از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور 📞 مقایسه کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

 

تصمیم دارید وارد مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی یا پیام نور شوید اما نمی دانید کدام دانشگاه انتخاب بهتری است؟ حتما سوالاتی هم دارید از جمله آنکه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر است یا پیام نور؟ مدرک کدام دانشگاه اعتبار بیشتری دارد؟ قبولی در کدام دانشگاه آسان تر است؟ برای پاسخ به تمام سوالات شما ، مطلبی تحت عنوان ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور را در ادامه تهیه کرده ایم. لطفا همراه ما بمانید.

برای راهنمایی در خصوص شرایط پذیرش بدون کنکور و با کنکور مقطع ارشد و پرسیدن سوالاتی که در این باره دارید ، لطفا با مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کارشناسی ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به دو شیوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سراسری و همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و متقاضیان می توانند با انتخاب یکی از این روش ها ، وارد رشته و گرایش تحصیلی مورد تقاضای خود شوند. دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز شرایط را برای پذیرش دانشجو در مقطع ارشد فراهم کرده اند اما دارای بعضی تفاوت ها هستند که می خواهیم در این بخش بررسی کنیم :

مرتبط بخوانید : دانشگاه سما بهتره یا علمی کاربردی

میزان شهریه ارشد غیرانتفاعی بهتر است یا پیام نور

برای اکثر داوطلبانی که می خواهند یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد انتخاب کنند ، سوال است که شهریه کدام دانشگاه بیشتر است. در یک مقایسه کلی ، تفاوت چندانی میان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و شهریه دانشگاه پیام نور وجود ندارد اما وابسته به نوع رشته تحصیلی شما می باشد همچنین نحوه انتخاب واحد و تعداد واحدهایی که در هر ترم اخذ می کنید ، بر روی هزینه تحصیل هر ترم شما تاثیر می گذارد.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 دانشگاه های سراسری 📞 راهنمای کامل

اعتبار مدرک ارشد غیرانتفاعی یا پیام نور

در مقایسه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ، به موضوع اعتبار مدرک هم می پردازیم زیرا برای همه دانشجویان مهم است که بعد از فارغ التحصیلی بتوانند با مدرک خود در یک سازمان استخدام شوند یا در آزمون استخدامی شرکت نمایند و یا اینکه برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند. مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور هر دو به یک اندازه اعتبار دارند و می توانید با آن وارد کار شوید.

همچنین برای اپلای در مقطع دکتری ، علاوه بر نوع دانشگاه فارغ التحصیلی شما ، موارد دیگری همچون سطح زبان ، معدل ، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی هم مهم هستند و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید ، تنها یکی از موارد تاثیر گذار می باشد.

مرتبط بخوانید : دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور 

شرایط پذیرش بدون کنکور ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

اگر علاقه ای به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری ندارید و یا در آزمون رتبه خوبی به دست نمی آورید ، می توانید بدون آزمون وارد این مقطع شوید. دانشگاه پیام نور که هر ساله با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ، به صورت بدون آزمون هم دانشجو پذیرش می کندو فرصتی ویژه برای علاقه مندان فراهم شده است که با شرکت در آزمونی راحت تر ، وارد مقطع ارشد شوند.

اما دانشگاه غیرانتفاعی آزمونی تحت عنوان فراگیر ارشد ندارد و شیوه پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد این دانشگاه بدین صورت است که دانشجویان با معدل های بالای مقطع کارشناسی را جذب می کند. پس می توان نتیجه گرفت از نظر شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور ، دانشگاه پیام نور شرایط بهتری را فراهم کرده است.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه انتخاب رشته پزشکی - دانلود دفترچه انتخاب رشته پزشکی

رتبه قبولی ارشد غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

اگر بخواهید با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی شوید ، باید رتبه مناسب را در آزمون کسب کنید. رتبه قبولی این دو دانشگاه تقریبا نزدیک به هم است اما از آنجایی که دانشگاه غیرانتفاعی ظرفیت پذیرش زیادی ندارد ، رتبه های به نسبت بهتری را پذیرش می کند.

سوالات شما

  • شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر است یا دانشگاه پیام نور ؟

هزینه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور تقریبا برابر است.

  • رتبه قبولی ارشد غیرانتفاعی بهتر است یا پیام نور ؟

رتبه قبولی ارشد غیرانتفاعی به نسبت دانشگاه پیام نور کمی بهتر است.

  • کدام یک از دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی دانشجوی بدون کنکور در مقطع ارشد پذیرش می کنند؟

هر دو دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور ، در مقطع ارشد پذیرنده دانشجوی بدون کنکور هستند اما قبولی در مقطع ارشد بدون کنکور پیام نور راحت تر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر