از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از مشاوره به روانشناسی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته از مشاوره به روانشناسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی

 

تغییر رشته از مشاوره به روانشناسی در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد. دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که در زمان انتخاب رشته‌ ، به دلیل عدم شناخت کافی بر روی رشته‌ های ارائه شده‌‌ ، جزو پذیرفته شدگان رشته‌ مشاوره هستند اما تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌ روانشناسی دارند ، می توانند در ترم اول با کارنامه سبز و در طول دوران تحصیل با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته‌ ، وارد رشته‌ روانشناسی شوند. هر دانشجوی مقطع کارشناسی می تواند در طول تحصیل خود ، یکبار درخواست تغییر رشته‌ داشته باشد و تغییر رشته‌ او از رشته‌ مشاوره به رشته‌ روانشناسی مشروط به موافقت دانشگاه مبدا و مقصد خواهد بود. در ادامه، اطلاعات کامل تری از تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی ارائه کرده‌‌ ایم.

توصیه می کینم برای اقدام به تغییر رشته‌ از مشاوره به روان شناسی ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید. اطلاع از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ می تواند به شما کمک کند ، هر چه سریع تر وارد رشته‌ مورد علاقه خود شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از مشاوره به روانشناسی امکان پذیر است ؟

بسیاری از داوطلبان پس از قبولی در رشته‌ مشاوره ، تمایل دارند تغییر رشته‌ داده‌‌ و وارد رشته‌ روان شناسی شوند. امکان تغییر رشته‌ از مشاوره به روان شناسی در ترم اول به کمک کارنامه سبز و در طول دوران تحصیل در رشته‌ مشاوره با رعایت شرایط و ضوابط مربوط به تغییر رشته‌ وجود دارد.

دو رشته‌ مشاوره و روانشناسی ذارای همپوشانی بسیاری با هم می باشند و میان این دو رشته‌ دروس مشترک بسیاری وجود دارد. تنها تفاوت این رشته‌ با یکدیگر در برخی از واحد های تخصصی می باشد. البته اهمیت برخی از دروس نیز در رشته‌ روانشناسی بیشتر است. دانشجویان در رشته‌ مشاوره می آموزند چگونه مشکلات سطحی افراد را حل کنند ، اما روانشناسی علمی است که به حل مشکلات حادتر می پردازد.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از کاردانش به انسانی 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از کاردانش به انسانی

با این حال و با وجود تفاوت ها و شباهت هایی که میان این دو رشته‌ وجود دارد ، بسیاری از افراد پس از قبولی در رشته‌ مشاوره به دنبال تغییر رشته‌ به روان شناسی هستند. با توجه به وجود دروس مشترک میان مشاوره و روان شناسی ، دانشجو می تواند به راحتی دروس گذرانده‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مشاوره را برای رشته‌ روان شناسی معادل سازی کند.

شرایط تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی با کارنامه سبز

یکی از شرایطی که برای تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی وجود دارد ، استفاده از کارنامه سبز است. کارنامه سبز یک کارنامه محرمانه می باشد که پس از اعلام نتایج ، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای هر داوطلب صادر می گردد.

 پذیرفته شدگان رشته‌ مشاوره که در حال تحصیل در نیمسال تحصیلی اول این رشته‌ هستند و  قصد ورود به رشته‌ روانشناسی را دارند ، می توانند کارنامه سبز خود را دریافت و بررسی کنند.

چنانچه داوطلب در الویت های پایین تر از کد رشته‌ محلی از رشته‌ مشاوره که پذیرفته شده‌‌ است ، الویت های دیگری از رشته‌ روان شناسی را درج کرده‌‌ باشد و در آن ها نیز رتبه ای که کسب کرده‌‌ از رتبه آخرین نفر قبولی آن کد رشته‌ محل کم تر باشد ، می تواند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کند.

تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی با کارنامه سبز ، فقط برای دانشجویان ترم اول امکان پذیر است که رشته‌ رواننشاسی را در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کرده‌‌ باشند.

شرایط تغییر رشته‌ از مشاوره به روانشناسی برای دانشجویان در حال تحصیل

اگر شما جرو دانشجویان رشته‌ مشاوره می باشید که پس از چند ترم تحصیل در این رشته‌ ، به این نتیجه رسیده‌‌ اید که به رشته‌ انتخابی خود علاقه ندارید و ترجیحتان این است که به رشته‌ روان شناسی تغییر رشته‌ دهید ، می توانید ابتدا شرایط لازم را بررسی کنید و چنانچه واجد شرایط بودید ، درخواست تغییر رشته‌ از مشاوره به روان شناسی را به دانشگاه خود ارائه دهید. در ادامه به شرایط تغییر رشته‌ در مقطع کارشناسی برای دانشجویان رشته‌ مشاوره اشاره کرده‌‌ ایم :

  • نداشتن هیچ مشکل و منع ادامه تحصیل مطابق مقررات آموزشی
  • گذراندن حداقل و حداکثر واحد های رشته‌ مشاوره
  • داشتن حداقل معدل 12 در واحد های گذرانده‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مشاوره
  • داشتن زمان کافی برای گذراندن واحد های رشته‌ روانشناسی در سنوات مجاز
  • موافقت دانشگاه مبدا و مقصد
  • داشتن رتبه کنکور کم تر از آخرین نفر قبولی در رشته‌ روانشناسی مورد تقاضا
  • معادل سازی دروس گذرانده‌‌ شده‌‌ و مشترک بین دو رشته‌ برای رشته‌ روان شناسی
احتمالا این را هم بپسندید  دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد 📞 پذیرش با و بدون کنکور و مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی آزاد

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته‌ از مشاوره به روان شناسی امکان پذیر می باشد ؟

بله ، دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ مشاوره می توانند با داشتن شرایط لازم وارد رشته‌ روان شناسی شوند.

  • تغییر رشته‌ از مشاوره به روان شناسی به کمک کارنامه سبز چگونه انچام می شود ؟

شرایط ورود به رشته‌ روان شناسی از رشته‌ مشاوره به کمک کارنامه سبز، در متن مقاله فوق بررسی شده‌‌ است.

  • شرایط ورود به رشته‌ روان شناسی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ مشاوره به چه صورت می باشد ؟

ورود به رشته‌ روان شناسی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ مشاوره دارای برخی شرایط معدل ، تعداد واحد های گذرانده‌‌ شده‌‌ ، موافقت دانشگاه مبدا و مقصد و … می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور روانشناسی

کنکور روانشناسی 📞 بررسی آزمون روانشناسی مقاطع کارشناسی تا دکتری

رشته روانشناسی متقاضیان بسیاری دارد و داوطلبان زیادی از همان زمان کنکور سراسری به هدف …

4 نظر

  1. سلام روزبخیر
    اینکه رتبه باید از آخرین نفر قبولی در رشته روانشناسی اون دانشگاه پایین تر باشه یعنی بهتر باشه یا بدتر؟

  2. سلام وقت بخیر
    اگر کسی تمام شرایط رو داشته باشه و معدلش بالای ۱۲باشه ولی شرایط رتبه کنکور رو نداشته باشه می تونه تغییر رشته بده ؟
    و اینکه ک می تونه تو همون دانشگاه خودش تغییر رشته بده و همون جا درس بخونه
    (منظورم رشته ای ک جدید می خونس)

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر