از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور / بهترین برنامه ریزی هفتگی برای کنکور امسال

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور / بهترین برنامه ریزی هفتگی برای کنکور امسال

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور نوعی برنامه ریزی کوتاه مدت است که داوطلبان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند زیرا بسیاری از دانش آموزان که به تازگی در مسیر کنکور سراسری قرار گرفته اند و با اصول برنامه ریزی آشنا نیستند ، نمی دانند از چه درسی شروع به مطالعه کنند ؟ برای هر درس چند ساعت وقت اختصاص دهند ؟ چقدر باید تست کار کنند ؟ و سوالاتی از این قبیل که سبب نگرانی برای آن ها شده است.

در مطالب قبلی وب سایت تخصصی “پاسخ با ما” به شما آموزش دادیم که چگونه برای خود برنامه ریزی روزانه انجام دهید و در این مطلب سعی بر این است که روش برنامه ریزی هفتگی برای کنکور را یاد یگیرید.

راهنمای تنظیم برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

تخمین ساعت مطالعه

قدم اول برای برنامه ریزی هفتگی کنکور ، تخمین ساعت مطالعه ای است که شما از عهده آن بر می آیید. برای تخمین ساعت مطالعه هفتگی باید ببینید در هفته گذشته چند ساعت مطالعه کرده اید ولی اگر هفته اولی است که می خواهید برنامه ریزی کنید ، می بایست فعالیت هایی که در طول هفته انجام می دهید را مشخص کنید و با کم کردن آن ها از کل ساعت هفتگی ، زمان آزاد شما تعیین می شود. به مثال زیر توجه کنید :

  1. روزانه از ساعت 7 صبح الی 2 ظهر در مدرسه هستید و 6 روز در هفته مجموعا می شود 42 ساعت در هفته
  2. روزانه 2 الی 2/5 ساعت صرف فعالیت هایی مانند غذا ، عبادت و سایر موراد متفرقه ، مجموعا در هفته می شود حدود 14 الی 18 ساعت
  3. در طول شبانه روز 7 ساعت خواب که در هفته حدود 50 ساعت می شود.

حال باید ساعات فوق را از کل ساعت هفته یعنی 168 ساعت کم کنید تا زمان آزاد که حدود 60 ساعت می شود ، تعیین گردد.

تقسیم ساعت مطالعه

پس از اینکه تعیین شد حدود 60 ساعت زمان آزاد داید ، باید آن را بین دروس تقسیم کنید. البته توجه داشته باشید که تمام 60 ساعت فقط مختص به مطالعه نیست و استراحت ما بین مطالعه نیز وجود دارد. برای تقسیم ساعات مطالعاتی در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور  باید اهمیت دروس را در نظر بگیرید و دروس پر اهمیت و ضریب بالا ، ساعت بیشتر و دروس با اهمیت کم تر ساعت کمتری اختصاص دهید. برای مثال :

  • 10 ساعت زیست شناسی
  • 8 ساعت شیمی
  • 7 ساعت فیزیک
  • 5 ساعت ریاضی
  • 3/5 ساعت هر یک از دروس عمومی
احتمالا این را هم بپسندید  کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

تعادل و تناسب مطالعاتی

نکته بسیار مهمی که باید در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور رعایت کنید ، تعادل مطالعاتی است. منظور از تعادل این است که هر یک از دروس عمومی و اختصاصی به نسبت اهمیت شان در برنامه ریزی گنجانده شوند و هم چنین تعادل تستی و تشریحی نیز رعایت شود.

برای تعیین ساعت مطالعه دروس عمومی و اختصاصی اگر تازه شروع کرده اید ، نسبت 30 درصد عمومی و 70 درصد اختصاصی تعادل مناسبی است و به با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور این تعادل باید 50 به 50 شود. البته روند پیشرفت شما نیز در این تعادل تاثیر گذار است اگر فکر می کنید که در دروس عمومی با زمان کمتری به تسلط می رسید ، زمان کمتری را به آن ها اختصاص دهید.

جبران دروس عقب افتاده

حتما باید در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور ، ساعاتی را به جبران دروس عقب افتاده اختصاص دهید که بهترین زمان روز جمعه است. حدود 5 ساعت از هفته را برای دروس عقب افتاده در نظر بگیرید تا اگر اتفاقات غیر منتظره مانند مهمانی ، مسافرت و … پیش آمد بدون نگرانی از عقب افتادن برنامه تان ، بتوانید در ساعات جبرانی به برنامه خود برسید.

مرور و تست زنی در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

مطمئنا اگر دروسی که مطالعه کرده اید مرور نشوند خیلی سریع از حافظه شما پاک می شود. تست زنی علاوه بر جنبه آموزشی که دارد ، برای مرور مطالب نیز بسیار موثر است. روزانه برای هر درس عمومی حدود 20 تست و هر درس اختصاصی حدود 40 تست کار کنید تا پس از مدتی تاثیر آن را ببینید.

هم چنین در ابتدای هفته ، مباحثی را که نیازمند به حل تست هستند ، تعیین کنید و با تقسیم آن در طول هفته چند ساعت را به آن اختصاص دهید. تست زنی باعث می شود که نکات مهمی را که ممکن است فراموش شوند ، دوباره به یاد بیارید البته بهتر است که قبل از تست ، خلاصه نویسی هایی که انجام داده اید را یک نگاه کلی بیاندازید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییرات کنکور 1402 ریاضی - از حذفیات ، نحوه برگزاری و تاثیر سوابق تحصیلی

چند نکته مهم

  • در آخر هر شب حدود 1 ساعت را برای حفط لغات زبان انگلیسی ، لغات عربی و تست آن ها اختصاص دهید.
  • دروسی را که به آن ها علاقه ندارید در ساعاتی مطالعه کنید که بیشترین بازدهی را دارید.
  • بهتر است روز خود را با مطالعه درسی که به آن علاقه دارید ، شروع کنید.
  • حتما در برنامه ریزی هفتگی برای کنکور نیم روز هفته را برای استراحت خود در نظر بگیرید تا با آمادگی بیشتری مطالعه را آغاز کنید.
  • در انتهای هفته حتما عملکرد خود را ارزیابی کنید تا نقاط و ضعف و قوتی را که دارید ، بشناسید تا برای برنامه ریزی هفته بعد دقیق تر عمل کنید.

دانلود نمونه جدول برنامه ریزی درسی

از جدول برنامه ریزی فوق می توانید به عنوان الگوی برنامه ریزی هفتگی خود استفاده کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی هفتگی

موسسات آموزشی مختلفی از قبیل گاج ، قلم چی ، گزینه دو و …. برای دانش آموزان با سطح های مختلف ، آزمون های آزمایشی را برگزار می کنند. آن طور که در میان داوطلبان بررسی شده است ، سوالات آزمون قلم چی استاندارد و نزدیک به سطح سوالات کنکور و سوالات آزمون های گزینه دو و گاج کمی سخت تر و فراتر از سطح کنکور می باشد.

مزیت شرکت در آزمون های آزمایشی ، برنامه راهبردی آن است و در واقع شما می توانید با مطالعه برنامه راهبردی و شرکت در آزمون ، هم برنامه ریزی هفتگی انجام دهید و بدانید در طول هفته قرار است چه مباحثی را مطالعه کنید و هم با حضور در آزمون ، آموخته های خود را محک بزنید.

پس با شرکت در آزمون های آزمایشی دیگر نیازی نیست که خودتان برنامه ریزی هفتگی برای کنکور تنطیم کنید زیرا برنامه راهبردی طوری طراحی شده است که تا زمان برگزاری کنکور ، چندین بار دروس را مطالعه و مرور می کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان با دیپلم

کنکور فرهنگیان با دیپلم 📞 کنکور فرهنگیان با دیپلم تمام رشته ها

ثبت نام کنکور فرهنگیان با دیپلم امکان پذیر است و داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر