از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اهمیت مدرک پیش دانشگاهی – مدرک پیش دانشگاهی کجا لازم میشود

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اهمیت مدرک پیش دانشگاهی - مدرک پیش دانشگاهی کجا لازم میشود

 

به طور کلی داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری یا ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را انجام می دهند ، در 4 دسته قرار دارند. دسته اول فارغ التحصیلان دیپلم 4 ساله نظام قدیم می باشند ، دسته دوم داوطلبانی که در سیستم آموزشی نظام قدیم فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند ، دسته سوم داوطلبان دارای مدرک کاردانی و دسته چهارم داوطلبانی که دیپلم سه ساله نظام جدید را دریافت کرده اند. بنابراین اهمیت مدرک پیش دانشگاهی فقط برای داوطلبان دسته دوم است و اگر این مدرک را نداشته باشند ، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نخواهند بود.

برای مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور یا ثبت نام دانشگاه بدون مدرک پیش دانشگاهی ، با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی شوید ، وقت شما طلاست ، تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

متفاوت بودن نوع مدرک پیش دانشگاهی در کنکور سراسری

پر تکرار ترین سوال داوطلبانی که می خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند این است که آیا می توان با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متفاوت در کنکور سراسری شرکت کرد ؟ مثلا با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی در کنکور تجربی شرکت کرد و یا بالعکس.

این سوال بیشتر برای داوطلبانی مطرح می شود که علاقه مند به رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند و می خواهند با شرکت در کنکور تجربی در این رشته ها پذیرش شوند. در پاسخ باید بگوییم که بر اساس مصوبات سازمان سنجش آموزش کشور ، داوطلبان می توانند با ارائه مدرک  دیپلم و پیش دانشگاهی هر یک از رشته های نظری ، در هر کدام از گروه های آزمایشی مورد تقاضا ثبت نام کنند و در واقع شرط متجانس بودن مدرک فارغ التحصیلی با رشته انتخابی در کنکور سراسری وجود ندارد.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج کنکور ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور ارشد فراگیر آزاد

البته تاثیر سوابق تحصیلی و تاثیر معدل برای این دسته از داوطلبان متفاوت خواهد بود و فقط نمرات دروس عمومی و دروس اختصاصی مشترک در سوابق تحصیلی آن ها اعمال خواهد شد. می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر تاثیر معدل در کنکور ،  تاثیر امتحان نهایی در کنکور  بر روی لینک ها کلیک کنید.

اهمیت مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فقط در دوره کاردانی پیوسته و در واحد های دانشگاه سما بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی است و برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، داوطلب باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشد. قابل ذکر است که داوطبانی که با مدرک دیپلم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام می دهند ، می بایست حداکثر تا پایان ترم اول برای دریافت مدرک پیش دانشگاهی اقدام و آن را به دانشگاه تحویل دهند.

در این مطالب لیست و راهنمای انتخاب کد رشته آزاد ، رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران ، رشته های بدون پیش دانشگاهی دانشگاه آزاد  می توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی

در دانشگاه علمی کاربردی اکثر رشته های علوم انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک و برخی رشته های تجربی از جمله حسابداری ، مدیریت ، مشاوره ، شاخه های مهندسی ، دارویاری ، تکنسین اتاق عمل ، حقوق و برخی رشته های هنر ارائه می شوند که متقاضیان می توانند بدون مدرک پیش دانشگاهی و تنها با ارائه مدرک دیپلم در یکی از رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  تحصیل در رشته حقوق با دیپلم تجربی - آیا با دیپلم تجربی می توانیم رشته حقوق را انتخاب کنیم

مدارک لازم برای ثبت نام علمی کاربردی شامل مدرک دیپلم برای ثبت نام دوره کاردانی و مدرک فوق دیپلم برای ثبت نام دوره کارشناسی است و می توانید برای اطلا از جزئیات بیشتر زمان و نحوه ثبت نام و اطلاع از چگونگی نام نویسی در سامانه hamava  علمی کاربردی ، از مشاوران مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علمی کاربردی   ” پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

این مطلب در رابطه با اهمیت مدرک پیش دانشگاهی و تاثیر آن در ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام رشته های بدون کنکور ارائه شد. اگر نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارید و تاکنون هیچ اقدامی برای دریافت آن انجام نداده اید ، حتما با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ” پاسخ با ما “  تماس بگیرید تا با راهنمایی و به کمک مشاوران از مراحلی که باید برای دریافت مدرک پیش دانشگاهی طی کنید ، اطلاع یابید.

سوالات متداول

  • اهمیت مدرک پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری چیست ؟

معدل پیش دانشگاهی بخشی از سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم را تشکیل می دهد.

  • آیا بدون مدرک پیش دانشگاهی می توان در کنکور شرکت کرد ؟

نظام قدیمی ها برای شرکت در کنکور سراسری یا باید دیپلم نظام جدید بگیرند و یا مدرک کاردانی و پیش دانشگاهی ارائه دهند.

  • آیا داوطلبان نظام قدیم برای ثبت نام در دانشگاه ها حتما باید پیش دانشگاهی داشته باشند ؟

داوطلبان نظام قدیم برای ورود به مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شرایط ثبت نام بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور 📞 شرایط ثبت نام بدون آزمون در تمام دانشگاه ها

شرایط ثبت نام بدون کنکور در اکثر دانشگاه های کشور فراهم است و هر یک …

4 نظر

  1. ملیکا قمی

    شماره تماس موبایل دارید؟ من مشاوره اورژانسی می‌خوام.

    • پاسخ با ما

      با سلام. در حال حاضر تماس فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر است.

  2. مهدی ابوالحسنی

    با سلام و خسته نباشید.من دیپلم کاردانش داشتم،الآن یکسری دروس رشته تجربی را پاس کردم و مدرک پیش دانشگاهی تجربی را گرفتم.ولی برای ثبت نام کنکور سراسری رشته تجربی به مشکل برخوردم وآن اینکه برای دریافت کد سوابق تحصیلی،پیام اومده که مشخصاتی با این شماره همراه وجود ندارد،ممنون میشم راهنماییم کنید،با تشکر.

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز لطفا در فرصت باقی مانده برای ثبت نام کنکور ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. تماس از 8 صبح تا 12 شب با شماره 9099071612 از طریق تلفن ثابت و بدون کد و صفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر