از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سایت ثبت نام کلاس اول ابتدایی – ورود به سایت و راهنمای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سایت ثبت نام کلاس اول ابتدایی - ورود به سایت و راهنمای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

 

ثبت نام مدارس ابتدایی در کلاس اول هر ساله در اوایل مرداد ماه در بیش از 60 هزار مدرسه آغاز می شود و دانش آموزان و والدین می توانند با تهیه مدارک لازم به مدرسه مراجعه و ثبت نام کنند. ثبت نام اکثر مدارس ابتدایی از جمله مدارس دولتی و هیات امنایی به صورت حضوری انجام می گیرد و زمان ثبت نام نیز از تاریخ 1 الی 31 مرداد ماه است ، البته در شهریور ماه نیز فرصتی را برای دانش آموزان جا مانده از ثبت نام نیز در نظر گرفته می شود تا هیچ دانش آموزی از ثبت نام و ورود به مدرسه عقب نماند.

تعداد محدودی از مدارس نیز همچون مدارس شاهد ، ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام می دهند و پس از تایید اطلاعات دانش آموز در سایت توسط مدیر مدرسه ، لازم است به صورت حضوری نیز به مدرسه مراجعه نموده و ثبت نام را قطعی کرد.

سایت و زمان ثبت نام کلاس اول ابتدایی

ثبت نام کلاس اولی ها از ابتدای مرداد ماه آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز فرایند ثبت نام ادامه دارد البته وزارت آموزش و پرورش کشور تاکید کرده است که والدین ثبت نام دانش آموز خود را به روزهای پایایی شهریورماه موکول نکنند چرا که ممکن است ظرفیت مدرسه مورد نظر تکمیل شود. طبق آیین نامه آموزش و پرورش ابتدایی ، ظرفیت هر کلاس در پایه اول حداکثر 26 نفر است و مدیران مدارس ملزم هستند که این موضوع را رعایت کنند البته در مدارس غیردولتی تعداد ظرفیت معمولا کمتر است.

لازم به ذکر است که ثبت نام کلاس اول ابتدایی اکثر مدارس به صورت حضوری انجام می گیرد و نیازی به مراجعه به سایت یا سامانه ای نیست. دانش آموز باید به همراه یکی از والدین خود به مدرسه نزدیک به محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهد.

در بعضی مدارس مثل مدرسه شاهد ، پیش ثبت نام اولیه اینترنتی انجام می گیرد. آدرس سامانه ثبت نام مدارس شاهد به نشانی saja.medu.ir می باشد و برای اطلاع دانش آموزان از شرایط نام نویسی ، دفترچه ای منتشر می شود که لازم است قبل از ثبت نام حتما دفترچه دانلود و مطالعه شود.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد نحوه ثبت نام مدارس مختلف و اطلاع از آدرس و شماره تماس بهترین مدارس ابتدایی منطقه محل سکونت خود از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط سنی ثبت نام کلاس اولی ها

حداقل سن لازم برای ورود به پایه اول دبستان ، 6 سال تمام است و کودکان با سن پایین تر از 6 سال در محدوده سنی دوره پیش دبستانی قرار می گیرند. مدارس باید شرط سنی ورود به پایه اول ابتدایی را برای ثبت نام نوآموزان لحاظ کنند و در مواردی که کودک 6 ساله با توجه به نتیجه طرح سنجش بدو ورود به دبستان ، فاقد صلاحیت لازم برای ورود به کلاس اول مدارس عادی باشد ، سازمان آموزش ‌و پرورش کودکان استثنایی باید در خصوص ثبت نام یا عدم ثبت نام نوآموز تصمیم گیری کند.

همچنین ثبت نام دانش آموزان با سن بالاتر از چهارچوب سن متعارف ، با دلایل موجه مثل عدم دسترسی به مدرسه ، بیماری و … امکان پذیر است.

سایت و راهنمای طرح سنجش سلامت برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

بیش از 2200 پایگاه سنجش سلامت و ارزیابی دانش آموزان اول ابتدایی و همچنین پیش دبستانی ها در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و نوآموزان دبستانی باید به صورت اینترنتی و از طریق سایت ، نوبت بگیرند تا به نزدیک ترین پایگاه سنجش معرفی شوند. والدین باید به همراه دانش آموز خود در نوبتی که تعیین شده است ، در پایگاه حضور داشته باشند و سنجش و ارزیابی دانش آموز از نظر بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی ، توانایی گفتاری ، اختلالات جسمی حرکتی و …انجام گیرد.

آدرس سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستان به نشانی h1.iehs.ir/tashkhis می باشد و صرفا فقط مرحله نوبت گیری به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. والدین پس از تعیین نوبت باید به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از انجام تست ها و معاینات پزشکی ، نتیجه را به مدرسه اطلاع دهند.

لازم به ذکر است که هزینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان 40 هزار تومان است و در صورت نوبت دهی مجدد نیز باید 20 هزار تومان پرداخت شود. البته بعضی پایگاه ها بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده ها ، باید به صورت رایگان و یا نیم بها دانش آموزان را ارزیابی کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

والدین باید در زمان مراجعه به مدرسه برای ثبت نام فرزند خود ، مدارک زیر را به همراه داشته باشند :

  • کپی و اصل شناسنامه دانش آموز
  • کپی و اصل شناسنامه مادر
  • کپی شناسنامه پدر
  • کپی و اصل کارت ملی مادر
  • کپی و اصل کارت ملی پدر
  • اصل و کپی کارت واکسن
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • کپی مدارک محل زندگی مثل قبض تلفن ، سند منزل و …
  • فرم سنجش
  • فرم تعهد نامه اتباع بیگانه برای نوآموزان غیرایرانی
  • و …

سایت سفارش کتاب های درسی ثبت نام کلاس اول ابتدایی

والدین باید از طریف سامانه irtextbook.com کتاب های درسی پایه اول ابتدایی را سفارش دهند. ثبت سفارش کتابهای درسی از هفته آخر تیرماه آغاز می شود و تا اوایل شهریور ماه نیز مهلت داده می شود تا دانش آموزان و والدین ثبت نام کنند.

برای ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی کلاس اول ابتدایی ، باید کد ملی دانش آموز به عنوان نام کاربری او و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز نیز به عنوان رمز عبور درج شود.

اولیای دانش آموز باید از طریق سامانه هزینه پشت جلد کتاب را که در سامانه نیز ثبت شده است را پرداخت نمایند و دریافت هر گونه وجه اضافی غیر قانونی است.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کلاس اولی ها 📞 ثبت نام در سامانه مای مدیو 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر