از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته مجازی چیست ؟ 📞 راهنمای انتخاب رشته مجازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته مجازی چیست

انتخاب رشته مجازی چیست ؟ پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه ، داوطلبان باید مراحل انتخاب رشته‌ خود را آغاز کنند. همانطور که می دانید فرایند انتخاب رشته‌ کنکور بسیار پراهمیت است و اگر هوشمندانه انجام نشود ، در رشته‌ و دانشگاه مناسبی قبول نمی شوید. در سال های گذشته شاهد این موضوع بوده‌ ایم که داوطلبانی با رتبه های نه چندان مناسب توانسته اند در رشته‌ های خوبی پذیرفته شوند و در مقابل داوطلبانی با رتبه های عالی نتوانند در رشته‌ ای که می خواهند ، قبول شوند. به نظر شما در انتخاب رشته‌ داوطلبان دسته اول چه معیار هایی رعایت شده‌ است که با رتبه نسبتاً متوسط در دانشگاه خوبی قبول شده‌ اند ؟

برای انتخاب رشته‌ عوامل مختلفی تأثیر گذار هستند. بسیاری از داوطلبان که تصمیم به انتخاب رشته‌ دارند دچار سردرگمی هستند و نگرانی‌ هایی را در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیرش در رشته‌‌ های مورد نظر خود دارند. اطلاع از شانس قبولی در رشته‌ ها از تاثیرگذار ترین عوامل در انتخاب رشته‌ است که با استفاده از انتخاب رشته‌ مجازی می توان از آن اطلاع یافت. اما منظور از انتخاب رشته‌ مجازی چیست ؟ برای پاسخ به این سوال ، ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید.

انتخاب رشته مجازی چیست ؟

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می شوید که نرم افزار های رایگان متعددی برای انتخاب رشته‌ وجود دارند. اما گزینش بهترین انتخاب رشته‌ مجازی که اطلاعات دقیقی به داوطلبان بدهد ، کمی سخت است. سازمان سنجش آموزش کشور با طراحی نرم افزار انتخاب رشته‌ مجازی این امکان را به داوطلبان می دهد تا قبل از انجام انتخاب رشته‌ اصلی ، با مراجعه به این نرم افزار بتوانند شانس قبولی خود در رشته‌ ها را تخمین بزنند.

نحوه کار با نرم افزار بدین صورت است که رتبه کنکور خود را وارد می کنید و رشته‌ هایی که در آن ها شانس پذیرش دارید ، برایتان نمایش داده‌ می شود. سپس بر اساس آن رشته‌ ها می توانید تصمیم گیری کنید که فرم انتخاب رشته‌ اصلی خود را با چه رشته‌ هایی تکمیل نمایید.

مراحل انتخاب رشته‌ مجازی کنکور سراسری

انتخاب رشته‌ مجازی رایگان سازمان سنجش برای تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کرده‌ اند و کارنامه کنکور اولیه برایشان صادر شده‌ است ، قابل دسترسی است. از ویژگی های مثبت انتخاب رشته‌ مجازی می توان به نزدیک بودن‌ نتایج آن به نتایج نهایی کنکور سراسری اشاره کرد.

به عبارتی رشته‌ هایی که به داوطلب نمایش داده‌ می شود بر اساس اطلاعات داوطلبان سال گذشته تهیه شده‌ است. در این روش ، رتبه شما با رتبه های مشابه داوطلبان سال گذشته‌ مقایسه شده‌ و بر اساس دانشگاه هایی که آن داوطلبان قبول شده‌ اند ، رشته‌ و دانشگاه قبولی احتمالی شما تخمین زده‌ می شود.

مرحله اول

وارد شدن‌ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

مرحله دوم

دریافت کارنامه کنکور سراسری با یکی از روش های زیر :

  • روش اول : شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  • روش دوم : شماره پرونده + کدرهگیری + شماره شناسنامه
  • روش سوم : شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه
احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی هفتگی برای کنکور / بهترین برنامه ریزی هفتگی برای کنکور امسال
انتخاب رشته‌ مجازی چیست
انتخاب رشته‌ مجازی چیست

 

چنانچه اطلاعات خود نظیر شماره پرونده‌ و شماره داوطلبی را فراموش کرده‌ اید ، ابتدا باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آن ها را بازیابی کنید. برای اطلاع از نحوه درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانید با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید.

مرحله سوم

در این مرحله باید هزینه انتخاب رشته مجازی را پرداخت کنید. نحوه واریز هزینه به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب است و باید اطلاعات کارت بانکی خود را شامل شماره کارت ، رمز دوم و … وارد کنید تا هزینه پرداخت شود. در سال گذشته هزینه انتخاب رشته‌ مجازی 7/500تومان بوده‌ است و هر داوطلب می تواند حداکثر 5 کارت اعتباری تهیه کند.

مرحله چهارم

در این مرحله و پس از ورود به سامانه باید رتبه خود را وارد کنید و با توجه به آنکه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه نهایی انجام می گیرد، بنابراین در سامانه انتخاب رشته‌ رایگان نیز باید رتبه در سهمیه نهایی را درج کنید.

انتخاب رشته‌ مجازی چیست

مرحله پنجم

پس از درج رتبه ، رشته‌ هایی که در آن ها شانس قبولی دارید برایتان نمایش داده‌ می شود. انتخاب رشته‌ مجازی برای هر گروه آزمایشی 250 کد رشته‌ محل پیشنهاد می کند و اگر شما حداکثر در سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌ باشید مجموعا 750 کدرشته‌ محل برایتان نمایش داده‌ می شود که می توانید پس از بررسی آن ها حداکثر 150 کدرشته‌ را انتخاب کنید.

نمایش رشته‌ در انتخاب رشته مجازی به چه صورت است ؟

در سامانه انتخاب رشته‌ مجازی رایگان رشته‌ های پیشنهادی در سه دسته زیر نمایش داده‌ می شوند :

رشته‌ های خوش بینانه

رشته‌ های خوش بینانه رشته‌ هایی هستند که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار کم است برای مثال داوطلب کنکور تجربی با رتبه 10 هزار در رشته‌ پزشکی احتمال قبولی کمی دارد ولی براساس علاقه باید آن را انتخاب کند. در فرایند انتخاب رشته‌ کنکور سراسری حتما باید چند رشته‌ با احتمال قبولی خیلی کم را در اولین اولویت های فرم انتخاب رشته‌ قرار دهیم تا شانس پذیرش حتی خیلی کم را در این رشته‌ ها داشته باشیم.

از اشتباهات رایجی که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته‌ انجام می دهند این است که رشته‌ هایی که در آن ها شانس قبولی ندارند اصلا انتخاب نمی کنند اما ممکن است شرایط متفاوتی پیش بیاید و از طرفی شما 150 انتخاب دارید و می توانید با دست باز و خیالی راحت رشته‌ هایی که به آن ها علاقه دارید ولی شانس پذیرشتان کم است ، انتخاب کنید.

رشته‌ های واقع بینانه

در رشته‌ های واقع بینانه شانس پذیرش داوطلب متوسط است و باید بیشترین انتخاب های خود را در محدوده این رشته‌ ها قرار دهید. به عنوان مثال داوطلب کنکور ریاضی با رتبه 1500 در رشته‌ های فنی مهندسی شانس پذیرش متوسط دارد و باید بیشتر انتخاب های خود را به رشته‌ های  مهندسی که به آن ها علاقه هم دارد ، اختصاص دهد. به طور کلی فرم انتخاب رشته‌ باید به صورت 20 درصد انتخاب ها خوش بینانه ، 60 درصد واقع بینانه و 20 درصد نیز بدبینانه تکمیل شود.

رشته‌ های بدبینانه

در رشته‌ های بدبینانه داوطلب احتمال قبولی بسیار بالایی دارد و این رشته‌ ها حتما باید در انتهای فرم انتخاب رشته‌ قرار داده‌ شود تا اگر داوطلب در رشته‌ های دسته اول و دوم قبول نشد ، در این رشته‌ ها پذیرفته شود. برای مثال داوطللب کنکور انسانی با رتبه 18 هزار اختمال قبولی ضعیفی در رشته‌ های دانشگاه روزانه دارد ولی در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی دارای شانس پذیرش بالاست و می تواند آن ها را در انتخاب های بدبینانه قرار دهد.

انتخاب رشته‌ مجازی بدون کنکور چیست ؟

انتخاب رشته مجازی چیست ؟ راهنمای انتخاب رشته مجازی

انتخاب رشته‌ مجازی برای رشته‌ های بدون کنکور که بر اساس سابقه تحصیلی پذیرش دانشجو انجام می گیرد نیز فعال است. در این نرم افزار که معمولا از اواخر اسفند ماه تا اواخر شهریور ماه سال بعد فعال می باشد ، داوطلبان با وارد کردن‌ معدل دیپلم می توانند از رشته‌ ها و دانشگاه هایی که در آن ها شانس پذیرش دارند ، مطلع گردند. در انتخاب رشته‌ مجازی بدون کنکور نیز 100 کدرشته‌ محل پیشنهاد می شود که داوطلبان می توانند بر اساس علاقه ، اعتبار علمی دانشگاه و … حداقل 1 و حداکثر 100 رشته‌ را انتخاب کنند

مهم ترین حسن نرم افزار انتخاب رشته‌ مجازی بدون کنکور ، دقیق بودن‌ آن است. نتایجی که این نرم افزار به شما نمایش می دهد با توجه به آنکه بر اساس داوطلبان پذیرفته شده‌ در سال های گذشته بررسی می شود ، با مقایسه معدل شما با معدل داوطلبان سال یا سال های قبل نتیجه مورد اطمینانی را به شما اعلام می کند که می تواند در تصمیم گیری شما بسیار کمک کند.

توصیه می شود پیش از اقدام به انتخاب نرم افزار انتخاب رشته‌ ، ابتدا با مشاورانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا ضمن معرفی بهترین انتخاب رشته‌ مجازی ، شما را در امر انتخاب رشته‌ راهنمایی کنند.

توجه داشته باشید که نرم افزار انتخاب رشته‌ رایگان نمی تواند جایگزین مشاور باشد. زیرا نرم افزار فقط شانس قبولی شما در رشته‌ ها را بر اساس رتبه ای که دارید نمایش می دهد و توجه به علاقه ، دوری دانشگاه ، اعتبار علمی دانشگاه ، بازار کار رشته‌ ها و … ندارد. شما از طریق مشورت با مشاور می توانید در همه این زمینه ها راهنمایی دریافت کنید. برای ارتباط با مشاوران ارشد “پاسخ با ما” همین حالا می توانید تماس بگیرید.

پاسخگویی به سوالات متدوال داوطلبان

  • بهترین انتخاب رشته‌ مجازی چیست ؟

نرم افزار انتخاب رشته‌ رایگان سازمان سنجش می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

  • آیا دانشگاه آزاد دارای نرم افزار انتخاب رشته‌ رایگان است ؟

نرم افزار انتخاب رشته‌ رایگان دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org قابل دسترسی است.

  • انتخاب رشته‌ مجازی بر اساس رتبه به چه صورت است؟

شما با درج رتبه خود در نرم افزار انتخاب رشته‌ مجازی رایگان سازمان سنجش می توانید از رشته‌ های دارای شانس قبولی مطلع شوید.

  • انتخاب رشته‌ مجازی بر اساس سهمیه ایثارگری چیست ؟

داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری باید رتبه در سهمیه ایثارگری خود را در نرم افزار انتخاب رشته‌ وارد کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش 📞 راهنمای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور 1403

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا با استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر