از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور

 

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را دارید و می خواهید از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری و یا آزمون فراگیر ارشد ، وارد این مقطع دانشگاه پیام نور شوید ، احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور چقدر است و تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور چند سال طول می کشد. این مطلب را تهیه کرده ایم تا به متداول ترین سوالات داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور پاسخ دهیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر حتما با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید تا کامل تر راهنمایی شوید.

شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف از جمله انتخاب واحد ، زمان شروع کلاس ها ، امتحانات دانشگاه ، نحوه پرداخت شهریه و … از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره ای بالاتر از مقطع کارشناسی است که دو سال طول دوره تحصیل دارد و پس از این مدت دانشجویان با دریافت مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل می شوند. پذیرش دانشجو در این مقطع به دو صورت سراسری و فراگیر انجام می شود ولی قوانین تحصیل برای پذیرفته شدگان هر دو روش ثابت است.

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به دو صورت ت آموزشی – پژوهشی (با پایان نامه) و آموزشی (بدون پایان نامه) است و تفاوت این دو شیوه آموزشی در این است که دانشجویان شیوه آموزشی دوم ، باید به جای پایان نامه 6 واحد درسی بگذرانند.

تعداد کل واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور حداقل 28 و حداکثر 32 واحد درسی است و دانشجو مجاز است که در هر ترم حداقل 6 و حداکثر 14 واحد درسی اخذ کند. همچنین حداقل نمره قبولی در هر درس مقطع کارشناسی ارشد 12 است و اگر در درسی نمره کمتر از 12 را کسب کنید باید مجددا آن درس را بگذرانید. همچنین حداقل معدل قبولی در هر ترم نیز 14 است و دانشجویان با معدل کمتر از 14 ، در ترم بعد مجاز به انتخاب حداکثر 6 واحد درسی هستند.

مرتبط بخوانید : تطبیق واحد کارشناسی ارشد – شرایط معادل سازی دروس مقطع کارشناسی ارشد

آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

  • داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اگر در دوره دانش پذیری نمره کمتر از 12 را کسب کنند ولی قبول شوند ، باید دروس مورد نظر را با رعایت پیش نیاز دروس اخذ و با موفقیت بگذرانند.
  • دانشجویان مجازند با پرداخت شهریه ثابت و متغیر در کلاس های رفع اشکال گروهی و فردی دانشگاه شرکت کنند.
  • در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور امکان تغییر رشته ، تغییر گرایش و انتقالی وجود ندارد.
  • دانشجویان می بایست در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه برای انتخاب واحد اقدام نمایند و عدم اقدام به موقع موجب محرومیت از ادامه تحصیل در آن ترم می شود.
  • حضور در کلاس های تئوری دانشگاه پیام نور اختیاری است ولی دانشجویان باید در کلاس های عملی حضور داشته باشند.
  • بعضی از دروس مقطع کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی ارائه می شوند و دانشجویان می توانند در زمان انتخاب واحد این دروس را انتخاب کنند.
  • تعداد دروس جبرانی در هر رشته مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 24 واحد است به ازای هر دو واحد درسی جبرانی ، یک ماه به سقف دوره کارشناسی ارشد دانشجو اضافه می گردد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند حداکثر یک نیمسال تحصیلی مرخصی بگیرند و مدت مرخصی در سنوات تحصیلی محاسبه خواهد شد.
  • نمره دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد در کارنامه به صورت جداگانه ثبت می شود.

مرتبط بخوانید : حداقل نمره پایان نامه  ، واحد درسی بجای پایان نامه ارشد

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور فراگیر

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور برای دانشجویانی که از طریق آزمون فراگیر پذیرفته شده اند ، هیچ تفاوتی با تعداد واحد های درسی دانشجویانی که با کنکور ارشد قبول شده اند ، ندارد. تنها تفاوت این دو دسته از دانشجویان این است که ، داوطلبان کنکور فراگیر ارشد در صورت قبولی در آزمون ، از بهمن ماه دروس ترم دوم را اخذ می کنند و با کسب نمره قبولی در آزمون ، دروس ترم برای آنها پاس شده در نظر گرفته خواهد شد چرا که سوالات آزمون از کتاب های ترم یک رشته تحصیلی دانشجو ، مطرح می شوند.

سوالات متداول 

  • تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیام نور چقدر است ؟

تعداد واحدهای درسی هر ترم کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 6 الی 14 واحد درسی است.

  • آیا کلاس های ارشد پیام نور اجباری است ؟

حضور در کلاس های درسی عملی اجباری است ولی دانشجویان می توانند کلاس های تئوری را به صورت غیرحضوری بگذرانند.

  • تعداد واحدهای کارشناسی ارشد دانشجویان فراگیر پیام نور چه تفاوتی با با واحدهای درسی سایر دانشجویان دارند ؟

قوانین تحصیل در دانشگاه پیام نور برای تمام دانشجویان فراگیر و سراسری یکسان است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر