از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نکات طلایی کنکور 1400 – نکات طلایی که زحمات شما را به ثمر میرساند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نکات طلایی کنکور 99 - نکات طلایی که زحمات شما را به ثمر میرساند

 

همه شما به خوبی می دانید که یک برنامه ریزی درسی در عین حال که می تواند نتایج خوبی را رقم می زند ، ممکن است نتیجه برعکس هم بدهد و بستگی دارد که برنامه ریزی شما تا چه اندازه اصولی تنظیم شده و متناسب با توانمندی ها و هدف شماست. در حال حاضر که در ماه پایانی و نزدیک به کنکور 1400 به سر می بریم ، اهمیت برنامه ریزی بیش از پیش افزایش می یابد و تنها با بهره گیری از نکات طلایی و اجرای آن در برنامه ریزی است که می توان این ایام را پشت سر گذاشت. اما منظور از نکات طلایی که زحمات شما را به ثمر می رساند چیست و چگونه باید آن ها را در برنامه ریزی خود اعمال کنیم ؟

ادامه مطلب را مطالعه کنید تا از نکات طلایی کنکور 1400 و روش های تنظیم برنامه ریزی حرفه ای در روز های پایانی باقی مانده به کنکور ، مطلع شوید.

نکات طلایی کنکور 1400

اول از همه و پیش از بررسی نکات طلایی کنکور 1400 ، باید بدانید که هم اکنون زمان کمی تا برگزاری کنکور باقی مانده است و طبیعتا باید برنامه ریزی شما در این دوران متفاوت تر از بازه های زمانی دیگر باشد.

در ماه های پایانی کنکور ، فرقی نمی کند که تا چه حد در مطالعه دروس عمومی و اختصاصی پیش رفته اید و چقدر در اجرای برنامه ریزی موفق بوده اید ، در این زمان باید به فکر تنظیم برنامه ریزی جهت جمع بندی دروس باشید و دیگر زمانی باقی نمانده است که مباحث جدید تر را مطالعه کنید. ماه آخر را با هر وضعیت درسی که هستید جدی بگیرید و آن را بی برنامه و بی هدف از دست ندهید.

انجام برنامه ریزی صحیح در دوران جمع بندی

در ماه پایانی کنکور ، باید تمام تمرکزتان بر روی دوباره خوانی باشد و وقت جدید خوانی و تمام کردن کل مطالب نیست. اشتباهی که اکثر داوطلبان انجام می دهند که اکثرا هم ناشی از استرس است ، تمام وقت خود را بر روی مطالبی می گذارند که حتی در طول سال یکبار هم آن ها را نخوانده اند.

در نطر داشته باشید که شما 70 درصد مباحث با با کیفیت 100 درصد بخوانید ، خیلی بهتر است تا 100 درصد مباحث را با کیفیت 70 درصد بخوانید.

بنابراین در ماه پایانی ، برنامه ریزی را طوری تنظیم کنید که تمام دروسی را که تاکنون خوانده اید ، یکبار به طور کامل جمع بندی کنید.

انتخاب بهترین منابع کمک آموزشی از نکات طلایی کنکور 1400

با تغییر برنامه ریزی در ماه های پایانی کنکور ، منابع مطالعاتی شما به منابع جمع بندی تغییر می کنند. در این زمان باید با تهیه یک کتاب به عنوان منبع تست ، تست های کنکوری سال های گذشته و تست های تالیفی استاندارد را کار کنید و با مدیریت زمان و ایجاد فضای مشابه کنکور ، سعی در حل تست ها داشته باشید.

از منابع کمک آموزشی مخصوص دوران جمع بندی می توان به دو کتاب زرد جمع بندی قلم چی و خط ویژه انتشارات گاج اشاره کرد که استفاده شده توسط رتبه های برتر کنکوری هست.

تناسب دروس عمومی و اختصاصی

از نکات طلایی کنکور 1400 در دوران جمع بندی ، توجه به تعادل میان دروس عمومی و اختصاصی است. برای ایجاد تناسب در جمع بندی دروس عمومی و اختصاصی ، باید به اهمیت هر یک از آن ها در کنکور توجه کنید.

درس زبان و ادبیات فارسی در دروس عمومی بیشترین اهمیت را دارد و باید بیش از دروس دیگر به آن پرداخته شود. در دروس اختصاصی نیز زیست شناسی در کنکور تجربی ، ریاضیات در کنکور ریاضی و در کنکور انسانی نیز ادبیات و عربی تخصصی بیشترین اهمیت را دارند.

نکات طلایی کنکور 1400 – تست زنی

در یک ماه زمان مانده به کنکور 1400 ، مرور و جمع بندی دروس می بایست از طریق تست زنی انجام بگیرد در این بازه زمانی باید برخی مباحث کم اهمیت تر را حذف و یا به زمان دیگری موکول کنید و اولویت اول تست زنی باید در چند درس خاص که اهمیت بیشتری دارند ، باشد.

مثلا در درس زیست شناسی مباحث گردش مواد و شارش انرژی در جانداران نسبت به مباحث تکنولوژی زیستی و تنظیم محیط داخلی و دفع مواد زاید ، از اهمیت بیشتری برخوردارند و با بررسی بودجه بندی دروس مختلف ، متوجه اهمیت هر درس خواهید شد.

تعداد ساعات مطالعه

ساعت مطالعه شما در دوران جمع بندی افزایش می یاید زیرا برنامه ریزی فشرده تر شده است و باید با اختصاص زمان بیشتر ، بتوانید تمام مباحث را بررسی و جمع بندی کنید.

توصیه می کنیم اگر ساعت مطالعه کمی دارید ، حتما در روز نیم ساعت افزایش دهید تا پس از چند روز به تعادل لازم برسید.

نکات طلایی کنکور 1400 در هفته آخر

توصیه ما این است که هفته آخر کنکور مخصوصا دو روز مانده به کنکور را بیشتر استراحت کنید و کمتر درس بخوانید چرا که مغز شما باید بازدهی کافی در جلسه کنکور نیز داشته باشد و طبیعتا مطالعه حجم زیادی از مباحث در روز های پایانی فقط استرس شما را بیشتر می کند. پس باید با استراحت بیشتر در هفته آخر ، آرامش خاطر خود را حفظ کنید. ورزش کردن ، پیاده روی ، تغذیه سالم مخصوصا شب قبل از برگزاری کنکور از نکاتی هستند که در هفته آخر باید رعایت کنید.

مطلب فوق توسط تیم مشاوره “پاسخ با ما” تهیه شده است ، اما بدون شک اهمیت برنامه ریزی و به کار گیری نکات طلایی در کنکور 1400 برای ماه پایانی ، فراتر از این مطلب است و نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

توصیه می شود برای دریافت مشاوره برنامه ریزی تخصصی و انجام یک برنامه ریزی حرفه ای ، با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید تا زحمات یکساله شما به ثمر برسد. برای ارتباط با مشاوران کافیست تماس بگیرید. با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات بیشتری نیز به دست آورید

نکات طلایی روزهای آخر برای قبولی در رشته پزشکی
بیست روز مانده به کنکور هیچی نخوندم
چگونه در جلسه کنکور با بالاترین آمادگی ظاهر شویم
راهنمای ورود و حضور بی استرس در جلسه کنکور
کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته گیاه پزشکی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر