از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته کنکور – از بهترین ها مشاوره بگیرید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره انتخاب رشته کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان پر داوطلب ترین آزمونی است که توسط سازمان سنجش برگزار می شود. این آزمون در اواخر مرداد ماه اجرا می شود و بیش از یک میلیون داوطلب با دریافت کارت ورود به جلسه در آن حضور می یابند.

حدود 3 الی 4 هفته پس از برگزاری آزمون نتایج آن در قالب کارنامه کنکور منتشر می کند و وضعیت داوطلبان برای انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف مشخص می شود.

طبیعی است که داوطلبان بخواهند که برای انتخاب رشته خود به مراکز  مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کنند تا از تجربه مشاوران استفاده کرده و در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوند.

در این مطلب که مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور می باشد ، سعی شده است راهنمای انجام بهترین انتخاب رشته خدمتتان آموزش داده شود تا نیاز شما به مشاور حضوری کم تر شود.

زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور

امسال به دلیل شیوع کرونا تمامی مراحل کنکور سراسری با تاخیر چند هفته ای همراه است. نتایج کنکور سراسری که هر ساله در نیمه اول مرداد ماه اعلام می شد ، احتمالا در سال 99 با حدود یک ماه تاخیر و در دهه دوم شهریور ماه اعلام شود.

البته هنوز زمان دقیق نتایج کنکور سراسری 99 توسط سازمان سنجش مشخص نشده است ولی شما می توانید با پیگیری اخبار کانال تلگرام با صفحه اینستاگرام “پاسخ با ما” از آن مطلع شوید و در بازه زمانی در نظر گرفته شده انتخاب رشته خود را انجام دهید.

انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد جداگانه انجام می گیرد و هر یک دارای دفترچه های جداگانه هستند. برای انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان مجاز به انتخاب 150 کد رشته و دانشگاه آزاد نیز مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشند.

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری از سایت azmoon.org انجام می گیرد.

توضیحات کارنامه توسط مشاوره انتخاب رشته کنکور 

بررسی کارنامه در مشاوره انتخاب رشته کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم درک درست از هر یک از بخش های کارنامه به راحتی می تواند باعث کسب نتیجه نامطلوب شود.

در کارنامه کنکور چند بخش مهم تر از بقیه بخش ها هستند و داوطلب باید معنا و مفهوم آن ها را بداند و در زمان انتخاب رشته دقت داشته باشد :

رتبه در سهمیه : این رتبه بر اساس سهمیه داوطلب درج می شود و جایگاه داوطلب را در مقایسه با سایر داوطلبانی که از آن سهمیه استفاده می کنند ، نشان می دهد.

رتبه در سهمیه ملاک انتخاب رشته برای کنکور سراسری است و هنگام بررسی رتبه قبولی ها باید به رتبه در سهمیه ای که داوطلبان کسب کرده اند ، توجه کنید.

رتبه کشوری : رتبه های کشوری بدون اعمال سهمیه درج می شود برای مثال ممکن است داوطلب کنکور تجربی رتبه در سهمیه 5 هزار داشته باشد اما رتبه کشوری او 30 هزار باشد. در رتبه کشوری جمعیت کل داوطلبانی که در آن گروه آزمایشی شرکت کرده اند ، اعمال می شود.

رتبه در زیر گروه ها : کنکور سراسری گروه های آزمایشی از چند زیر گروه تشکیل می شود که هر کدام ضرایب دروس جداگانه دارند. در کارنامه کنکور هم برای هر یک از زیر گروه ها یک رتبه و تراز جداگانه درج می شود و منظور این است که اگر یک رشته را انتخاب می کنید ابتدا باید بررسی کنید که آن رشته در کدام زیر گروه است و سپس رتبه ای که در آن زیر گروه کسب کرده اید را مد نظر قرار دهید.

وضعیت مجاز بودن : یک بخش از مشاوره انتخاب رشته کنکور نیز مربوط به وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف است به عبارت دیگر داوطلبان باید برای شرکت در هر یک از دانشگاه ها نمره و رتبه لازم را کسب کنند تا مجاز شوند که رشته های آن دانشگاه را انتخاب کنند.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه  کشوری و تراز ملاک قرار می گیرد و هیچ یک از رتبه های در سهمیه و رتبه در زیر گروه ها تاثیری برای این دانشگاه ندارند.

شما داوطلبان می توانید برای بررسی دقیق تر کارنامه کنکور ریاضی ، کارنامه کنکور تحربی ، کارنامه کنکور هنر ، کارنامه کنکور کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد و …. از مشاوران مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور “پاسخ با ما” راهنمایی بخواهید.

تاثیر سهمیه ها در مشاوره انتخاب رشته کنکور

کنکور سراسری مجموعا از سهمیه های مناطق و ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی تشکیل شده است. برای هر یک از داوطلبان یکی از این سهمیه ها در نظر گرفته می شود و بر نتایج کنکور نیز اعمال می گردد.

طبق مشاوره انتخاب رشته کنکور ، 5 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 2 درصد ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی اختصاص می یابد البته نکته ای که باید توجه شود این است که داوطلبانی که سهمیه ایثارگری دارند باید حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن رشته را کسب کنند.

در صورتی که ظرفیت اختصاص یافته به داوطلبان سهمیه ایثارگر تکمیل نشود از داوطلبانی که سهمیه مناطق دارند برای پر کردن ظرفیت خالی استفاده می شود.

تنها سهمیه موثر برای دانشگاه آزاد ، سهمیه بسیج فعال می باشد و هیچ یک از سهمیه های ایثارگری و مناطق ملاک انتخاب رشته این دانشگاه نیستند.

راهنمای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور

مهم ترین هدف مشاوره انتخاب رشته کنکور ، کمک به داوطلبان جهت تکمیل هوشمندانه فرم انتخاب رشته است. شاید از این موضوع غافل باشید که آنچه که تعیین کننده شانس قبولی شماست ، نحوه چیدمان رشته هاست.

با توجه به اینکه تعداد انتخاب هایتان زیاد است بنابراین محدودیتی در انتخاب رشته های متعدد ندارید و حتی می توانید رشته هایی که شانس پذیرش کمی هم دارید را انتخاب کنید.

پیشنهاد مشاوره انتخاب رشته کنکور برای تکمیل فرم به این صورت که انتخاب ها را به قسمت تقسیم کنید :

خوش بینانه : این دست از انتخاب های فرم انتخاب رشته مربوط به رشته هایی است که شانس قبولی داوطلب کم است ولی آن ها در ابتدای فرم قرار می دهد تا شانس خود را امتحان کند. مثلا با رتبه 8 هزار منطقه یک احتمال قبولی در رشته پزشکی یا رشته دندانپزشکی کم است.

واقع بینانه : در این انتخاب ها داوطلب شانس پذیرش متوسط دارد مثلا با رتبه 5 هزار منطقه 2 داوطلب کنکور تجربی می تواند در رشته پرستاری یا رشته مامایی پذیرفته شود.

بدبینانه : در این انتخاب ها شانس پذیرش داوطلب نسبتا زیاد است و معمولا رشته هایی قرار داده می شود که اولویت سوم داوطلب است.

البته برای مشاوره انتخاب رشته کنکور باید به رشته های بومی ، استانی ، ناحیه ای و کشوری نیز توجه داشت زیرا در اکثر رشته ها گزینش به صورت بومی انجام می گیرد یعنی بیشتر ظرفیت رشته ها به داوطلبان بومی تعلق دارد.

برای اطلاع از اینکه در کدام رشته ها بومی گزینی انجام می گیرد می توانید ضمن بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور از مشاوران انتخاب رشته کنکور 99 پاسخ با ما ، راهنمایی بخواهید.

مراجعه به مشاوره انتخاب رشته کنکور

بدون شک همه شما از حساسیت انتخاب رشته کنکور آگاه هستید و می دانید باید اطلاعات جامعی را کسب کنید تا بتوانید به بهترین نحو انتخاب رشته را انجام دهید.

تقریبا بیش از نیمی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته به مشاور مراجعه می کنند که البته تمام مراکز مشاوره به قدر کافی تبحر ندارند و نمی توان آینده و انتخاب رشته را مطمئن به آن ها سپرد.

مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما تعدادی مطلب مفید و کاربردی در جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور تهیه و منتشر کرده است که مطالعه آن ها برای شما بسیار مفید خواهد بود اما بخش بزرگ خدمات مشاوره تخصصی این مرکز از طریق مشاوره تلفنی تخصصی انجام می گیرد.

مشاوره تلفنی به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه ترجیح بسیاری از داوطلبان است و هم چنین چون مشاوران در تمام ساعات روز آماده ارائه مشاوره هستند بنابراین نیازی به تعیین وقت قبلی نیست.

مشاوران بر اساس بررسی رتبه های قبولی کنکور سراسری و هم چنین ارتباط با رتبه برتر ها می توانند انتخاب رشته کنکور را به صورت اصولی انجام دهند که شانس پذیرش داوطلب به حد زیادی بالاست.

در صورت تمایل جهت ارتباط با مشاوران ارشد مشاوره انتخاب رشته کنکور ، می توانید از طریق شماره های درج شده در این صفحه تماس بگیرید. هم چنین اگر سوالی دارید در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا در سریع ترین زمان به سوالتان پاسخ داده شود.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان ثبت نام دانشگاه امام باقر 1402 📞 از ثبت نام در کنکور تا پذیرش نهایی در دانشگاه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش 📞 راهنمای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور 1403

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا با استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر