از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارشناسی پیوسته تمام وقت چیست 📞 لیست دانشگاه ها و رشته های تمام وقت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت چیست

 

کارشناسی پیوسته تمام وقت چیست ؟ این سوال بسیاری از داوطلبانی است که انتخاب رشته‌‌ بدون کنکور یا با کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد را انجام می دهند. با توجه به اینکه رشته‌‌ های تحصیلی در دو نظام آموزشی تمام وقت و پاره وقت ارائه می شوند ، برای داوطلبان سوال است که این دو نظام چه تفاوت هایی دارند. یا اینکه مدرک کدام یک معتبر تر است. ما در این مطلب می خواهیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در زمینه شرایط پذیرش مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی پاره وقت و تمام وقت و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کارشناسی پیوسته تمام وقت چیست

عمده رشته‌‌ های تحصیلی کارشناسی پیوسته‌ در نظام تمام وقت ارائه می شوند زیرا بیشترین متقاضیان را دارند. کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت به مدت 4 سال زمان تحصیل دارد. یعنی دانشجو باید طی 8 ترم ، واحد های درسی مصوب چارت رشته‌‌ تحصیلی خود را بگذارند.

البته‌ امکان افزایش تعداد ترم ها حداکثر تا 12 ترم وجود دارد. اما سقف مجاز ، 8 ترم است. ضمن اینکه دانشجویان در صورت اخذ تعداد واحدهای درسی بیشتر ، امکان فارغ التحصیلی در کمتر از 8 ترم را نیز دارند.

بنابراین منظور از کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت این است که طول دوره تحصیل 4 ساله دارد. هر سال شامل 2 ترم می باشد و دانشجو در هر ترم می تواند 14 الی 24 واحد درسی اخذ کند. دارا بودن معدل بالا شما را مجاز به انتخاب واحدهای درسی بیشتر از 20 واحد می کند. اما اگر معدل کمتر از 12 به دست آورید ، در ترم بعد حداکثر می توانید 14 واحد اخذ کنید.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه تمام وقت و پاره وقت – تفاوت در میزان شهریه ، زمان تحصیل و رشته‌‌ های تحصیلی

تفاوت کارشناسی پیوسته تمام وقت و پاره وقت چیست 

درباره تفاوت کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت و پاره وقت بهتر است بدانید که تفاوت اصلی این دو نظام ، در طول دوره تحصیل آنهاست. دانشجویان سیستم پاره وقت می توانند تا 8 سال نیز تحصیلات خود را طولانی تر کنند و در نهایت به آنها هم مشابه فارغ التحصیلان تمام وقت ، مدرک لیسانس اعطا می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چیست 📞 7 فرق بین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

یک تفاوت دیگر دوره های تمام وقت و پاره وقت ، در ساعت تشکیل کلاس های درسی است. کلاس های دانشجویان تمام وقت در هر دو نوبت صبح و عصر اجرا می شود اما عمده کلاس های دانشجویان پاره وقت در نوبت عصر می باشد. از نظر اعتبار مدرک نیز دوره های پاره وقت و تمام وقت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و یک مدرک به هر دو دسته‌ از فارغ التحصیلان اعطاء می شود.

رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت چیست

تنوع رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت بیشتر از دوره پاره وقت است ضمن اینکه ظرفیت پذیرش بیشتری نیز دارند. شما می توانید از گروه های فنی مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پایه ، هنر و زبان خارجی ، رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت را انتخاب کنید.

لیست دانشگاه های دارای کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت 

رشته‌‌ های لیسانس پیوسته تمام وقت در تمام دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی و …. ارائه می شوند و شما می توانید با شرکت در کنکور سراسری و انجام انتخاب رشته‌‌ و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد این دانشگاه شوید.

عمده رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت دانشگاه های روزانه و شبانه به صورت با کنکور هستند. این رشته ها به رتبه مناسب نیاز دارند اما در دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی و …. می توان این رشته‌‌ ها را بدون کنکور انتخاب کرد.

مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل بعد از چند سال ترک تحصیل – شرایط ادامه تحصیل بعد از ترک تحصیل

مدرک تحصیلی مورد پذیرش کارشناسی پیوسته تمام وقت

کارشناسی پیوسته تمام وقت چیست

احتمالا برای شما هم سوال است که با کدام مدرک تحصیلی می توانید وارد مقطع کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت شوید. اگر می خواهید از طریق کنکور وارد رشته‌‌ های تمام وقت شوید ، باید یکی از مدارک دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و کاردانی را ارائه کنید. ضمن اینکه با مدرک لیسانس هم امکان ثبت نام وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 - ثبت نام سریع

اگر هم می خواهید بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته‌‌ های تمام وقت کارشناسی پیوسته‌‌ شوید ، لازم است دارای دیپلم دوازدهم ، پیش دانشگاهی ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، کاردانی و بالاتر باشید. دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم که فاقد پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، مجاز به ثبت نام در این دوره نیستند. این دسته از داوطلبان می توانند وارد مقطع کاردانی شوند.

سوالات شما

  • کارشناسی پیوسته‌ تمام وقت چیست ؟

کارشناسی پیوسته تمام وقت یک نظام آموزشی است که به مدت 4 سال زمان تحصیل دارد.

  • کدام رشته‌‌ ها در کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت ارائه می شوند ؟

تمام رشته‌‌ ها (به جزء رشته‌‌ های گروه پزشکی) از گروه های انسانی ، فنی مهندسی ، پیراپزشکی ، هنر و زبان در دوره کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت دایر هستند.

  • آیا پذیرش بدون کنکور در دوره کارشناسی پیوسته‌‌ تمام وقت امکان پذیر است ؟

بله ، دانشگاه های سراسری و آزاد رشته‌‌ های کارشناسی پیوسته تمام وقت را بدون کنکور نیز ارائه‌ می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 – ثبت نام سریع

  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله در تعداد زیادی از رشته های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر