از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

درجه سختی کنکور 1402 – میزان سختی کنکور 1402 نسبت به سالهای قبل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

درجه سختی کنکور 1400 - میزان سختی کنکور 1400 نسبت به سالهای قبل

 

براساس اطلاعیه های منتشر شده توسط سایت سازمان سنجش ، کنکور 1402 برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید در دو نوبت برگزار خواهد شد و داوطلبان می توانند در نوبت های دی ماه و تیرماه در این آزمون شرکت نمایند. با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور 1402 و درجه سختی کنکور 1402 نسبت به سال های قبل و اهمیت مشاوره و برنامه ریزی کنکور برای داوطلبان پایه دوازدهم و داوطلبان نظام قدیم که پشت کنکور مانده اند این مطلب را تهیه کرده ایم.

هنوز هم دیر نیست ، در این روزهای پایانی از رقبایی که خسته شده اند سبقت بگیرید ، مشاورین با تجربه ما میتوانند با ارائه برنامه ای فشرده و اصولی روزهای باقیمانده تا کنکور شما را تبدیل به روزهای طلایی و سرنوشت ساز زندگی شما کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

درجه سختی کنکور 1402

مهم ترین زمان درس خواندن برای کنکور 1402 و موفقیت در کنکور آمادگی از پایه دهم و به ویژه پایه یازدهم می باشد. برای برنامه ریزی از تابستان شروع کنید و دروس پایه دهم و یازدهم را به صورت همزمان و موازی در برنامه ریزی خود قرار دهید ، زیرا با شروع سال دوازدهم تنها 9 ماه برای مرور و جمع بندی دروس پایه ، دروس سال دوازدهم و هم چنین امتحانات نهایی فرصت خواهید داشت.

برنامه ریزی کردن دارای اصولی است که بهتر است از تابستان یاد بگیرید تا در سال کنکور فرصت کافی برای آشنایی با شیوه های تست زنی و جمع بندی دروس را داشته باشید.

درجه سختی کنکور 1402 و اهمیت برنامه ریزی صحیح

با توجه به اهمیت آزمون سراسری و درجه سختی کنکور 1402 ، برای موفقیت در کنکور و رسیدن به نتیجه دلخواه خود نیاز به یک برنامه ریزی استاندارد و اصولی خواهید داشت تا بتوانید همه ی مطالب درسی را مرور و جمع بندی کنید. در ادامه این مطلب نکاتی در رابطه با برنامه ریزی در اختیار داوطلبان کنکور 1402 قرار خواهیم داد.

احتمالا این را هم بپسندید  ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی 1402 📞 دروس مهم عمومی و اختصاصی

شروع مطالعه از تابستان

بهترین زمان برنامه ریزی برای کنکور از تابستان است. با یک برنامه ریزی منظم می توانید دروس پایه دهم و یازدهم که 50 درصد سوالات کنکور را شامل می شوند ، در تابستان جمع بندی کنید و با شروع مدارس زمان کافی برای مطالعه دروس پایه دوازدهم داشته باشید.

مرتبط بخوانید : اهمیت مدرک پیش دانشگاهی

شرکت در آزمون های آزمایشی

برای شروع مطالعه بهتر است در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید و میزان تسلط خود را بر دروس عمومی و اختصاصی ارزیابی کنید و پس از هر آزمون نقاط ضعف خود را به مرور تقویت کنید.

رعایت تعادل در مطالعه دروس

در برنامه ریزی کل روز را به مطالعه یک درس اختصاصی یا عمومی اختصاص ندهید. برای موفقیت در کنکور هیچ درسی را حذف نکنید و در برنامه خود مطالعه کلیه دروس را بصورت منظم قرار دهید. با توجه به اهمیت دروس اختصاصی روزانه و حذف دروس عمومی از کنکور 1402 ، در روز می توانید چند درس اختصاصی را مطالعه کنید.

در سال سرونشت ساز خود تنها حرکت نکنید و حتما در هفته آخر کنکور با مشاوری مجرب در تماس باشید تا با رعایت نکات کلیدی روزهای پایانی کنکور بهترین نتیجه را به دست آورید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مطالعه دروس براساس اهمیت

با توجه به درجه سختی کنکور 1402 ، پیش از شروه برنامه ریزی دروس اختصاصی رشته خود را مشخص کنید. مثلا در رشته ریاضی ، درس ریاضی دارای اهمیت بیشتری است و فیزیک و شیمی در مرحله بعد قرار دارند. دروس را باتوجه به بودجه بندی و ضریبی که در هر زیرگروه دارند در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید.

توجه به زمان های جبرانی در برنامه ریزی

در برنامه ریزی هفتگی خود حتما زمانی را به جبران درس های خوانده نشده در طول هفته اختصاص دهید زیرا در پایان ماه با مشاهده حجم انبوهی از دروس خوانده نشده به تدریج ناامید و دلسرد خواهید شد.

مرتبط بخوانید : مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

درجه سختی کنکور 1402 و اهمیت استفاده از منابع آموزشی

درجه سختی کنکور

با توجه به یکی شدن منابع کنکور نظام قدیم و نظام جدید برای موفقیت در کنکور به منابع تستی و آموزشی استانداردی نیاز خواهید داشت. کتاب درسی بهترین منبع برای مطالعه دروس است. با استفاده از کتاب های کمک آموزشی با سوالات تستی دروس خوانده شده آشنا خواهید شد و مطالب در ذهن شما تثبیت می گردد.

  • انتشارات مهر و ماه ( ریاضی)
  • انتشارات فاگوزیست (زیست شناسی)
  • انتشارات مبتکران برای شیمی
  • انتشارات گاج برای فیزیک

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و مشاوره و برنامه ریزی اصولی برای کنکور 1402 می توانید با کارشناسان ارشد مرکز تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

مرتبط بخوانید : رشته تجربی سخت است ؟ – سختی ها و مزایا و معایب رشته تجربی

سوالات متداول

  • میزان سختی کنکور 1402 نسبت به سالهای قبل چگونه خواهد بود ؟

درجه سختی کنکور 1402 نسبت به سال های قبل در دروس مختلف اختصاصی متفاوت خواهد بود.

  • سطح دشواری دروس اختصاصی کنکور 1402 بیشتر است یا کنکور سال های قبل؟

با توجه به اینکه امسال برای اولین بار است دروس عمومی از کنکور حذف شده اند ، احتمالا سوالات دروس تخصصی نسبت به سال های قبل سخت تر باشند.

  • چگونه به سوالات سخت کنکور پاسخ دهیم ؟

برای پاسخگویی به سوالات سخت کنکور تکنیک های تست زنی را باید به کار ببرید و نباید زمان زیادی را به این سوالات صرف کنید زیرا زمان سوالات آسان را هم از دست خواهید داد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه

بودجه بندی کنکور تجربی دی ماه 1402 📞 لیست کامل بودجه بندی

  کنکور سراسری دی ماه در دی ماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان دوازدهمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر