از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم 📞 5 نکته مهم در تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم

انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد 1403 آغاز شده‌ است و داوطلبان طبق نتایجی که کسب کرده‌ اند ، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته‌ این دانشگاه اقدام نمایند. مهم ترین سوالی که داوطلبان دارند این است که چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم و چه مواردی باید در انتخاب رشته‌ مد نظر قرار بگیرند. این مطلب را آماده کرده‌ ایم توضیحات کاملی راجع به نحوه اولویت بندی کد رشته‌ محل ها و چگونگی انتخاب رشته‌ ارشد ارائه نماییم. لطفا همراه ما باشید.

برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می توانید با مشاوران مجموعه پاسخ با ما تماس بگیرید. مشاوران می توانند فرم انتخاب رشته شما را با بیشترین شانس قبولی و با در نظر گرفتن اولویت بندی های مد نظرتان، تکمیل کرده و در سایت سنجش ثبت کنند.

 از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما هستیم 

همین حالا تماس بگیرید

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر  9099071612

چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم

زمان انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد 1403 در دهه اول خردادماه می باشد. داوطلبان در این فرصت چند روزه باید کد رشته‌ محل های مورد تقاضای خود را جمع آوری کنند و سپس آنها را در سایت سنجش ثبت نمایند. در تکمیل فرم انتخاب رشته‌ کنکور ارشد ، توجه به برخی نکات ضروری است که در ادامه شرح می دهیم :

دانلود دفترچه راهنما و مطالعه آن

حتما برای انتخاب رشته‌ کنکور ارشد خود ، دفترچه راهنما را دانلود و بررسی نمایید. دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد برای دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و مجازی مشترک است. این دفترچه را می توانید از سایت سازمان سنجش دانلود کنید و با مطالعه آن ، از لیست رشته‌ محل های ارائه شده‌ مطلع خواهید شد. همچنین مطالعه دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور ارشد برای اطلاع از شرایط و ضوابط خاص برخی از دانشگاه ها ضروری است.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته جاماندگان ارشد

اولویت بندی درست کد رشته‌ محل ها

بعد از بررسی دفترچه انتخاب رشته‌ ارشد ، باید کد رشته‌ محل هایی که مد نظرتان است را از داخل آن استخراج کنید و سپس در فرم انتخاب رشته‌ درج نمایید. شما مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته‌ هستید که این کد رشته‌ ها باید مربوط به رشته‌ امتحانی تان باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت 1402 📞 زمان و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت

در اولویت بندی کد رشته‌ ها توصیه می شود انتخاب های خود را به دسته رویایی ، واقع بینانه و بدبینانه اختصاص دهید. شانس قبولی شما در انتخاب های رویایی بسیار کم است اما از آنجایی که به این رشته‌ ها علاقه دارید ، می توانید حدود ده درصد انتخاب های اول خود را به آنها اختصاص دهید تا حداقل شانس قبولی را حفظ کنید.

بخش دوم فرم انتخاب رشته‌ که در برگیرنده انتخاب های واقع بینانه شماست ، حدود 70 درصد فرم انتخاب رشته‌ را شامل می شود. در این بخش باید کد رشته‌ هایی را ثبت کنید که شانس قبولی تان در آنها زیاد است. با بررسی رتبه قبولی پذیرفته‌ شدگان سال های قبل می توانید شانس قبولی خود را در رشته‌ های مختلف تخمین بزنید.

بخش سوم فرم انتخاب رشته‌ را هم به انتخاب هایی با شانس پذیرش بسیار زیاد اختصاص دهید. شما در این رشته‌ ها شانس قبولی زیادی دارید تا اگر در انتخاب های واقع بینانه قبول نشدید ، در یکی از این رشته‌ ها پذیرفته شوید.

مرتبط بخوانید : تاثیر ترتیب انتخاب رشته در قبولی ارشد

چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم – بررسی شهریه دانشگاه ها

برای انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد خود از میان دانشگاه های شهریه پرداز ، حتما به شهریه دانشگاه ها نیز توجه داشته‌ باشید. دانشگاه های پردیس خودگردان ، آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور و شبانه ، از دانشجویان شهریه دریافت می کنند. در یک مقایسه کلی ، دانشگاه پردیس خودگردان دارای بیشترین شهریه می باشد و شهریه دانشگاه پیام نور نیز از همه دانشگاه ها کمتر است.

علاوه بر نوع دانشگاه ، رشته‌ و گرایش شما نیز تعیین کننده‌ شهریه می باشد به طوری که رشته‌ های فنی مهندسی و علوم پایه گران تر از رشته‌ های علوم انسانی هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد مدیریت

توجه به شرایط ورود به کار در شهرهای مد نظر

اگر قصد انتخاب رشته‌ در دانشگاه های سایر شهرها را دارید و می خواهید همزمان با تحصیل خود ، اشتغال به کار هم داشته‌ باشید ، درباره شرایط بازارکار شهرها بررسی های لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که امکان ورود به کار را خواهید داشت.

بررسی اعتبار دانشگاه ها

چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم

بررسی اعتبار دانشگاه ها مخصوصا اگر در آینده قصد اپلای در مقطع دکتری را داشته‌ باشید ، مهم است. دانشگاه ها از نظر امکانات آموزشی و سطح علمی که دارند ، دارای رتبه های متفاوتی هستند و این مورد در مهاجرت تحصیلی یا ورود به کار در برخی از شرکت های معتبر ، حائز اهمیت می باشد.

مرتبط بخوانید : کد ضریب در انتخاب رشته کنکور ارشد چیست

توجه به سهمیه ها

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد شامل دو نوع سهمیه عادی و سهمیه ایثارگران می باشد. داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران ، از ظرفیت پذیرش ویژه برخوردار هستند به طوری که 5 درصد سهمیه برای داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی اختصاص دارد. همچنین داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی ، از 25 درصد ظرفیت در دانشگاه برخوردار می شوند. بنابراین اگر سهمیه ایثارگران دارید ، قوانین مربوط به سهمیه ها را بررسی کرده و در صورت مجاز بودن ، طبق رتبه اکتسابی در سهمیه خود اقدام به انتخاب رشته نمایید.

سوالات شما

  • چگونه در سایت سازمان سنجش چگونه انتخاب رشته ارشد کنیم؟

برای انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش ، باید اطلاعات داوطلبی خود را ارائه نمایید و سپس به فرم انتخاب رشته‌ دسترسی خواهید داشت.

  • تعداد انتخاب های مجاز در فرم انتخاب رشته‌ ارشد چقدر است؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته‌ محل می باشند.

  • انتخاب رشته‌ ارشد دانشگاه آزاد چگونه است؟

انتخاب رشته‌ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت

مشاوره انتخاب رشته ارشد مدیریت 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کارشناسی ارشد مدیریت

مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته ها و گرایش های بسیاری دارد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر