از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت 1402 📞 عوامل موثر در شانس قبولی تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت

اطلاع از احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت برای داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته‌ اولیه موفق به قبولی نشده‌ اند ، حائز اهمیت است. تکمیل ظرفیت کنکور برای بعضی از رشته‌ های تحصیلی که ظرفیت آنها تکمیل نشده‌ است برگزار می شود و فرصتی برای داوطلبان فراهم می گردد که یکبار دیگر بتوانند شانس قبولی خود را در رشته‌ و دانشگاهی که مورد علاقه شان است ، امتحان کنند. در مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌ های محدودی ارائه می شوند و از این جهت است که دارندگان رتبه مناسب شانس قبولی بیشتری دارند. ما در این مطلب می خواهیم احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور 1402 را با جزئیات کامل بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات خود در را زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت چقدر است

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را دارند این سوال را می پرسند که احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت چقدر است و آیا رتبه برای این مرحله مهم است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید جوانب مختلفی بررسی شود از جمله آنکه چه رشته‌ ای ارائه شده‌ است ، کدام دانشگاه تکمیل ظرفیت اجرا می کند ، ظرفیت پذیرش رشته‌ محل ارائه شده‌ چقدر است و …

برای مثال در تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌ های پیراپزشکی همچون پرستاری ، اتاق عمل ، مامایی و … احتمال قبولی با داوطلبانی است که رتبه نزدیک به رتبه آخرین فرد قبول شده‌ دارند و با رتبه های خیلی بالا نمی توان به قبولی در این رشته‌ ها امیدوار بود.  حدود رتبه برای پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت حداکثر 2500 است یا برای رشته‌ دندانپزشکی هم حداکثر با رتبه 3000 هزار کشوری می توان شانس قبولی داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 زمان و راهنمای کامل

به جزء رشته‌ ارائه شده‌ در تکمیل ظرفیت ، دانشگاهی که تکمیل ظرفیت را برگزار می کند نیز مهم است به طوری که دانشگاه روزانه به نسبت دانشگاه های دیگر رتبه های بهتری را پذیرش می نماید و در دانشگاه آزاد شانس قبولی بیشتری وجود دارد.

ظرفیت رشته‌ نیز در احتمال قبولی تکمیل ظرفیت تاثیر گذار است و اگر رشته‌ ای دارای ظرفیت بیشتری باشد ، شانس قبولی با رتبه های بالاتر بیشتر است. البته این نکته را بدانید که در مرحله تکمیل ظرفیت ، تعداد پذیرش رشته‌ ها بسیار محدود و کمتر از 5 نفر است و به ندرت پیش می آید که رشته‌ ای بیشتر از 10 نفر ظرفیت داشته باشد.

مرتبط بخوانید : دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور از طریق انتشار دفترچه اطلاع رسانی می شود اما در حالت کلی به این صورت است که تمام داوطلبان اعم از داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته اند یا نه ، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه ها در یک دفترچه جمع آوری می شود و در اختیار داوطلبان قرار داده‌ می شود همچنین رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در یک دفترچه مجزا منتشر می شود.

متقاضیان تکمیل ظرفیت ابتدا باید دفترچه را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند و بررسی کنند که ایا رشته‌ و دانشگاه مد نظر آنها ارائه شده‌ است یا خیر. در دانشگاه هایی که بومی پذیرش می کنند باید بررسی شود که آن دانشگاه در استان بومی شما رشته‌ ای ارائه داده‌است یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 📞 هر آنچه باید بدانید

پس از بررسی دفترچه باید کد رشته‌ های مورد نظرتان را یادداشت کنید و سپس در سایت سنجش هزینه انتخاب رشته‌ را بپردازید. بعد از واریز هزینه ، فرم انتخاب رشته‌ در مقابل شما قرار داده‌ می شود که می توانید آن را به ترتیب اولویت خود ، تکمیل نمایید.

مرتبط بخوانید : رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

زمان تکمیل ظرفیت کنکور

در خصوص زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1402 هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده‌ است اما پیش بینی می کنیم در اوایل آبان ماه این فرایند آغاز شود. داوطلبان برای پیگیری اخبار شروع زمان تکمیل ظرفیت کنکور می بایست سایت سازمان سنجش را بررسی کنند و یا می توانند از طریق ارتباط با مشاوران ما ، پیگیر اخبار باشند.

سوالات متداول

  • احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت چقدر است ؟

احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مطلب توضیح دادیم.

  • شانس قبولی در تکمیل ظرفیت به چه عواملی بستگی دارد ؟

ظرفیت رشته‌ ، اسم رشته‌ ، دانشگاه ارائه دهنده‌ رشته‌ و … از جمله عوامل تعیین کننده‌ احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت هستند.

  • آیا با رتبه بالا شانس قبولی در تکمیل ظرفیت وجود دارد ؟

برای قبولی در رشته‌ های تکمیل ظرفیت کنکور باید رتبه شما نزدیک به رتبه آخرین فرد قبول شده‌ باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر