از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون وکالت اسکودا چیست 📞 معرفی و بررسی آزمون وکالت اسکودا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون وکالت اسکودا چیست

آزمون وکالت توسط کانون وکلای دادگستری ایران به صورت منظم و هر ساله برگزار می شود و علاقه مندانی که از رشته های دانشگاهی مرتبط یا معادل حوزوی فارغ التحصیل شده اند ، می توانند در این آزمون شرکت کنند و بعد از گذراندن دوره کارآموزی ، به عنوان وکیل رسمی مشغول به کار شوند. سوالی که برای بسیاری از داوطلبان پیش آمده است این است که آزمون وکالت اسکودا چیست ؟ آیا آزمون وکالت اسکودا همان آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ایران است ؟ در ادامه این مطلب می خواهیم توضیحات کاملی را ارائه کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص آزمون وکالت با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما شما را در تمامی زمینه های ازمون وکالت کانون وکلای دادگستری و آزمون وکالت قوه قضاییه به طور کامل راهنمایی می کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی کانون وکلا دادگستری ایران

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران که به اختصار اسکودا شناخته می شود ، یکی از قدیمی ترین سازمان های مردم نهاد ایران است. این سازمان در سال 1331 به عنوان یک نهاد مستقل شناخته شده‌ است و در حال حاضر متشکل از 25 کانون مستقل وکلا می باشد. کانون وکلای مرکزی آن در تهران واقع است و سایر کانون ها در استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل آذربایجان غربی ، قزوین ، بوشهر ، کردستان ، مازندران ، خراسان ، اصفهان ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و …. قرار دارند.

تمام کانون ها اتحادیه ای تحت عنوان اتحادیه سراسری کانون های وکلا دادگستری ایران دارند که در اصطلاح به عنوان ” اسکودا ” شناخته می شود و چندین هزار وکیل و کارآموز در کانون های مختلف دادگستری سراسر کشور ، زیر نظر اسکودا فعالیت می کنند

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام آزمون وکالت

معرفی سامانه اسکودا (scoda.org)

کانون وکلای دادگستری ایران به منظور ساماندهی به امور تمامی کانون ها سامانه ای تحت عنوان scoda.org را راه اندازی کرده‌ است. در این سامانه که شامل بخش های مختلف می باشد ، خدمات متفاوتی به کاربران ارائه می گردد و افراد می توانند پس از عضویت در سایت از اخبار مهم کانون وکلای دادگستری مطلع شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  تاریخ آزمون وکالت 1400 - تاریخ برگزاری آزمون وکالت 1400 پس از تعویق

در واقع آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری هستند ، برای پیگیری اخبار ثبت نام همچون زمان نام نویسی می بایست به این سامانه مراجعه کنند. همچنین ظرفیت پذیرش کانون ها و شرایط ثبت نام از طریق سایت scoda.org اطلاع رسانی می گردد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام وکالت پیام نور و ثبت نام رشته وکالت 

سایت ثبت نام آزمون وکالت اسکودا چیست 

اطلاع رسانی اخبار مربوط به آزمون وکالت دادگستری از طریق سایت scoda.org انجام می گیرد اما داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. در این سامانه دفترچه آزمون وکالت قرار داده‌ می شود که با مطالعه و بررسی آن می توان از شرایط شرکت در آزمون ، منابع امتحانی و همچنین ظرفیت پذیرش استان ها مطلع شد.

پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از جزئیات مربوطه ، برای ثبت نام آزمون وکالت اسکودا در سایت سازمان سنجش ابتدا باید هزینه آن را پرداخت کنید که سال گذشته به مبلغ 300 هزار تومان بود. پس از واریز هزینه ، یک سریال ثبت نام در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از این سریال می توانید فرم را دریافت کرده‌ و آن را تکمیل کنید.

تکمیل فرم ثبت نام آزمون وکالت نیاز به مدارک و مشخصاتی همچون عکس ، شناسنامه ، کارت ملی ، کد سهمیه ایثارگری برای دارندگان این سهمیه و … دارد. اطلاعات باید به طور دقیق درج شوند تا مشکلی در پذیرش به وجود نیاید.

در پایان که ثبت نام به پایان می رسد باید شماره پرونده و کد پیگیری را از سامانه دریافت کنید. در صورت عدم دریافت این دو کد ، ثبت نام شما تکمیل نشده‌ است و احتمالا مشکلی در فرایند وجود دارد.

مرتبط بخوانید : اعتراض به نتایج آزمون وکالت 

شرایط ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا چیست

آزمون وکالت اسکودا چیست

در صورت علاقه مندی به ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا باید دارای شرایط لازم باشید که این شرایط در ادامه بررسی شده‌ اند :

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • ارائه حداقل مدرک کارشناسی حقو ق، فقه و حقوق ، فقه و مبانی حقوقی و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح
  • داوطلبانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته حقوق را ارائه می کنند باید در مقطع کاردانی هم از همین رشته فارغ التحصیل شده‌ باشند.
  • داوطلبان کانون تهران در زمان ثبت نام باید حداکثر سن 40 سال داشته باشند و شرط سنی برای سایر کانون ها ، 50 سال تمام است.
  • داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق که مدرک کارشناسی آنها حقوق نیست ، مجاز به ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا نمی باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  تاریخ آزمون وکالت 1400 - تاریخ برگزاری آزمون وکالت 1400 پس از تعویق

سوالات شما

  • آزمون وکالت اسکودا چیست ؟

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هر ساله آزمون وکالت را تحت عنوان آزمون وکالت دادگستری برگزار می کند.

  • چگونه در آزمون وکالت اسکودا ثبت نام کنیم ؟

برای ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

  • شرایط ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا جیست ؟

برای ثبت نام در آزمون وکالت اسکودا باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط و واجد شرایط سنی باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر