از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی 1401 – رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی

 

رشته پزشکی از جمله رشته هایی است که ممکن است به مرحله تکمیل ظرفیت برسد و داوطلبانی که در انتخاب رشته اولیه کنکور موفق به قبولی در این رشته نشده اند ، شاید در تکمیل ظرفیت موفق به پذیرش شوند. تکمیل ظرفیت رشته پزشکی توسط دانشگاه های ارائه دهنده آن یعنی سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد اجرا می شود که رتبه قبولی هر کدام از آنها متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد بپردازیم پس اگر قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت این رشته و دانشگاه ها را دارید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در زمینه رتبه قبولی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت و دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص شرایط شرکت و قبولی در تکمیل ظرفیت ، با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه روزانه

دانشگاه علوم پزشکی روزانه برای تحصیل در رشته پزشکی پر متقاضی تر است زیرا شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کند و در جایگاه و سطح علمی بهتری هم قرار دارد. از جمله دانشگاه های روزانه دارای رشته پزشکی می توانیم به دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، شاهرود و … اشاره کنیم که با ظرفیت پذیرش های متفاوت در این رشته دانشجو ثبت نام می کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته پزشکی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

اکثر پذیرفته شدگان رشته پزشکی دانشگاه های روزانه برای ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام می کنند اما بعضی از پذیرفته شدگان بنا به دلایلی مثل دور بودن دانشگاه ، از ثبت نام در دانشگاه صرف نظر می کنند و بدین صورت ظرفیت رشته برای متقاضیان خالی می شود. متقاضیان تکمیل ظرفیت رشته پزشکی باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش باشند و اگر رشته پزشکی ارائه شده بود ، به شرط برخورداری از رتبه خوب شانس قبولی خواهند داشت.

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه روزانه تفاوتی با رتبه قبولی مرحله اول انتخاب رشته ندارد و هر داوطلب با توجه به رتبه در سهمیه خود شانس قبولی دارد. این رتبه برای سهمیه منطقه یک حداکثر 1600 برای سهمیه منطقه دو حداکثر 2000 و برای سهمیه منطقه سه حداکثر رتبه 1200 است ضمن اینکه بستگی به دانشگاه ارائه دهنده هم دارد برای مثال در دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه تهران رتبه کشوری زیر 500 شانس قبولی دارد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان هم رشته پزشکی را ارائه می کند اما به دلیل شهریه سنگینی که دارد ، تعدادی از پذیرفته شدگان از ثبت نام در دانشگاه انصراف می دهند. اگر دانشگاه پردیس خودگردان در رشته پزشکی خود با ظرفیت خالی روبرو شود ، به سازمان سنجش اعلام می کند تا مرحله تکمیل ظرفیت را برگزار نماید و در این شرایط داوطلبانی که دارای رتبه و تراز خوب هستند و برای پرداخت شهریه پزشکی مشکلی ندارند ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 40000 کجا قبول میشم - راهنمای کامل به تفکیک منطقه

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه پردیس خودگردان در سهمیه های مختلف ، متفاوت می باشد و هر داوطلب با توجه به رتبه ای که در سهمیه خود کسب کرده است شانس قبولی دارد. حدود رتبه پزشکی پردیس خودگردان برای سهمیه منطقه یک حداکثر 2000 برای سهمیه منطقه دو حداکثر 2500 و برای سهمیه منطقه سه نیز حداکثر رتبه 1500 است.

مرتبط بخوانید : رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هم ممکن است با ظرفیت خالی در رشته پزشکی خود روبرو شود و اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت نماید. تکمیل ظرفیت رشته پزشکی دانشگاه آزاد اگر برگزار شود ، زمان آن پس از آبان ماه خواهد بود و ملاک اصلی برای پذیرش داوطلبان ، رتبه کشوری آنها خواهد بود. حدود رتبه برای پزشکی دانشگاه آزاد در مرحله تکمیل ظرفیت حداکثر رتبه کشوری 7500 تا 8000 است.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت توسط کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

تکمیل ظرفیت رشته پزشکی را دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می کنند.

  • آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پزشکی چقدر است ؟

برای بررسی رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت پزشکی دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ، لطفا این مطلب را مطالعه کنید.

  • ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت چگونه است ؟

تعداد ظرفیت اختصاص داده شده به رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار محدود است به طوری که اکثر دانشگاه ها یک یا دو نفر ظرفیت دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 📞 راهنمای ثبت نام 1402

دانشگاه پیام نور هر ساله از میان داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که دارای رتبه مناسب …

یک نظر

  1. با سلام و عرض ادب و احترام
    آیا از انجام تکمیل ظرفیت سازمان سنجش برای مهر امسال اطلاعی دارین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر