از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه مربی پیش دبستانی شویم – راهنمای جامع شغل مربی پیش دبستانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه مربی پیش دبستانی شویم

 

اگر شما هم میخواهید مربی پیش دبستانی و مهدکودک شوید و این سوال را دارید که چگونه مربی پیش دبستانی شویم ، در این مطلب به سوال شما پاسخ داده خواهد شد. مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اگر بازهم سوالی داشتید ، حتما در بخش نظرات بپرسید تا شما را کمک کنیم.

دوران کودکی ، مهم ترین سهم را در شکل گیری شخصیت کودک دارد و به اعتقاد بسیار از روانشناسان ، پنج سال اول زندگی هر فرد تاثیر بسیاری در ادامه زندگی دارد و تصمیم های آینده را تحت تاثیر قرار می دهد. کودکان در این سنین علاوه بر اینکه باید از نظر نیاز های جسمی و روحی تامین شوند ، نیاز به رشد عاطفی نیز دارند و با توجه به اینکه والدین به دلیل مشغله کاری مثل قبل نمی توانند با فرزند کودک خود ارتباط داشته باشند ، وظیفه والدین به مربیانی که دوره های آموزشی و علمی را گذرانده اند ، محول می شود. مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی ، نیاز کودکان را در زمینه های رشد تامین می کند و آمادگی لازم را در آنها برای ورود به جامعه ای بزرگتر ، ایجاد می کند.

چگونه مربی پیش دبستانی شویم

آموزش های پیش دبستانی برای کودکان بسیار سودمند است و مربی مهد که بیشترین ارتباط را با کودک دارد ، نقش پر رنگ تری برای آمادگی کودک جهت ورود به دنیای بزرگتر ، آماده می کند. اگر شما علاقه مندید که مربی پیش دبستانی شوید ، در وهله اول باید مثل یک مادر با تجربه و مهربان ، با کودک ارتباط برقرار کنید. مربی پیش دبستانی باید آموزش های لازم را دیده باشد و به کار های مثل بازی کردن با بچه ها ، قصه گویی ، درست کردن کاردستی ، شعر خواندن و … علاقه مند باشد.

برای وارد شدن به شغل مربی پیش دبستانی ، تمام دوره هایی که گفته شد مثل قصه گویی ، شعر خواندن ، کاردستی ساختن و … برگزار می شود و مربی پس از طی کردن این دوره ها ، می تواند کارت مربیگری خود را دریافت کند.

دوره های آموزشی مربی پیش دبستانی زیر نظر سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود که شرایط برگزاری این دوره ها برای افراد متفاوت است. اگر شما شاغل باشید حداقل باید یک روز در هفته و اگر هم شاغل نباشید حداقل باید دو تا سه روز در هفته در کلاس های آموزشی شرکت کنید. پس از پایان کلاس های آموزشی و شرکت در امتحانات تئوری و عملی ، با دریافت مدرک مربیگری پیش دبستانی ، می توانید کار خود را آغاز کنید.

دروس دوره آموزشی مربیگری پیش دبستانی

  • کمک ‌های اولیه بازی و آشنایی با اسباب بازی ها
  • آموزش مفاهیم دینی و اجتماعی
  • آشنایی با اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان
  • روش های قصه گویی به کودک
  • روانشناسی و رشد کودک
  • آشنایی با بیماری‌ های شایع در کودکان و راه های مقابله با آن
  • و …

مدارک تحصیلی لازم برای مربی پیش دبستانی

مدرک تحصیلی لازم برای مربی شدن ، مدرک دیپلم است شما می توانید برای وارد شدن به این شغل ، در رشته کودکیاری دیپلم بگیرید و حتی تا مقاطع دکتری این امکان را دارید که در رشته های مرتبط با کودکان مثل روانشناسی کودک ، کودکان استثنایی و … ادامه تحصیل دهید.

البته در بیشتر مراکز پیش دبستانی ، داشتن مدرک کارشناسی شرط ورود به شغل مربی پیش دبستانی است اما در بعضی مناطق افراد با داشتن مدرک دیپلم می توانند نیز مربی کودکان کمتر از سه سال باشند.

پس برای مربی پیش دبستانی شدن حداقل باید مدرک کارشناسی داشته باشید اما اگر مدرک شما دیپلم است می توانید در مهد کودک و نه در پیش دبستانی ، مربی کودکان شوید.

چگونه مربی پیش دبستانی شویم | شرط سنی استخدام

برای استخدام مربی در مراکز پیش دبستانی هیچگونه شرط سنی وجود ندارد و علاقه مندان تنها با داشتن شرایط استخدام و با هر سنی می توانند مربی کودکان شوند. البته بیشتر مراکز پیش دبستانی ترجیح می دهند که مربیان جوان تری استخدام کنند که ارتباطات قوی تری با کودکان داشته باشند اما سن بیشتر محدودیتی برای استخدام شدن ندارد و مهارت هایی که شما در ارتباط برقرار کردن با کودکان دارید ، مهم تر است.

حقوق مربیان پیش دبستانی

نیروهایی که در مراکز پیش دبستانی به عنوان مربی فعالیت می کنند ، نیورهای غیر دولتی هستند به جز مناطق محرومی مثل مناطق عشایری ، کلاس های چند پایه و کم جمعیت که تعداد دانش آموزان کمتر از 15 نقر است ، نیروهای رسمی فعالیت می کنند. ساعت کاری مربیان پیش دبستانی به صورت تمام وقت است اما کار به صورت پاره وقت نیز امکان پذیر است و میزان حقوق دریافتی مربیان پیش دبستانی در مقابل انرژی که صرف کار می کنند ، بسیار کمتر است.

در حال حاضر حقوق مربی پیش دبستانی حدود 2 میلیون تومان در ماه است که البته امکان افزایش حقوق با سابقه کاری بیشتر ، وجود دارد.

چگونه مربی پیش دبستانی شویم | توانمندی های لازم

چگونه مربی پیش دبستانی شویم

  • آموزش دادن مهارت های مختلفی به کودکان در زمینه های ادبیات ، ریاضی و …
  • تشویق کودکان برای انجام کار های خوب و ترک کردن رفتار های بد
  • کنترل کردن کودکان و پیش بینی مشکلات احتمالی
  • نظارت بر وضع بهداشت کودکان
  • اموزش دادن نقاشی ، کاردستی ساختن ، شعر خوانی و …
  • قصه گویی
  • تنظیم برنامه غذایی کودکان با مسئولیت والدین
  • توجه به حضور و غیاب کودکان و اعلام اسامی غایبین به مدیر مرکز
  • و …

در این مطلب هر آنچه که باید درباره شرایط مربی پیش دبستانی شدن بدانید ، توضیحات کافی را ارائه دادیم اگر بازهم سوالی دارید ، توصیه می شود که با مشاوران ما در مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

10 نظر

  1. سلام ببخشید میخواستم بپرسم برای مربی پیش دبستانی شدن باید ب کجامراجعه کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا برای مربی پیش دبستانی شدن به طور کامل راهنمایی شوید

  2. ویانا کلمی زاده

    سلام
    من کارشناسی علوم تربیتی دبستان و پیش دبستانی خوندم و تمام دوره های آموزشی رو طی. چهار سال تحصیلی و دوره های کارآموزی یاد گرفتم ولی هرجا می رم باز میگن کارت مربی گری …ولی مربی گری همون دوره هایی که من تو دانشگاه آموزش دیدم یعنی دوباره برم روانشناسی رشد و قصه گویی و سرودخوانی که قبلا خوندم دوباره یادبگیرم این واقعا بی انصافیه

  3. سلام من گزینش ومصاحبه شدم اما الان اموزش وپرورش مجوز نمیده خیلی مشتاقم مربی بشم ایا راه دیگری برای مربی شدن وکسب مجوز است

  4. سلام ببخشید برای مربی پیش دبستان شدن حتماباید دیپلم کودک یاری داشته باشیم؟؟با دیپلم خیاطی کارودانش نمیشود کاری کرد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  5. سلام برای مربی پیش دبستانی باید به اداره آموزش و پرورش مراجعه کرد؟ من کارشناسی ترم افزار دلرم، قبول می کنن؟

  6. برای گرفتن مدرک مربیگری پیش دبستانی داشتن دیپلم وسابقه چند ساله تدریس نهضت کافیه؟

  7. دوره اموزشی چند سال طول میکشه دوسال یا کمتره

  8. الهه سادات محمودی

    باسلام من دیپلم گرافیک هستم میتونم برای پیش دبستانی شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر