ، ریاضیات محض و ریاضیات کاربردی و ریاضیات دبیری تقسیم می شد ، با گذر زمان این نتیجه حاصل شد که این نوع تقسیم بندی کارایی لازم را نخواهد داشت و از سال 88 ریاضیات کاربردی و محض تلفیق شده و تحت عنوان ریاضیات و کاربردها ارائه گردید. از طرفی ریاضیات دبیری نیز تحت عنوان دیگری به رشته ای مستقل تقسیم شد. در این مطلب به معرفی رشته ریاضیات و کاربردها خواهیم پرداخت.

اهمیت ریاضیات و کاربردها

ریاضیات پایه علمی بسیاری از علوم دیگر است ، این علم در صنایع مختلف می تواند اثر گذار باشد و در واقع هدف از ایجاد این رشته نیز این است که دانشجویان علاقه مند به ریاضیات بتوانند با تحصیل در آن به درجات علمی بالا برسند و به ریاضیدانان آینده تبدیل گردند و بر این علم اثر گذار شوند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

نحوه ورود به رشته ریاضیات و کاربردها

ریاضیات و کاربرد از رشته های زیر کنکور ریاضی می باشد و دانشگاه های مختلفی در ایران این رشته را ارائه می نمایند. در کنکور سال 98 پذیرش برای این رشته به صورت ناحیه ای بود.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها - آیا بازار کار مهندسی پزشکی پذیرای خانم ها هست؟

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود دارد و در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش های آنالیز ، جبر ، ریاضیات تصادفی ، منطق ریاضی و گراف و ترکیبات تفکیک می شود.

برای مقطع دکتری نیز می توان به زیر شاخه های مختلف ریاضیات محض یا کاربردی و یا ریاضیات مالی تغییر گرایش داده و ادامه تحصیل داد.

طول دوره و واحدهای درسی رشته ریاضیات و کاربردها

طول دوره تحصیل 4 سال است و دانشجویان 132 تا 140 واحد به تفکیک زیر خواهند گذراند :

  • 20 واحد عمومی
  • 24 واحد مشترک پایه
  • 60 الی 62 واحد هسته شامل 15 واحد الزامی مشترک ، 21 تا 30 واحد الزامی رشته و 15 تا 26 واحد انتخابی رشته
  • 30 واحد اختیاری

از دروس مشترک پایه می توان ریاضیات عمومی ، معادلات دیفرانسیل و مبانی کامپیوتر و برنامه سازی را نام برد.

دروس الزامی مشترک نیز در برگیرنده دروسی همچون مبانی علوم ریاضی ، مبانی آنالیز عددی ، مبانی ماتریس ها و جبرها ، مبانی احتمال و مبانی آنالیز ریاضی می باشد.

رشته های زیر مجموعه رشته ریاضیات و کاربردها نیز به صورت زیر می باشند :

  • ریاضیات و کاربردها
  • آمار و کاربردها
  • علوم کامپیوتر

در این رشته داشتن علاقه زیاد به ریاضیات و حل مسائل ریاضیاتی و قدرت درک و استدلال قوی لازمه موفقت است. کسی که وارد رشته ریاضیات می شود نباید از خواندن و حل کردن مداوم مسائل مختلف خسته و دلزده شود.

بازار کار رشته ریاضیات و کاربردها

دانشجویانی که رشته مذکور را می گذرانند ، می توانند در پژوهش های مرتبط با ریاضیات شرکت نمایند. این افراد در صورت ادامه تحصیل به صاحب نظران در زمینه ریاضیات تبدیل می گردند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مهندسی صنایع 📞 طبق آخرین رتبه قبولی دو سال قبل

به علاوه رشته های علوم پایه از جمله رشته ریاضیات و کاربردها برای کسانی که علاقه به تدریس در سمت های معلمی و دبیری و استادی دانشگاه و هیات علمی را دارند بسیار فرصت های مناسبی می باشند.

بسیاری از رشته های مهندسی از دانشجویان این رشته در صنایع استفاده می کنند ، به علاوه در اموری مانند اقتصاد ، آمار ، حسابداری و مالی این افراد می توانند همکاری نمایند و یا تحصیل کرده و متخصص و صاحب نظر شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی یک دانشگاه صنعتی در شهر تهران است که عمده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر