از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما دزفول – معرفی و راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما دزفول – معرفی و راهنمای کامل

دانشگاه سما دزفول همانند سایر دانشگاه های آزاد چند سالی که از میان داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. بر خلاف دانشگاه آزاد که در تمام دوره های تحصیلی کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) ثبت نام بدون کنکور را انجام می دهد ، رشته های دانشگاه سما فقط محدود به دوره کاردانی پیوسته است و در حال حاضر در سایر مقاطع پذیرش ندارد.

برای ثبت نام دانشگاه سما دزفول داوطلبان باید منتظر اطلاعیه های دانشگاه آزاد باشند زیرا ثبت نام این دانشگاه با ثبت نام دانشگاه سما همزمان انجام می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما دزفول

ثبت نام در دانشگاه سما دزفول دو بار در سال انجام می گیرد و معمولا متقاضیان ورودی مهر ماه بیشتر از ورودی بهمن ماه است بنابراین ظرفیتی که به رشته ها اختصاص داده می شود ، برای ورودی مهر ماه بیشتر می باشد.

شیوه ثبت نام در دانشگاه های آزاد و سما که به صورت همزمان هم می باشد (در اواخر مرداد ماه ثبت نام آغاز می شود) ، برای نیمسال اول تحصیلی بدین صورت است که متقاضیان باید در ابتدا وارد سایت جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org شوند و پس از دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و اطلاع از رشته های ارائه شده ، برای انتخاب رشته اقدام کنند.

هر داوطلب مجاز به انتخاب 20 کد رشته است ولی باید رشته انتخابی با رشته مدرک دیپلم او متناسب باشد. به عبارت دیگر ، می تواند یک رشته را در 20 واحد دانشگاهی مختلف انتخاب کند.

ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه سما دزفول در چند سال گذشته حضوری انجام گرفته شده است و احتمالا در سال 99 نیز حضوری باشد ولی ثبت نام حضوری به معنای پذیرش قطعی نیست و به صورت مشروط انجام می گیرد تا پس از بررسی معدل و شرایط داوطلب ، قبولی او تایید شود.

برای ثبت نام حضوری دانشگاه سما دزفول باید مدارک لازم را که شامل عکس داوطلب ، شناسنامه و کارت ملی ، ریز نمرات و مدرک دیپلم ، مدرک نظام وظیفه و … می باشد را ارائه داد.

رشته های واحد سما دزفول

دانشگاه های سما معمولا تنوع کمی دارد ولی در دانشگاه سما دزفول بیش از 20 رشته کاردانی فنی حرفه ای ارائه می شود. داوطلبان باید در رشته همنام با رشته دیپلم خود ثبت نام کنند بنابراین بهتر است از رشته های ارائه شده مطلع گردند و در صورت برگزار نشدن رشته آن ها ، در دانشگاه های دیگر ثبت نام کنند.

  1. امور اداری
  2. تاسیسات
  3. تربیت بدنی
  4. ساخت و تولید
  5. گرافیک
  6. نقشه کشی عمومی
  7. طراحی و دوخت
  8. نقشه کشی معماری
  9. تئاتر
  10. فیلم سازی
  11. الکترونیک
  12. صنایع فلزی
  13. کودکیاری
  14. نقشه برداری
  15. مربی بهداشت مدارس
  16. تاسیسات
  17. حسابداری
  18. مکانیک خودرو
  19. الکتروتکنیک
  20. متالورژی
  21. الکتروتکنیک
  22. صنایع فلزی
  23. صنایع شیمیایی
  24. نرم افزار کامپیوتر
  25. ساختمان

مطلب فوق در خصوص دانشگاه سما دزفول به شما ارائه شد و در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید از قبلی اطلاع از میزان و نحوه پرداخت شهریه ، راهنمای انتخاب واحد و اطلاع از چارت درسی و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403📞 زمان و راهنمای دریافت نتایج

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد

رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد 📞 معرفی رشته های بدون آزمون 4 مقطع دانشگاه آزاد

داوطلبانی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر