از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران 1402 – شرایط انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران

داوطلبانی که سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصدی دارند ، درباره نحوه انتخاب رشته کنکور با سهمیه خود سوال می کنند و می خواهند بدانند که تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته آنها چگونه است. همانطور که می دانید ، کنکور سراسری دارای سهمیه های مختلف مناطق ، ایثارگری ، رزمندگان ، بهیاری و … می باشد که داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط هر یک از سهمیه ها ، از امتیاز ویژه ای در قبولی دانشگاه برخوردار هستند. از سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور ، سهمیه ایثارگران است و داوطلبان دارای این سهمیه شانس قبولی بیشتری در دانشگاه دارند. برای راهنمایی در خصوص انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت نام و انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران یکی از سهمیه های کنکور سراسری می باشد که شامل دو دسته سهمیه 5 و 25 درصدی است. داوطلبانی این سهمیه ها را دارند ، از ظرفیت پذیرش ویژه ای در دانشگاه برخوردار هستند به طوری که 5 درصد از ظرفیت هر رشته در هر دانشگاهی به دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصد ظرفیت هر رشته محل در هر یک از دانشگاه ها ، به دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد اختصاص داده می شود.

با توجه به اختصاص داده شده ظرفیت جداگانه به سهمیه ایثارگران ، می توان نتیجه گرفت که شانس قبولی دارندگان این سهمیه در دانشگاه ها بیشتر است اما به شرطی که شرایط لازم برای بهره مندی از سهمیه خود را داشته باشند.

مرتبط بخوانید : رتبه 1300 سهمیه ایثارگری – با رتبه 1300 سهمیه ایثارگری کجا قبول میشویم؟

شرایط انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران

شرایط انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران بدین صورت است که داوطلب باید بتواند حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد رشته محل مورد تقاضا را به دست آورد تا بتواند از سهمیه خود استفاده کند. در واقع تمام داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری ، مجاز به استفاده از سهمیه خود نیستند و تنها در صورتی می توانند از سهمیه خود استفاده کنند که حداقل نمره قبولی را به دست آورند.

مرتبط بخوانید : کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد – راهنما و زمان دریافت

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگری یا سهمیه مناطق ؟

برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری دو رتبه در سهمیه اعلام می شود یک رتبه مربوط به سهمیه ایثارگری آنها و یک رتبه هم سهمیه در مناطق آنها می باشد. نحوه اعمال سهمیه برای این دسته از داوطلبان بدین صورت است که در هر رشته محل انتخابی آنها بررسی خواهد شد که آیا حدنصاب قبولی را به دست آورنده اند یا خیر ، اگر در رشته محل انتخابی دارای حداقل نمره باشند ، سهمیه ایثارگران برای آنها اعمال خواهد شد اما اگر نمره لازم را کسب نکرده باشند ، سهمیه مناطق برای آنها در نظر گرفته می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی پزشکی سهمیه 5 درصد 📞 طبق قبولی های کنکور 1401 و 1400

نحوه اعمال سهمیه ایثارگری در انتخاب رشته کنکور

برای اعمال سهمیه ایثارگری در انتخاب رشته کنکور باید در زمان ثبت نام کد پیگیری مربوطه را از ارگان مربوطه دریافت کرده و در فرم ثبت نام درج می کردید. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران قابل دریافت از سامانه های مربوط به ارتش ، سپاه و … می باشد و با درج شدن در فرم آزمون ، سهمیه برای داوطلب منظور خواهد شد.

اگر در زمان ثبت نام کد پیگیری را وارد فرم ثبت نام نکرده اید ، باید در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید و متقاضی اعمال سهمیه باشید. سازمان سنجش حداکثر تا 72 ساعت آینده ، به درخواست شما پاسخ خواهد داد.

مرتبط بخوانید : سامانه دریافت کد ایثارگری سپاه

تاثیر سهمیه ایثارگران در رتبه قبولی کنکور

جمعیت داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری به نسبت داوطلبانی که از سهمیه مناطق بهره مند هستند ، کمتر است و به همین دلیل رتبه ای که داوطلب در سهمیه ایثارگری به دست می آورد ، بسیار پایین تر از رتبه ای است که در سهمیه مناطق کسب کرده است.  به عنوان مثال رتبه 2 هزار در سهمیه ایثارگری 5 درصدی در میان 20 هزار داوطلب دارای این سهمیه ، با رتبه 20 هزار در سهمیه منطقه دو در میان 200 هزار داوطلب سهمیه منطقه دو برابری می کند زیرا تعداد داوطلبان هر سهمیه متفاوت هستند.

بنابراین کسب رتبه پایین در سهمیه ایثارگری لزوما به معنای رتبه خوب و قبولی حتمی در رشته و دانشگاه مورد علاقه نیست و شما باید به تعداد داوطلبان سهمیه خود نیز توجه داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس - هر آنچه باید بدانید

سوالات شما

  • انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران چه شرایطی دارد ؟

داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران کنکور به شرط کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد رشته محل مورد تقاضا ، مجاز به استفاده از سهمیه خود خواهند بود.

  • برای انتخاب رشته کنکور سهمیه ایثارگران بهتر است یا سهمیه مناطق ؟

سهمیه ایثارگران به دلیل آنکه ظرفیت پذیرش ویژه ای از دانشگاه را به خود اختصاص می دهد ، شانس قبولی داوطلب را بیشتر می کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آموزش انتخاب رشته کنکور

آموزش انتخاب رشته کنکور 1402 📞 آموزش انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش

با آموزش انتخاب رشته کنکور می توانید خودتان اقدام به انتخاب رشته‌ کنید و فرم …

5 نظر

  1. سلام
    چنانچه در دانشگاه های دولتی روزانه انتخاب رشته کنی اما در هیچ یک از رشته های انتخابی قبول نشوی و پذیرفته نشوی آیا سهمیه ایثارگری دیگر حذف میشود؟ ‌

  2. سلام
    در صورتی که در کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد با سهمیه ایثارگری قبول شوی در کنکور سال ۱۴۰۳ میتوانیم مجددا برای دانشگاه سراسری از سهمیه ایثارگری استفاده نمایی ؟

  3. سلام وقتتون بخیر، ببخشید از سهمیه پنج درصد میشه هم برای کنکور اردیبهشت استفاده کرد هم برای تیر؟,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر