از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازگشایی مدارس در بهمن – کدام پایه ها در بهمن ماه حضوری میشوند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازگشایی مدارس در بهمن

 

به فاصله چند ساعت پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر آبی شدن وضعیت شیوع بیماری بسیاری از شهرها در کشور و قرار گرفتن تعداد بیشتری شهر در وضعیت آبی و زرد ، وزیر آموزش و پرورش با ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه ای را برای تصمیم درباره بازگشایی مدارس در بهمن ماه برگزار کردند که نتیجه این جلسه ، اتخاذ سه تصمیم مهم در خصوص نحوه اجرای فعالیت های آموزشی مدارس در مناطق قرمز ، نارنجی ، زرد و آبی بود.

جزئیات بازگشایی مدارس در بهمن ماه

رنگ جدیدی تحت عنوان رنگ آبی برای توصیف وضعیت شهرهای کشور تعریف شده است و مختص به شهرهاییست که از وضعیت زرد گذر کرده اند و به دلیل کم خطر تر شدن ، به رنگ آبی در آمده اند. در واقع در حال حاضر هیچ شهری کاملا سفید نیست و رنگ آبی نیز به معنای رفع کامل خطر نمی باشد و کماکان خطر هر چند کم در این شهر ها نیز احساس می شود.

همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد ، در جلسه ای که میان وزیر آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار گردید ، سه تصمیم مهم برای بازگشایی مدارس در بهمن ماه اتخاذ شد و مسئولین مدارس باید با توجه به وضعیت شهری که در آن قرار دارند ، برنامه ریزی های لازم را از جمله اطلاع رسانی به دانش آموزان برای حضور در مدارس ، انجام دهند.

در این جلسه مقرر شد که در پایه های تحصیلی که آموزش از طریق فضای مجازی و برنامه شاد برای دانش آموزان به نحو مناسبی انجام نمی گیرد ، دانش آموزان باید به صورت حضوری آموزش ببیند که البته حضوری شدن فقط در مناطق کم خطر می باشد و همچنین کلاس های درسی نیز با ظرفیت کمتر از 10 نفر تشکیل می شوند.

کدام پایه ها و رشته های تحصیلی حضوری هستند

احتمالا برای شما نیز سوال ایجاد شود که کدام پایه های تحصیلی حضوری هستند ؟ آیا کلاس های عملی هنرستان ها حضوری برگزار خواهند شد یا خیر ؟ آیا امتحانات نوبت اول دی ماه حضوری هستند و یا در فضای شاد برگزار می شوند ؟

احتمالا این را هم بپسندید  کدام شهر ها زرد و کدام شهرها آبی هستند - اطلاع از وضعیت شهرها

شما دانش آموزان و والدین عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با پایه ها و رشته های تحصیلی که در مناطق زرد ، آبی و نارنجی حضوری هستند ، با مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونگی برگزاری کلاس های مدارس در مناطق زرد و آبی

به گفته وزیر آموزش و پرورش و مطابق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ، بازگشایی مدارس از بهمن ماه در مناطق کم خطر با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد و جمعیت دانش آموزان در هر کلاس درس بیشتر از 10 نفر نیست ، لذا مدیران مدارس نیز مجاز نمی باشند تعداد بیشتری از دانش آموزان را در کلاس درس وارد کنند.

 اگر جمعیت مدرسه مجموعا کمتر از 50 نفر باشد ، آموزش حضوری خواهد بود ولی در مدارس با جمعیت بیشتر از 50 نفر ، همچنان شیوه آموزش غیر حضوری و از طریق پیام رسان شاد می باشد.

مدارس فرصت دارند برنامه ریزی های لازم را برای بازگشایی از بهمن ماه انجام دهند و به خانواده ها اطلاع رسانی کنند که دانش آموزان باید از چه روزی در کلاس درس حاضر شوند و شورای مدارس نیز موظفند که دسته بندی دانش آموزان را برای حضور در کلاس ها پیش از بهمن ماه به والدین اطلاع دهند.

مدارس کدام شهرها در بهمن ماه بازگشایی میشوند

بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها سوال می کنند که کدام استان ها آبی و کدام استان ها زرد هستند و در کدام مناطق مدارس بازگشایی می شوند ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای تعیین وضعیت بیماری کرونا در هر منطقه بحث استان به استان مطرح نیست و این موضوع به صورت شهری می باشد. یعنی ممکن است که در یک استان هم شهر زرد و آبی و هم شهر نارنجی و قرمز داشته باشیم و هر هفته نیز با اعلام وزارت بهداشت و ستاد کرونا ، وضعیت شهر ها بهتر یا بدتر شود.

در حال حاضر ، 30 شهر در وضعیت نارنجی ، 219 شهر در وضعیت زرد و 192 شهر در وضعیت آبی هستند و شما می توانید برای اطلاع از اینکه شهر شما مطابق با آخرین تقسیم بندی انجام شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ، در چه وضعیتی قرار دارد ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

پاسخگوی سوالات شما در خصوص آخرین جزئیات تقسیم بندی شهر ها و مناطق سراسر کشور در 3 وضعیت زرد ، ابی و نارنجی هستیم.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ناپایدار بودن وضعیت شهر ها و بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس در بهمن

 

با توجه به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا ناپایدار است و ممکن است که دانش آموزان و خانواده آنها ناقل بیماری کرونا باشند ، بازگشایی مدارس این نگرانی را به وجود می آورد که از بین رفتن محدودیت ها باعث می شود که تراکم زیاد جمعیت ، وضعیت شهر را از حالت آبی به زرد یا نارنجی و حتی قرمز تبدیل کند.

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این ابهامات گفته است که تمام احتمالات پیش رو در نظر گرفته شده و تاکید بر این است که بازگشایی مدارس در بهمن ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد تا افراد ناقل بیماری موجب تسری ویروس نشوند و اگر در شهر یا منطقه ای وضعیت از حالت آبی به زرد یا نارنجی تغییر پیدا کند ، حتما تصمیمات جدیدتری اتخاذ خواهد شد.

فعالیت بازگشایی مدارس تهران در اول بهمن ‌ماه چگونه است ؟

 آموزش ‌و ‌پرورش شهر تهران اول بهمن ‌ماه با آمادگی تمام و با رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی آمادگی بازگشایی مدارس را دارد ، ولی تعداد دانش ‌آموزان در کلاس‌ها باید حداکثر 10 نفر باشد و فقط در پایه های تحصیلی که آموزش مجازی کفایت نمی کند ، کلاس ها حضوری خواهند بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر