از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402 – طبق آخرین مصوبه سهمیه بهیاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1400

 

کنکور سراسری از چند نوع سهمیه تشکیل شده است که پر جمعیت ترین سهمیه ، سهمیه مناطق است و پس از آن سهمیه های رزمندگان و ایثارگری نیز اختصاص به داوطلبان دارای شرایط خاص دارد. سهمیه بهیاری یا سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402 نوع دیگری از سهمیه های کنکور سراسری است که فقط تعداد محدودی از داوطلبان کنکوری مجاز به استفاده از این سهمیه در انتخاب رشته کنکور برای افزایش شانس قبولی خود هستند و شامل عموم داوطلبان نمی شود.

در ادامه این مطلب جزئیات کاملی از شرایط بهره مندی از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری 1402 را شرح خواهیم داد. شما عزیزان در صورت داشتن سوالات بیشتر ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

شما عزیزان می ‌توانید برای اطلاع از وضعیت سهمیه بهیاری کنکور سراسری 1402 و آخرین تغییرات اعمال شده در این سهمیه ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

حذف سهمیه بهیاری در کنکور سراسری 1402

طبق آخرین مصوبه ای که اخیرا به درخواست وزارت بهداشت با هدف تسهیل در پذیرش دانشجو و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و همچنین برقراری عدالت آموزشی ، به دانشگاه ازاد اسلامی ، سازمان سنجش آموزش کشور ، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شده است ، احتمال حذف سهمیه بهیاری در کنکور سراسری 1402 وجود دارد.

هدف از تصمیم برای حذف سهمیه بهیاران از کنکور سراسری 1402 ، پذیرش عادلانه و ایجاد فرصت برابر برای ورود به دانشگاه است و در واقع هدف اصلی ، در نظر گرفتن نمره اکتسابی داوطلبان در آزمون است و هر داوطلبی که نمره و تراز بهتری کسب کند ، وارد رشته ها و دانشگاه های بهتری نیز خواهد شد و اگر در این میان سهمیه ای باشد که سبب ضایع شدن حق و حقوق سایر داوطلبان باشد ، حذف خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  بودجه بندی کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ - لیست کامل بودجه بندی

بنابراین در کنکور سراسری تاکید بر پذیرش افراد با توانمندی های بیشتر در تمامی رشته ها است و باید شرایط پذیرش برای داوطلبان قوی تر از نظر علمی فراهم باشد. بنابراین در صورتی که سهمیه بهیاران موجب شود که افراد ضعیف تر وارد رشته پرستاری شوند ، الزامی به اجرای این سهمیه وجود ندارد و حذف خواهد شد.

مرتبط بخوانید : بهیاری بدون کنکور – راهنمای بهیاری بدون کنکور و پذیرش رشته بهیاری بدون کنکور

احتمال بازگشت سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402

در حال حاضر کنکور سراسری شامل 3 سهمیه اصلی می باشد. سهمیه مناطق 1 ، 2 و 3 که پر چمعیت ترین سهمیه کنکور است و سهمیه شاهد و ایثارگران نیز مجموعا 30 درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته در هر دانشگاهی را به خود اختصاص می دهند. سهمیه بهیاری کم جمعیت تر از دو سهمیه مناطق و رزمندگان است و از طرفی فقط داوطلبان کنکور تجربی می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

طبق آخرین مصوبات ، قرار است که سهمیه های کنکور سراسری ساماندهی شوند و وجود سهمیه ‌های حداقلی در کنکور لازم است و به طور کلی حذف نمی شوند و ساماندهی سهمیه بهیاران در دستور کار قرار دارد.

مشمولین سهمیه بهیاری در کنکور سراسری

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد ، سهمیه بهیاران فقط مختص به داوطلبان کنکور سراسری تجربی است و فقط برای ورود به رشته پرستاری می توان از این سهمیه بهره مند شد. 5 درصد از ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه بهیاری اختصاص دارد و شرط استفاده از سهمیه نیز کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد رشته پرستاری است.

مرتبط بخوانید : بهیاری جهاد دانشگاهی – راهنمای ثبت نام دوره های بهیاری جهاد دانشگاهی و مدرک بهیاری جهاد دانشگاهی

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه بهیاران هستند باید پس از اخذ دیپلم بهیاری خود حداقل به مدت 3 سال سابقه خدمت دولتی یا غیر دولتی در استان محل خدمت داشته باشند و همچنین لازم است که هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ، بند مربوط به این سهمیه را فعال نمایند تا سهمیه برای آنها اعمال شود.

شرایط استفاده از سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402

سهمیه بهیاران در کنکور سراسری

  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی
  • به دست آوردن حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد
  • ارائه دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا دیپلم 3 ساله نظام جدید بهیاری
  • داوطلبانی که با دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید مورد تایید آموزش و پرورش در زمینه بهیاری اشتغال به کار دارند ، می توانند از سازمان مربوطه مدرک دریافت کنند.
  • داوطلبان باید حداقل دارای 3 سال سابقه کار در شغل بهیاری باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس 1402 📞 راهنمای کامل

سوالات متداول

  • آیا در کنکور سراسری 1402 سهمیه بهیاران اعمال می شود ؟

احتمال حذف سهمیه بهیاری در کنکور سراسری 1402 وجود دارد.

  • شرایط استفاده از سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402 چیست ؟

سهمیه بهیاران فقط مختص به داوطلبان کنکور سراسری تجربی است و فقط برای ورود به رشته پرستاری می توان از این سهمیه بهره مند شد.

  • چند درصد ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای سهمیه بهیاری اختصاص دارد ؟

5 درصد از ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه بهیاری اختصاص دارد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

2 نظر

  1. سلام چجوری میشه دیپلم بهیاری گرفت؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته بهیاری از رشته های ارایه شده در شاخه کاردانش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر