از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه کنکور – زمان و راهنمای دریافت و استفاده کارنامه کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه کنکور ، هر آنچه باید بدانید

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مسئول برگزاری کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی پس از پایان فرایند برگزاری آزمون ، اقدام به بررسی پاسخ نامه های داوطلبان کرده و نتایج اولیه را به صورت کارنامه کنکور منتشر می کند.

کارنامه کنکور سراسری برای تمام داوطلبانی که ثبت نام را انجام داده اند ، اعم از داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون حضور داشته یا خیر ، منتشر می شود و بر اساس آن وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های روزانه ، فرهنگیان ، آزاد و … تعیین می گردد.

بررسی کارنامه کنکور سراسری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کسب موفقیت و انجام یک انتخاب رشته اصولی وابسته به بررسی بند به بند  و دقیق آن می باشد.

در این مطلب ابتدا راهنمای تصویری دریافت کارنامه کنکور را قرار داده ایم و سپس در ادامه به توضیحات هر یک از بخش های کارنامه پرداخته ایم بنابراین مطالعه این مطلب را از دست ندهید !

راهنمای دریافت کارنامه کنکور سراسری

کارنامه کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود ، برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده می شود و در واقع متقاضیان دانشگاه آزاد نیز باید با استفاده از این کارنامه ، انتخاب رشته را انجام دهند.

پیش از دریافت کارنامه کنکور باید اطلاعات زیر را آماده کنید :

  1. شماره شناسنامه
  2. شماره ملى
  3. شماره پرونده (شماره پرونده در رسید ثبت نامی موجود است)
  4. شماره داوطلبی (شماره داوطلبی در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری درج شده است)
  5. كد رهگيری ثبت نام

مراحل تصویری دریافت کارنامه

جهت دریافت کارنامه کنکور باید وارد سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

از منوی سمت راست سایت گزینه “سراسری” را انتخاب کنید و وارد صفحه زیر شوید.

کارنامه کنکور

 

مطابق تصویر بر روی عبارت “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1399” کلیک کنید.

کارنامه کنکور

حال با کمک یکی از سه روش زیر ، کارنامه کنکور را دریافت کنید :

  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  2. شماره پرونده + کد رهگیری ثبت نام + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال ثبت نام + شماره شناسنامه

همه داوطلبان فقط یک شماره پرونده به آن ها اختصاص داده می شود اما هر داوطلب به ازای هر کنکوری که شرکت کرده است ، یک شماره داوطلبی مجزا دارد.

فراموشی اطلاعات ثبت نامی کنکور

اگر به اطلاعات ثبت نامی خود مانند شماره پرونده و کد رهگیری دسترسی ندارید به دو روش می توانید آن ها را بازیابی کنید :

  1. عضویت در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش و ارسال درخواست مبنی بر بازیابی اطلاعات
  2. تماس با تلفن گویای روابط عمومی سازمان سنجش و طرح درخواست

هم چنین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان اطلاعات شما را بازیابی کنند و بتوانید با دریافت کارنامه کنکور انتخاب رشته خود را به موقع انجام دهید.

اطلاعات کارنامه کنکور سراسری

با استفاده از کارنامه کنکور می توان وضعیت داوطلب را در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنکور بررسی  کرد و هر چه قدر که بخش های بیشتری از کارنامه را بشناسید ، انتخاب رشته موفق تری خواهید داشت و و برای پذیرش در رشته های بهتر ، یک قدم جلوتر از داوطلبان دیگر هستید.

هر کارنامه کنکور از چند بخش تشکیل شده است که در ادامه با آن ها و کاربردهایی که دارند آشنا می شوید :

بخش اول : اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه

بخش اول کارنامه کنکور مربوط به اطلاعات ثبت نامی و آزمونی داوطلب می باشد که بر اساس اطلاعاتی که در زمان ثبت نام کنکور در سازمان سنجش ثبت کرده اید ، این بخش در بالای کارنامه قرار داده می شود. هم چنین سهمیه نهایی شما نیز در این بخش درج می شود و همانطور که می دانید ظرفیت رشته ها به نسبت معینی در میان سهمیه های مناطق و ایثارگری تقسیم می شود.

استان ، ناحیه و مناطق بومی شما نیز در بخش اول مشخص شده است و قابل ذکر است که شانس پذیرش شما در دانشگاه های مناطق بومی بیشتر است زیرا بیشتر ظرفیت پذیرش هر یک از رشته ها به داوطلبان بومی آن منظقه اختصاص داده می شود.

اگر در زمان انتخاب رشته کنکور بین دو رشته محل بومی و غیر بومی باید یکی را انتخاب کنید ، باید بدانید که شانس قبولی شما در رشته های بومی بسیار بیشتر است.

بخش دوم : اعلام علاقه مندی

این بخش از کارنامه کنکور نیز طبق اطلاعاتی است که در سایت سنجش وارد کرده اید و وضعیت علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را نشان می دهد.

اگر در زمان ثبت نام کنکو به هر دلیلی اعلام علاقه مندی به دوره های غیر انتفاعی و پیام نور را انجام نداده اید می توانید در زمان دریافت کارنامه کنکور با واریز هزینه ثبت نام در سایت sanjesh.org ، اعلام علاقه مندی نمایید.

بخش سوم : مجاز به انتخاب رشته دوره های مختلف

در بخش مجاز به انتخاب رشته دوره های مختلف کارنامه کنکور ، به ترتیب موارد زیر را مشاهده می کنید :

  1. مجاز به دوره های روزانه و نوبت دوم
  2. مجاز به دوره های مجازی ، پردیس خودگردان و مازاد
  3. مجاز به دوره های بهیاران
  4. مجاز به دانشگاه فرهنگیان (تراز بالای 6500)
  5. مجاز به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی
  6. مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

هر داوطلب فقط می تواند در دوره ای که مجاز شده است انتخاب رشته نماید و برای داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند وضعیت مجاز بودن در چند ردیف کارنامه کنکور نمایش داده می شود.

مجاز بودن به این معناست که نمره و تراز لازم برای انتخاب رشته در آن دوره تحصیلی را کسب کرده اید و اگر در رشته یا دانشگاهی مجاز نشوید در هنگام ثبت ، سامانه اجازه انتخاب نمی دهد.

بخش چهارم : پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی

این قسمت از کارنامه کنکور نشان می دهد که آیا داوطلب مجاز به ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور (روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، آزاد) شده است یا خیر.

بخش پنجم : وضعیت اعمال سوابق تحصیلی

داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی ( ديپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پيش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد گرفته اند) ، در این بند وضعیت نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشاهده می کنند. البته برای دانش آموزان نظام جدید فقط سوابق تحصیلی دیپلم مد نظر است.

بسیاری از دانش آموزان که معدل بدی دارند نگرانند که تاثیر منفی روی نتایج کنکور آن ها بگذارد اما نمی دانند که تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت است یعنی اگر معدل داوطلب بالا باشد به صورت مثبت تاثیر گذار و اگر پایین باشد هیچ تاثیری در کنکور سراسری ندارد.

بخش ششم: وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در کارنامه کنکور

در این قسمت از کارنامه کنکور رتبه در منطقه یا سهمیه نهایی ، رتبه کشوری و بدون اعمال سهمیه و نمره کل نهایی داوطلب را در زیر گروه های مختلف مشاهده می کنید.

دلیل نمایش رتبه در زیر گروه های مختلف این است که هر زیر گروه از چند رشته تشکیل شده است و برای انتخاب یک رشته خاص باید دید که آن رشته در کدام زیر گروه قرار دارد و بر اساس رتبه اکتسابی در آن زیر گروه انتخاب رشته را انجام داد.

احتمال قبولی داوطلب در رشته های زیر گروه هایی که رتبه بهتری دارد ، بالاتر است.

بخش هفتم : نمرات خام دروس امتحانی کارنامه کنکور

درصد دروس اکتسابی عمومی و اختصاصی در این بخش درج می شود و اگر داوطلبی پس از بررسی پاسخ نامه کنکور ، احتمال دهد که درصد دروس اشتباه هستند می تواند اعتراض به نتایج کنکور سراسری را در سایت سازمان سنجش درخواست کند تا پس از بررسی مجدد پاسخ نامه او در صورت وجود اشتباه ، کارنامه جدید برای او صادر شود.

بخش هشتم : رتبه کل در سهمیه نهایی و آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته

در کارنامه کنکور ، رتبه آخرین فردی که مجاز به انتخاب رشته می شود درج می گردد و اگر رتبه داوطلب بالاتر از آن باشد ، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته نخواهد بود. رتبه در سهمیه نهایی نشان می دهد که در میان داوطلبانی که همگی یک سهمیه مشترک هستید نفر چندم می باشید و فقط جهت اطلاع شما درج می شود و برای انتخاب رشته ملاک رتبه در سهمیه و رتبه در زیرگروه هاست.

سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش چند روز پس از انتشار کارنامه کنکور فعال می شود که نتایج نزدیک به نتایج کنکور را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

سوالات متداول داوطلبان

  • آیا کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران به صورت جداگانه منتشر می شود ؟

نتایج کنکور سراسری در یک کارنامه مشترک برای تمامی داوطلبان منتشر می شود و برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری 5 و 25 درصدی در یکی از بخش های کارنامه رتبه در سهمیه شان درج می گردد.

  • منظور از بومی گزینی در کارنامه کنکور چیست ؟

 در گزينش بومی بخشی از ظرفيت هر رشته مخصوص داوطلبان بومی است. بنابراين احتمال قبولی داوطلبان بومی در دانشگاه های استان بومی يا نزدیک به آن بيشتر از ديگران است.

  • کارنامه کنکور 99 چه زمانی منتشر می شود ؟

با توجه به تاخیر در زمان برگزاری کنکور 99 ، نتایج آن نیز به فاصله زمانی سه هفته الی یک ماه منتشر می شود.

  • اطلاعات لازم برای دریافت کارنامه کنکور چیست ؟

شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام برای دریافت کارنامه کنکور لازم هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتوشناسی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور 1402📞 بررسی تمام شرایط شرکت در کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کنکور برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون سراسری 1403 شرکت کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر