از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه – راهنمای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

 

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به دلیل نزدیکی این کشور به ایران راحت تر از پذیرش در سایر کشور هاست و راحتی پذیرش دانشگاه های ترکیه نسبت به کنکور سحت ایران ، اعتبار دانشگاه های این کشور در سطح جهانی و بسیاری دیگر از مزیت ها باعث شده است که دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های ترکیه باشند. در این نوشتار تمام جزئیات مربوط به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را شرح خواهیم داد.

کارشناسان ما مسلط به پاسخگویی تمام موضوعات تحصیل در خارج از کشور هستند.

آیا شما هم علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستید ؟

حتما همین حالا با ما تماس بگیرید و در زمینه تحصیل در خارج از کشور از مشاوران با تجربه ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

کشور ترکیه از نظر امکانات تحصیلی و دانشگاه در موقعیت خوبی قرار دارد و رشته های پزشکی و دندانپزشکی از محبوب ترین رشته های دانشگاه های این کشور هستند. سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی ، تحصیل در ترکیه را انتخاب می کنند چرا که این دانشگاه های این کشور از نظر علم پزشکی و دندانپزشکی در سطح جهانی رتبه و جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده اند و با توجه به آمار جهانی به دست آمده ، دانشگاه حاجت تپه ترکیه دارای امتیاز برتر جهانی است.

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را دارید ، باید واجد شرایط زیر باشید :

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم + مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 یا تافل با نمره 80
  • شرکت در یکی از آزمون های YÖS یا SAT که مورد تایید دانشگاه مد نظر است و کسب نمره قبولی
  • توانایی مالی در پرداخت شهریه

دانشگاه ‌های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران

بیشتر علاقه مندان به تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه ترجیح می دهند که در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت پذیرش شوند تا پس از اتمام تحصیلات و بازگشت به ایران از مدرک معتبری برای ورود به کار و ادامه تحصیل برخوردار باشند. دانشگاه های دارای رشته دندانپزشکی ترکیه باید مورد تایید وزارت بهداشت باشند که در سال قبل طبق اعلام وزارت بهداشت ، اسامی دانشگاه های مورد تایید به شرح زیر هستند :

هزینه تحصیل در ترکیه در رشته دندانپزشکی با توجه به دانشگاه پذیرش شده متفاوت است. دانشگاه های دولتی معمولا هزینه تحصیل کمتری دارند که حدود 500 تا 2000 لیر ترکیه در سال است. اما اگر در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید میزان شهریه سالانه شما تاباید 30.000 لیر ترکیه نیز قابل افزایش است.

برای اطلاع از میزان شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مد نظر خود در کشور ترکیه ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا جامع تر راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چند سال است

طول دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی تهران همانند کشور خودمان به مدت 5 سال است و دوره دندانپزشکی در ترکیه شامل دو دوره 2 ساله و 3 ساله است که در دوره 2 ساله مباحث را به صورت تئوری – عملی آموزش می بینید و در 3 سال آخر وارد محیط بیمارستان خواهید شد که تمام آموزش ها به صورت عملی است.

آزمون YOS و SAT برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه های ترکیه

تعدادی از دانشگاه های ترکیه ملاک پذیرش دانشجو در رشته ها و شاخه های پزشکی را آزمون YOS و تعدادی دیگر آزمون SAT قرار داده اند. آزمون YOS به زبان ترکی برگزار می شود که شامل دو مرحله است. در مرحله اول این آزمون به سوالاتی از دروس ریاضی ، هوش و هندسه پاسخ خواهید داد.

مشاوره قبولی در آزمون های YÖS و SAT – مشاوره از طریق تماس با مشاوران مشاوره تلفنی تحصیل در ترکیه پاسخ با ما

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در مرحله دوم ازمون YOS نیز میزان تسلط شما زبان ترکی ارزیابی خواهد شد که نمره های A,B,C به شما تعلق میگیرد. اگر نتوانید در آزمون YOS   نمره لازم را به دست آورید ، باید دوره یک ساله زبان ترکی را بگذرانید. آزمون SAT نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود که بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه این آزمون را ملاک سنجش قرار می دهند اما آزمون YOS فراگیرتر است و دانشگاه های بیشتری نتیجه این آزمون را ملاک عمل قرار می دهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر