از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

طراحی آزمون در گوگل فرم – آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل فرم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

طراحی آزمون در گوگل فرم

 

با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها ، کلیه کلاس ها به صورت مجازی و آموزش از راه دور برگزار می شوند و هر یک از مراکز آموزشی نیز سامانه ای را برای برگزاری کلاس های مجازی معرفی کرده اند. با توجه به مجازی شدن کلاس ها ، آزمون های کلاسی ، میان ترم و پایان ترم نیز آنلاین برگزار می شوند و معلمان و اساتید به دنبال راه و روشی برای طراحی آزمون آنلاین هستند. سایت گوگل فرم ، یک سایت کاربردی و با امکانات ویژه برای طراحی آزمون است و شما می توانید با صرف چند دقیقه وقت ، یک آزمون آنلاین را ایجاد و برای دانش آموزان یا دانشجویان خود بفرستید.

در ادامه مراحل طراحی آزمون در گوگل فرم را آموزش خواهیم داد. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام ، می توانید در بخش نظرات بپرسید تا راهنمایی شوید.

راهنمای طراحی آزمون در گوگل فرم

تنظیمات پیشرفته سایت گوگل فرم نسبت به سایر سایت های مشابه ، دلیل محبوبیت این سایت می باشد. طراحی آزمون به صورت تستی و تشریحی ، آزمون چند گزینه ای ، قرار دادن عکس برای آزمون ، تصحیح اوراق امتحانی به صورت سیستمی ، سرعت بالاتر سایت و … از تنظیمات پیشرفته این سایت می باشد. به جز گوگل فرم ، از طریق دیجی فرم نیز می توانید آزمون آنلاین طراحی کنید و هر دو سایت ، امکانات و تنظیمات جذابی را پیش روی شما قرار می دهند.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد نحوه ساخت آزمون آنلاین در گوگل فرم از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مرحله به مرحله طراحی آزمون در گوگل فرم

برای شروع به کار طراحی آزمون آنلاین در گوگل فرم ، وارد این سایت به نشانی docs.google.com شوید و از سمت راست سایت بر روی علامت سه خط کلیک کنید.

 

سپس گزینه فرم نگار را انتخاب نمایید.

 

برای ایجاد یک فرم ، بر روی علامت مثبت پایین صفحه کلیک کنید.

 

در بخش اول فرم ، تصویری مانند زیر را مشاهده می کنید که باید در بخش فرم بندی عنوان ، نوع آزمون را درج کنید. مثلا آزمون ریاضی فصل 8.

 

پس از درج نام آزمون در بخش نوع فرم ، برای وارد کردن سوالات امتحان بر روی دکمه مثبت سمت چپ صفحه که در تصویر زیر نیز مشخص کرده ایم ، کلیک نمایید.

سوال اول آزمون آنلاین باید نام و نام خانوادگی فرد آزمون دهنده یعنی دانش آموز یا دانشجو باشد پس از زدن دکمه مثبت ، در بخش سوال عبارت نام و نام خانوادگی را تایپ کنید و سپس بخش ضروری را نیز فعال نمایید تا دانش آموزان بدانند که این بخش حتما باید تکمیل شود و در غیر این صورت نمره ازمون برای آنها منظور نخواهد شد.

 

در نهایت برای وارد کردن سوالات جدید باید دوباره بر روی علامت مثبت کلیک کنید. شما این امکان را دارید که در گوگل فرم سوالات را به صورت 4 گزینه ای ، پاراگراف کوتاه ، تستی ، تشریحی ، چند گزینه ای و … طراحی کنید.

تنظیمات ساخت آزمون آنلاین در گوگل فرم

با مراحل فوق می توانید یک آزمون ساده بدون تنظیمات پیشرفته ایجاد کنید اما اگر میخواهید آزمون طراحی شده در گوگل فرم ، قابلیت های بیشتری داشته باشد ، بر روی علامت چرخ دنده بالای صفحه کلیک کنید.

 

در قسمت کلی تنظیمات ، اگر می خواهید رسید پاسخ های دانش آموزان یا دانشجویان را پس از تمام شدن آزمون از طریق ایمیل به شما ارسال شود ، تیک بخش جمع آوری اطلاعات را فعال کنید.

همچنین اگر می خواهید هر فرد فقط یکبار حق شرکت در امتحان را داشته باشد ، تیک گزینه محدودیت به یک پاسخ را فعال نمایید.

 

در بخش ارائه تنظیمات ، پیام تایید را تایپ و ذخیره کنید.

 

اگر می خواهید آزمون به صورت سیستمی تصحیح شود ، در بخش آزمون ها ، گزینه به آزمون تبدیل شود را فعال کنید.

 

پس از طراحی سوالات آزمون و ایجاد تنظیمات لازم  ، بر روی گزینه ارسال بالای صفحه کلیک کنید.

 

لینک آزمون را از بخش پیوند کپی و در پیام رسان مربوطه برای دانش آموزان یا دانشجویان ارسال کنید.

با به اشتراک گذاری لینک ازمون در گروه دانشجویان یا دانش آموزان ، افراد با کلیک بر روی لینک به گوگل فرم منتقل می شوند و می توانند سوالات را پاسخ دهند. آزمون آنلاین راس ساعتی برگزار خواهد شد که شما تعیین کرده اید و اگر دانش آموزی زودتر وارد گوگل فرم شود ، سوالات ازمون برای او نمایش داده نخواهد شد.

در این مطلب راهنمای کامل طراحی آزمون در گوگل فرم ارائه شد. اگر سوالی دارید حتما در بخش نظرات بپرسید ، کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان است. برای دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر نیز می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بالا و پایین این صفحه ، با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. سلام من نمی دونم چجوری جواب آزمون بچه ها رو ببینم خودش داره تو ساختش ولی اگر از گوگل خارج شب می‌ره و اگرم ایمیل بچه ها بخواد شاید نداشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر