از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سایت همگام پایه نهم ، انتخاب رشته / هدایت تحصیلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

"<yoastmark

 

آموزش و پرورش نیز از این مهم جا نمانده و برای سهولت ارتباط بین دانش آموزان معلمان کادر اداری و والدین اقدام به تأسیس سایت اینترنتی با عنوان همگام کرده است.

سایت همگام تشکیل شده از امور مختلف و متعددی است که از امور جاری و روزانه دانش آموزان گرفته مانند تکالیف و کارنامه تحصیلی تا برگزاری آزمون های دوره ای و کارشناسی شده ای چون آزمون های آنلاین ، آزمون های مشاوره ای ، استعداد های درخشان را در این سایت مهم و تاثیرگذار فراهم نموده است و در دل خود جای داده است.

توضیح درباره سایت همگام مطالب بسیار گسترده‌ای است که عنوان اختصاصی خود را دارد و شما میتوانید از این لینک این مقاله را درباره معرفی و راهنمای سایت همگام مدارس مطالعه نموده و یا بصورت تلفنی از مشاوران ارشد ما در « پاسخ با ما » اطلاعات مورد نظر خود را درباره این سایت همگام مدارس و سایر امور تحصیلی بگیرید ، اما با توجه به اینکه موضوع این مقاله خاص سایت همگام پایه نهم می باشد در ادامه توضیحات تخصصی در ارتباط با این عنوان به تفصیل داده می شود.

مرتبط بخوانید : آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

پایه نهم و فرم هدایت تحصیلی سایت همگام

از جمله اموری که در سایت همگام طرح ریزی شده تا به وسیله آن دانش آموزان پایه نهم بتوانند به شکل صحیح و علمی انتخاب رشته تحصیلی خود را انجام دهند ، تکمیل فرمی است به نام فرم هدایت تحصیلی که با این بخش از سایت همگام آموزش و پرورش این امکان را میدهد که دانش‌آموزان با توجه به علایق و استعدادهای خود رشته تحصیلی خود را که آینده شغلی و فعالیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی آنان را رقم می زند با انجام تکنیک های خاصی به نحو صحیح انتخاب نمایند.

سایت پاسخ با ما مرحله به مرحله نحوه دستیابی به این فرم را برایتان بیان می کند:

  • مرحله اول شما باید رمز عبور همگام خود را از مدیر مدرسه دریافت کنید که این رمز به صورت جداگانه و محرمانه برای هر دانش آموز می باشد.
  • مرحله دوم وارد سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir شوید.
  • مرحله سوم وارد کردن رمز عبور و کد ملی دانش آموز.
  • مرحله چهارم ، مستطیل ها یا ماژول های پیش روی شماست که شما دکمه هدایت تحصیلی را انتخاب می کنید.
  • مرحله پنجم ، در این مرحله شما گزینه ای تکمیل فرم اولویت را انتخاب می کنید و کلیک می نمایید.
  • مرحله ششم ، پس از باز شدن صفحه تکمیل فرم اولویت در سمت چپ در ستون مدیریت روی آیکون آدمک شکل کلیک نمایید.
  • مرحله هفتم در این مرحله در صفحه پیش روی شما جدولی از اولویت‌ها نمایش داده شده است شما مجدداً در سمت چپ در ستون مدیریت این بار روی آیکون (کتاب ) کلیک می کنید.
  • مرحله هشتم ، در این قسمت شما می توانید ترتیب اولویت های خود را در جدول مربوطه مشخص کرده و در آخر روی دکمه (ذخیره چیدمان ) کلیک نمایید.
  • مرحله نهم ، پس از اینکه لیست اولویت های شما ذخیره شده در بالای صفحه و در سمت چپ می توانید با کلیک روی آیکونی که شکل دو برگ کاغذ را دارد و به معنی کپی میباشد یک نسخه از فرم اولویت های خود را دانلود کنید.

آزمون مشاوره ای پایه نهم

"<yoastmark

در سایت همگام برای پایه نهم به غیر از تکمیل فرآیند فرم هدایت تحصیلی که در بالا به آن به تفصیل برایتان توضیح دادیم ، دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی خود باید در آزمون مشاوره ای شرکت کرده تا بعد از پایان این آزمون و نمره دریافتی آن بتوانند برای انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام نمایند ،

لازم به ذکر است دانش آموزان باید به دقت و توجه کافی به سوالات آزمون مشاوره ای پاسخ دهند ، چرا که مشاور شما بر پایه نمره دریافتی شما از این آزمون نظر مشاوره خود را در خصوص انتخاب رشته شما می دهد ، اگر شما با بی دقتی و کم اهمیتی به این سوالات سرنوشت‌ساز پاسخ دهید آینده و سرنوشت شغلی و حرفه ای خود را به خطر انداخته اید.

سایت همگام برای پایه نهم مرحله آزمون مشاوره ای را در نظر گرفته است پایه نهمی ها می توانند با رمز عبوری که در اختیار دارند وارد سایت همگام شوند و به وسیله رمز عبور به صفحه اصلی دست یابند و در بین مستطیل ها و ماژول های طراحی شده بر روی گزینه آزمون مشاوره‌ای کلیک نماید ، این آزمون در زمان مشخصی که اولیای مدرسه به دانش آموزان اطلاع می دهند برگزار می‌شود و در پایین هم باید به خاطر داشته باشند که برای انتخاب رشته تحصیلی خود باید در آزمون مشاوره ای شرکت کند که یک آزمون خودارزیابی سلامت روانی-رفتاری و به رغبت تحصیلی است و در قسمت آزمون آنلاین که مربوط به آزمون هایی که در طول سال معلم برای سنجش سطح و دانش علمی و ارزیابی یادگیری آن که به دانش‌آموزان ارائه گردیده است برگزار می‌شود به اشتباه وارد نگردند.

مرتبط بخوانید : ثبت نمرات در سامانه همگام

مراحل شرکت در آزمون مشاوره ای

سایت پاسخ با مرحله به مرحله نحوه دستیابی به این آزمون را برایتان شرح می دهد:

  • مرحله اول رمز عبور کردن مدیر مدرسه به شما داده شده است را همراه داشته باشید.
  • مرحله دوم وارد سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir شوید.
  • مرحله سوم رمز و کد ملی خود را وارد نمایید
  • مرحله چهارم در بین مستطیل ها و ماژول های پیش رو گزینه آزمون مشاوره ای را کلیک کنید.
  • مرحله پنجم صفحه جلوی روی شماست که تنها یک گزینه دارد با عنوان شرکت در آزمون خود ارزیابی که این آیکون به شکل یک مداد است آنرا کلیک کنید.
  • مرحله ششم حال شما وارد صفحه ای شده‌اید که یک جدول دارد در سمت چپ جدول ستون مدیریت ، روی آیکون کتاب کلیک کنید تا وارد قسمت سوالات شوید.
  • مرحله هفتم در قسمت سوالات شما با چند دفترچه سوال روبرو هستید که هر کدام را باید به صورت مجزا وارد شده به سوالات آنان پاسخ دهید و در پایان آزمون آن دفترچه روی دکمه (ثبت موقت و بازگشت )کلیک نمایید تا پنجره برای شما ظاهر شود که روی آن نوشته شده است (موفقیت) سپس دکمه بازگشت را زده به صفحه دفترچه سوالات باز می گردید و دفترچه بعدی را انتخاب و به همین ترتیب تا انتها پیش می روید.
  • مرحله هشتم شما در این مرحله یک جدول را مشاهده می کنید که عنوان آزمون ، تاریخ شروع و پایان آن مشخص شده است ، دقت نمایید در ستون وضعیت ، آیکون نهایی شده به رنگ سبز برای شما نمایش داده شود که به شکل (تیک )می باشد که این نشانه اتمام آزمون و نهایی شدن کار در این قسمت می باشد

فراموشی و تغییر رمز عبور همگام برای پایه نهم

"فراموشی

دانش‌آموزان پایه نهم برای انجام امور مربوط به انتخاب رشته تحصیلی خود همانطور که به تفصیل توضیح داده شد باید از سایت همگام اقدام کند برای ورود به این سایت باید رمز عبور داشته باشند البته لازم به توضیح است برای انجام هرگونه عملیات باید در روز عبور داشته باشید گاهی این رمز عبور را فراموش می‌کنید یا دوست دارید را که عموماً با حروف لاتین است تغییر دهید سایت پاسخ ما به شما می‌گوید چگونه این اعمال را انجام دهید:

اگر رمز عبور همگام خود را فراموش کرده اید باید با مراجعه حضوری به مدرسه و درخواست از مدیر مدرسه به رمز عبور جدید دست پیدا کنید.

مرتبط ببینید : انتخاب رشته نهم

و اگر می خواهید رمز عبور را تغییر دهید سایت پاسخ با ما شما را با مراحل آن آشنا میکند:

  • ابتدا وارد سامانه همگام به آدرس hamgam.medu .ir شوید.
  •  از قسمت بالای سایت گزینه ورود کاربر را انتخاب نمایید.
  •  کد ملی خود را در باکس نام کاربری و رمز خود را در باکس رمز ورود وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک نمایید .۴-  پس از این که اطلاعات شخصی خود را مشاهده کردید با کلیک روی نام و نام خانوادگی خود یک منوی جدیدی برای شما باز می شود سپس می توانید روی گزینه تغییر کلمه عبور کلیک نمایید.
  • در این مرحله رمز عبور قبلی و رمز عبور جدید را وارد میکنیم و گزینه تغییر را فشار می دهید حالا رمز شما تغییر پیدا کرده است.

چنانچه سوالات دیگری در زمینه سایت همگام آموزش و پرورش دارید از مشاوران ما در سایت پاسخ با ما کمک بگیرید

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط رشته تجربی 1403 📞 شرایط ورود به رشته تجربی مدارس مختلف

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی هشتم 1403 📞 راهنمای ثبت نام هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی پایه نهم از همان ابتدای ورود به مقطع متوسطه اول آغاز می شود …

6 نظر

  1. تا دیروز ذخیره نمیشد الانم که کد ملی و رمز عبور و میزنم نمیاره به چی دلمون و خوش کنیم ما…😏

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر رمز عبور همگام خود را فراموش کرده اید باید با مراجعه حضوری به مدرسه و درخواست از مدیر مدرسه به رمز عبور جدید دسترسی پیدا کنید.

  2. سلام من این آزمون رو چند هفته ی پیش نتونستم بدم مشکلی پیش میاد ؟
    واقعا برام مهمه لطفا جواب بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. مشاور شما بر پایه نمره دریافتی شما از این آزمون نظر مشاوره خود را در خصوص انتخاب رشته شما می دهد، اگر شما در این آزمون شرکت نکنید ، آینده و سرنوشت شغلی و حرفه ای خود را به خطر انداخته اید.

  3. ببخشید من میخوام ازمون مشاوره بدم میرم ولی ایکون کتاب نمیاد
    میگه که موردی یافت نشد چیکار کنم بگید ؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر