از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود

 

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ؟ برخی از داوطلبان کنکور سراسری ممکن است به دلایل مختلفی از جمله الویت بندی اشتباه فرم انتخاب رشته خود ، در رشته های مربوط به آموزگاری در مقطع ابتدایی پذیرفته شوند اما پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان و یا پس از فارغ التحصیلی تمایل به تدریس در دبیرستان داشته باشند. برای این دسته از معلمان این سوال وجود دارد که آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

برای راهنمایی در خصوص تغییر مقطع معلم ابتدایی به معلم دبیرستان ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ؟

برخی از افراد که از طریق شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان ، معلم ابتدایی شده اند ممکن است به دلیل عدم علاقه به تدریس در این پایه و سختی کار تمایل به تغییر مقطع از ابتدایی به دبیرستان را داشته باشند.

در پاسخ به سوال ” آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ” می توان گفت که معلمان قبل از تغییر سطح از ابتدایی به دبیرستان باید به موارد زیر توجه داشته باشند.

  • معلمان ابتدایی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان ، دارای تعهد خدمت هستند. تعهد خدمت معلمان ابتدایی به دلیل نیاز به نیرو در مناطق مختلف کشور الزاما باید در همین مقطع انجام شود. بنابراین یک معلم ابتدایی تا قبل از اتمام تعهد خدمت خود مجاز به تغییر مقطع نخواهد بود.
  • تعهد خدمت معلمان ابتدایی پس از فارغ التحصیلی ، به مدت 5 سال می باشد.
  • برای اینکه بتوانید از ابتدایی به دبیرستان تغییر مقطع دهید ، باید در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه تخصصی تری تحصیل کنید تا شرایط علمی تغییر مقطع به دبیرستان را داشته باشید. به عنوان مثال فردی که دارای مدرک علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی است ، مجاز به تدریس دروس زیست، ریاضی، فیزیک و … نمی باشد. فردی که فارغ التحصیل علوم تربیتی است می تواند با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی ، در مقطع دبیرستان دبیر ادبیات شود.

چه زمانی برای ثبت درخواست تغییر مقطع از معلم ابتدایی به دبیرستان اقدام کنیم ؟

نکته ای که پیرامون تغییر مقطع از ابتدایی به دبیرستان باید به آن توجه شود ، این نکته می باشد که معلمان ابتدایی نمی توانند به محض اتمام طرح تعهد خدمت خود و همینطور برخورداری از شرایط علمی درخواست تغییر مقطع خود را از ابتدایی به دبیرستان ثبت کنند.

ثبت درخواست تغییر مقطع ، زمانی برای معلمان ابتدایی امکان پذیر است که بخشنامه های تبدیل وضعیت و همینطور فرم های مورد نیاز از سوی آموزش و پرورش در اختیار آن ها قرار گیرد.

پس از ثبت درخواست تغییر مقطع از ابتدایی به دبیرستان ، کارشناسان مربوطه وضعیت متقاضیان واجد الشرایط را بررسی می کنند و سپس به درخواست آن ها متناسب با نیاز آموزش و پرورش رسیدگی کرده و پاسخ می دهند.

لازم است در نظر داشته باشید که در تبدیل وضعیت و تبدیل مقطع از معلم ابتدایی به دبیر دبیرستان ، علاوه بر امتیاز ارزشیابی و مدرک علمی متقاضیان ، ملاک های دیگری همچون ساعات ضمن خدمت و … نیز حائز اهمیت است.

توجه : دسته ای از معلمان ابتدایی که متقاضی دریافت انتقالی هستند ، مجاز به تغییر وضعیت نمی باشند. معلمانی که به تازگی انتقالی خود را به یک شهر دیگر گرفته اند ، به مدت سه سال مجاز به تبدیل سمت و وضعیت نیستند.

چگونه می توان از معلم ابتدایی به معلم دبیرستان تغییر وضعیت داد؟

برای اینکه از معلم ابتدایی به دبیر دبیرستان تغییر وضعیت بدهید ، ابتدا باید صبر کنید تا مدت تعهد خدمت شما به پایان برسد. برای برخورداری از شرایط علمی تغییر مقطع، مدرک تحصیلی تخصصی تری را در مقطع ارشد کسب کنید.

برای اینکه درخواست شما حتما پذیرفته شود، سعی کنید ساعات ضمن خدمتتان را افزایش دهید. پس از تمامی این کارها، حالا شما باید منتظر آمدن بخشنامه های مربوط به تبدیل وضعیت و تغییر مقطع معلمان ابتدایی باشید.

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود – دستورالعمل تغییر مقطـع 

آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ؟ معلمان ابتدایی واجد الشرایط می توانند با توجه به دستورالعمل تغییر مقطع از ابتدایی به دبیرستان ، درخواست خود را ثبت کنند. در ادامه به برخی بند های مهم این دستورالعمل اشاره کرده ایم :

  • کارکنان رسمی ، پیمانی و نیروهای آموزشی مجاز به تغییر مقطع و تغییر سمت هستند. بنابراین نیروهای آزمایشی ، قرارداردی و حق التدریس آزاد مجاز به ثبت درخواست تغییر وضعیت نمی باشند.
  • معلمان ابتدایی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند ؛ می توانند برای تغییر وضعیت درخواست دهند.
  • برای داوطب متقاضی تغییر سمت ، آخرین مدرک تحصیلی ثبت شده در سیستم پرسنلی لحاظ می گردد.
  • افرادی که انتقالی گرفته و یا در سال های گذشته تغییر مقطع داده اند ، تا سه سال مجاز به ثبت درخواست جدید نیستند.
  • تغییر مقطع به رشته های پرورشی ، مشاوره و تربیت بدنی با قبولی در مصاحبه امکان پذیر می باشد.
  • دسته ای از معلمان که دارای مدرک تحصیلی حرفه و فن ، علوم تجربی ، دینی و عربی و مطالعات اجتماعی می باشند، فقط مجاز به تغییر مقطع به  دوره تحصیلی متوسطه اول هستند.

سوالات متداول

  • آیا معلم ابتدایی میتواند معلم دبیرستان شود ؟

بله ، در متن مقاله فوق به طور کامل پاسخ این سوال را بررسی کرده ایم.

  • آیا یک معلم ابتدایی برای اینکه معلم دبیرستان شود ، باید تعهد خدمت خود را به پایان برساند ؟ 

بله ، معلمان ابتدایی پس از اتمام طرح تعهد خدمت خود پس از 5 سال ، می توانند درخواست تغییر مقطع خود را ثبت نمایند.

  • آیا معلمان ابتدایی که انتقالی گرفته اند ، مجاز به ثبت درخواست تغییر مقطع هستند ؟

خیر ، اولا ثبت همزمان درخواست انتقالی و درخواست تغییر وضعیت امکان پذیر نیست. دوما اگر معلم ابتدایی انتقالی گرفته است تا سه سال مجاز به ثبت درخواست تغییر مقطع نخواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

5 نظر

  1. سلام من دانشجوی آموزش ابتدایی هستم میتونم در ارشد ادبیات فارسی بخونم در دانشگاه فرهنگیان و اینکه آیا اداره ها موافقت میکنن؟

  2. سلام
    من با مدرک کارشناسی علوم تربیتی آموزگار می باشم
    و پنج سال سابقه خدمت دارم
    آیا میتوانم با ارشد زبان ،دبیر زبان انگلیسی شوم؟

  3. آیا فرد دارای مدرک رشته آموزش ابتدایی از دانشگاه ازاد ،با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد از رشته فیزیک یا شیمی ،می‌تواند دبیر مقطع دبیرستان در دروس ریاضی یا فیزیک و شیمی شود؟؟؟!!

  4. سلام خسته نباشید بنده مدرک اموزش ابتدایی لیسانس دارم برای ارشد چ رشته هایی رو میتونم بخونم برای تبدیل مقطع ؟؟

  5. سلام وقتبخیر
    ممنون میشم راهنمایی کنید آیا میشه از معلم پرورشی ب معلم زیست تغیر سمت داد، کارشناسی زیست شناسی دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر